Het grote computer topic #7

Status
Not open for further replies.
Okido.

Dan ga ik dat proberen.

Als ik de CPU boost op Turbo zet dan start hij niet op, hij loopt dan vast bij het Windows scherm. En hij doet het dan pas weer wanneer ik in de BIOS fail save default uitvoer.

Ja dat dacht ik dus ook al.

Op faster doet hij het prima. Maar wel apart dat hij niet meer aan kan want de rest van de hardware is gewoon goed.

Overclocken is afhankelijk van je geheugen, cpu en moederbord.
En meestal is dan je geheugen of cpu de bottleneck. Is wel te controleren door je geheugen wat lager te clocken.

Elke videokaart is anders, beter gezegd, elk stukje hardware is anders. GPU's of CPU's uit ,, goede '' batches kunnen veel hoger clocken dan bijvoorbeeld de wat ,, slechtere '' batches. Is mazzel hebben.

Met een videokaart moet je wel oppassen. Hier richt je veel sneller blijvende schade aan toe dan een CPU. CPU's zijn haast niet kapot te krijgen, of je moet het wel heel erg bont maken.

1.8 volt op je E8400 zetten bijvoorbeeld. Hihihi! :W

Ik vind het overclocken van videokaarten vaak amper de moeite waard (zeker met orginele koelers). Voor 24/7 gebruik komen veel kaarten niet verder dan een ~10% winst....

Eindelijk een pc gekocht, 2e hands @ tweakers...althans...heb hem nog niet maar heb de deal rondgemaakt iig dus nu is het ff afwachten of alles goed wordt afgehandeld. Het gaat om de volgende setup :
===========================================================
AMD Phenom II X4 955 Quadcore 4 X 3.2 gHz. 8mb total cache, Black Edition
Antec Solo behuizing, zwart zilver.
Zalman ATX2.0 460B PSU (zelfde type als Seasonic S12)
AMD (Asus-Asrock) chipset A785gmh/128mb (sideband mem)
Crucial BallistiX 4GB 2X2GB 800mHz.(pc6400) DDR2 RAM
Sapphire Radeon HD5770 1GB GDDR5
Samsung F1 750GB 7200rpm SATA HDD
NEC DVD+/-RW DL

Op alle onderdelen zit dus nog garantie !

Nooit overclocked of dat soort gekkigheid, alles in perfecte nieuwstaat.

Eventueel met Windows Vista of Windows 7 (inclusief DVD+licentie+verzegeld)

Software installatie (indien gewenst) = gratis maar wel op afspraak.
============================================================

Wordt dus volledig geinstalleerd etc en lijkt heel erg op het systeem dat ik zelf bij elkaar had gezocht alleen nu een goede 150e cheaper, volledig werkend etc en hier in de stad. Het is dan wel 2e hands maar maar voor 450euro mag ik niet klagen denk ik voor bovenstaande?

*Edit* Nu ik nog wat budget over heb, wat is het knelpunt van deze pc? Of is alles prima opelkaar afgestemd? :)

Lijkt me een prima systeem. Afhankelijk van je doel einde natuurlijk.

http://tweakers.net/reviews/1868/3/...vember-2010-game-en-high-end-gamesysteem.html

Daar zit alleen een iets snellere videokaart in, en een modernere schijf in. Verder is het ongeveer hetzelfde. Geen noemenswaardige tekortkomingen iig.

Mijn doeleinde is niet superboeiend ofzo, vind het leuk om alle huidige games te kunnen draaien, maar speel dat toch meestal op ps3. Wil gewoon weer een pc die doet wat ik wil en waar ik niet op hoef te wachten. Momenteel pentium4 2,8ghz met 512mb gforce 7600GT en 2GB RAM dus denk dat ik er sowieso flink op voorraad ga :P

Heren,
Aangezien mijn videokaart (ATi Powercolour Readon X800-PRO) al achterloopt mbt hedendaagse wil ik jullie het volgende vragen.

Kan een Asus ATi EAH3870 / 512mb PCI-E kaart bovenstaande vervangen op een Asus P5P800 moederbord?

Ik had zelf al gekeken betreft eigenschappen. maar voor de zekerheid een bevestiging s.v.p

Probleem van vorige week met Moeders PC is opgelost. Het lag uiteindelijk aan de bussnelheid van de Geheugenbanken (533) / 400 (Vreemd want op moederbord stond duidelijk vermeld DDR2 533) iig bedankt nog voor het meedenken.

Gr

Bij voorbaat dank,

Past niet, je moederbord & grafische kaart hebben een AGP bus. Die nieuwe die je hebt uitgekozen een PCI-E bus.

Wat voor een vervangende / verbeterde kaart kan er wel op dit moederbord?

Of kan ik beter het systeem upgraden met nieuwe processor/moerderbord en videokaart?

Gr

Overclocken is afhankelijk van je geheugen, cpu en moederbord.
En meestal is dan je geheugen of cpu de bottleneck. Is wel te controleren door je geheugen wat lager te clocken.

Ik voer nu Ati Overdrive uit. Is het dan handiger voor de overal prestatie om ook bij Overdrive de geheugenklok wat lager te zetten?

Ik denk dat mijn geheugen de bottleneck is, want ik verwacht van m'n i5 die standaard 3,2 Ghz heeft wel dat hij wat verder te krijgen is dan 'Faster', en dat is 3,36 Ghz.

Hoe clock ik mijn geheugen wat lager?(Wat is dus over het algemeen beter?)

Edit: Bij het testen met Overdrive zit ik nu op het volgende:

Kernklok: 950 Mhz
Geheugenklok: Hiermee is hij atm @ 1380 Mhz
Gpu temp: 63 graden(is het hoogste tot nu toe) @ 96% gpu-activiteit en ventilator snelheid van +/- 32%.

63 graden kan prima toch? Ik lees ook verhalen van 80/90 graden.

Status
Not open for further replies.
Back