Het grote computer topic #7

Status
Not open for further replies.
Net mijn nieuwe pc aan de 3Dmark06 test onderworpen, ik kwam aan 16302 punten.

Phenom X4 955 BE 3.44ghz
Asrock 870 extreme 3
Saphire Hd 5770 Vapor-x
4 gig ram

edit: zometeen 3dmark vantage test :P

Nice! Ongeveer een systeem dat ik ook wil gaan halen, bedoel je trouwens niet de 956BE? Die is namelijk wel 3,4Ghz...de 955BE waar jij het over hebt is 3,2.

Bij het opstarten van mijn pc kon ik overclock mode aanzetten, dat gedaan en hij klokte de pc automatisch over. Vind de pc nu wel lekker draaien, alleen de harde schijf is een bottleneck. Er moet toch nog een SSD schijf komen in de toekomst.

Gister mn oude spullen de deur uitgedaan.

Gisterochtend zag via mijn account bij Azerty dat alle nieuwe spullen er al waren, maar heb nog niks gehoord over wanneer het klaar is. Heb gezegd dat ze de cpu+koeler en geheugen voor 20eu wel mochten inbouwen en testen op voorwaarde dat het vandaag klaar zou zijn.

En heb nog steeds niks gehoord. Vind het nu knap vervelend worden.

Vandaag is hun afhaalbalie zelfs pas vanaf 17u open. Dus zullen ze overdag waarschijnlijk met een x aantal man bezig zijn met allerlei assemblages.

Ongeduld begint toe te slaan.

Ik ga ze zo eens bellen en informeren hoe lang het nog gaat duren.

@ front panel verhaal van mij

Dit zoek ik: http://www.logicsupply.com/images/photos/cables/FPAudioUSB_big.jpg

Bijna nergens te krijgen, omdat het aan alle kasten zit(was ook zo bij de mijne)

Heb de boel losgehaald en de binnenkant van de speaker connector is gewoon scheef.

Zijn wel van die uitgebreide front panel kaartjes, maar ik moet gewoon usb/mic/speaker hebben. En evt. firewire (gebruik ik niet )erbij zoals ik nu ook heb.(cooler master centurion 5 kast)

Nou, ik heb er heen gebeld.

Morgen worden de producten pas verzameld en vrijdag pas gemonteerd en getest.

Als ik het zelf ga monteren dan kan ik het evt. vanavond en anders morgen al ophalen.

Ik twijfel echt. Want voor die 20eu monteren zij het en testen ze het + garantie. En meneer aan de telefoon had nog een verhaal over kans op kromme pinnetjes als ik de cpu + koeler zelf zou monteren, en dan dus geen garantie hebben.

Duurt me allemaal veel te lang dit...

Ah oke.

Dan is de verleiding wel heel groot om er vanavond even langs te gaan.

Ik weet niet goed wat ik moet doen. 20eu voor montage en testen + 1 jaar garantie(gratis vervanging bij defect) is natuurlijk niks. Maar een aantal dagen zonder pc is ook 'niet echt handig'.

Hij had het er trouwens over dat hun hoofd technische dienst ook wel eens kromme pinnetjes veroorzaakt met het monteren.

Ik twijfel echt hard :P

Ik heb nog nooit mee gemaakt dat een systeem van mij problemen gaf. Zolang alle onderdelen gewoon passen moet er niks mis kunnen gaan.

Als er serieus in de technische dienst daar mensen zitten die het socket verkloten bij het installeren van een CPU dan moeten die zichzelf toch wel even achter het hoofd krabben of ze daar wel thuis horen hoor! Het is niks meer dan de CPU zachtjes in het socket laten zakken en de bracket sluiten, 5 seconde werk.

De garantie, gaat er een onderdeel stuk over een tijdje, heb je gewoon garantie op alle producten die je daar hebt gekocht. Het makkelijke is alleen dat je het bij die gasten in hun handen kan duwen als zij het systeem in elkaar zetten voor je. Afgeven en ze moeten het oplossen.

Hmm, oke.

Had al ff met m'n ouders overlegd. Die ouwe lui zeggen natuurlijk dat je best nog ff kan wachten etc.

Gelijk hebben ze, dan heb ik het vrijdag ook meteen goed. Maar het liefst rijd ik er nu heen en maak ik die lui even duidelijk dat dit allemaal niet zo lang hoeft en mag duren.

En over dat testen: (http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=7505) kan ik dat zelf ook doen? Of wordt dat in de praktijk (bijna) nooit gedaan en is het ook niet echt nodig?

Of gewoon lekker een dagje wachten, want voor die 20eu is het meer dan de moeite.

Dan zou ik zelf lekker de spullen gaan halen en het lekker zelf monteren!

Een dode CPU uit de doos, mocht dat gebeuren, kun je altijd garantie voor claimen. Eveneens als niet werkend geheugen. Daarvoor hoeven hun dat niet te monteren. Zijn echt klusjes die je binnen 10 seconden zelf doet. :)

Echt moeilijk is het niet, maar uit jouw reacties kan ik afleiden dat het in jouw geval beter is om het daar te laten monteren ;)

Om het vanavond al af te halen was niet mogelijk, dus dan nog maar een dagje wachten en laten monteren.

Ik twijfel er niet aan dat ik het kan, maar deze ene dag moet ik nog maar even geduld hebben.

Wilde eerst ook ff mn oude cpu + koeler loshalen, maar de koper wilde alles in elkaar houden :P

Als ik de spullen heb, zal ik wel even een paar fotootjes maken :)

Ik zie ff heel het probleem niet, wat is nou 20 euro op een nieuw systeem van €XXX? Ik zou het gewoon doen, je hebt gewoon 100% zekerheid dat het dan goed is en je hebt er garantie op, ik zou er nieteens over twijfelen. Als het nou je hobby/werk is om computers in elkaar te zetten ok, maar als je het nog nooit hebt gedaan en kans hebt om iets te verneuken... :)

*edit* zie dat je de juiste keus al hebt gemaakt :P

Status
Not open for further replies.
Back