Het grote computer topic #7

Status
Not open for further replies.
Als maar de kaarten niet over 550+ gaan vind ik het prima ;)
Budget is 1400,-, kom aardig ver met goede high-end gamers pc.
Iemand nog suggesties die belangrijk zijn?
Denk zelf aan rampage extreme + I7, 6gb, 2x 640gb(raid0), hd5850?, goede kast voor airflow ivm overclocken.

Maakt de volgorde van aansluiting op de router/modem nog uit.

Dus is het verstandig om de snelste pc in het LAN als hoofd/eerste in te stellen?

Gaat hier om een router met zowel draadloos als kabel.

Bedoel je merk/type?

Ik bedoelde met mijn vraag het in het algemeen.

Dus, is het beter om de snelste pc als 'hoofd' pc aan te sluiten, of maakt het niks uit en kan je net zo goed de sloomste pc als 'hoofd' aansluiten.

HD6850 kaartjes staan momenteel in de backorder... Ze hopen maandag weer nieuwe te krijgen... hopen.... pff...

Bedoel je merk/type?

Ik bedoelde met mijn vraag het in het algemeen.

Dus, is het beter om de snelste pc als 'hoofd' pc aan te sluiten, of maakt het niks uit en kan je net zo goed de sloomste pc als 'hoofd' aansluiten.
Leg eens uit hoe je netwerk in elkaar zit dan? Normaal gesproken is het:

Modem -> Router (of beide in 1) en hangen hier gewoon alle pc's aan eventueel met switch er tussen.

Als maar de kaarten niet over 550+ gaan vind ik het prima ;)
Budget is 1400,-, kom aardig ver met goede high-end gamers pc.
Iemand nog suggesties die belangrijk zijn?
Denk zelf aan rampage extreme + I7, 6gb, 2x 640gb(raid0), hd5850?, goede kast voor airflow ivm overclocken.

Ga dan voor een brute videokaart i.p.v. een achterlijk duur moederbord. Aan een dikke videokaart heb je veel meer! :) Elk X58 bord kan fatsoenlijk klokken! De Asus P6X58D-E is daar een mooi voorbeeld van, nog geen 200 euro voor een zeer mooi bord met USB3 en SATA3. :)

Ik zou daarom, zeker met jou budget, even wachten op de HD6970! :)

Leg eens uit hoe je netwerk in elkaar zit dan? Normaal gesproken is het:

Modem -> Router (of beide in 1) en hangen hier gewoon alle pc's aan eventueel met switch er tussen.

Ja dat zit hier ook zo. Ik heb er verder ook niet veel verstand van :P

Maar ik bedoel: is het het verstandigst om de snelste pc verbinding te laten maken tussen het modem en de router.

Maar inmiddels weet ik al, dat je het beste de snelste pc daarvoor kunt nemen. :)

De inkomende lijn gaat naar het modem, daar zit een inet kabeltje in van 1 pc. En er gaat een inet kabel vanaf het modem naar de router. En vanaf daar dus gewoon andere pc's op de router aangesloten.

Net mijn nieuwe pc aan de 3Dmark06 test onderworpen, ik kwam aan 16302 punten.

Phenom X4 955 BE 3.44ghz
Asrock 870 extreme 3
Saphire Hd 5770 Vapor-x
4 gig ram

edit: 3dmark vantage test : P10214 punten

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back