Het grote computer topic #7

Status
Not open for further replies.
eerst 1 nieuwe bank erin.. dan opstarten
kijken of die het doet..
zo ja, afsluiten en 2e bank erbij.. wellicht werkt het dan ? :)

Moederbord heeft max. 2 sloten.+ralf+
Oh.. eerste hit op google gaf 4 sloten. Vinnie's advies opvolgen iig, eenbios reset (CMOS clear, vaak een jumper, vind je deze niet, stroom eraf en knoop cel batterij eruit halen voor +/- 10 seconden) wil ook nog wel eens helpen.

4 sloten is V2 moederbord, bios reset heb ik gister uitgevoerd. Knoopcel batterij op MOBO waar dient deze voor? PC is 4 jaar oud..

Is er ook geen wijziging in de bios naar een T2 setting? ik probeer het uit te zoeken maar kom er nog niet helemaal uit.

Die zijn niet universeel, bij elke kasten zitten deze anders. Je zou een mailtje kunnen doen naar de fabrikant van je kast, maar ik zou hem er gewoon zelf uithalen en kijken of het te solderen is. Vaak is dit vrij simpel.

Oke. Even voor de duidelijkheid.

Waar zou hij slecht contact moeten maken? Op het mobo of aan de voorkant?

(moet dus het stekkertje van headset iets omhoog drukken voordat ik het geluid goed hoor)

Wanneer komen die kaarten uit? Volgens mij heb ik overheen gelezen.

Dan kan ik beter wachten met gamers pc samenstellen ;)

Kaarten zijn vrijdag uitgekomen.

Alleen de XFX was zo op voorraad bij de leverancier, de overige merken + 6870 hadden een langere/onbekende levertijd.

Draait ie nog wel op die oude bank(jes)?

Ja hij draaid gewoon op de oude 512 bank,

Deze onthoud de bios instellingen. Je reset de bios dus.

Ja Mobo reset dmv batt en connector verplaatsing, daarna 1 Kingston bank gestoken en weer geen POST check en verdere opstart.

Kingston kaarten kunnen op de 1 of andere manier niet samenwerken met het mobo. Vrijdag maar even naar Alternate met de pc zelf.

Bedankt Vinnie van gister en de verdere info hier. :7:7:7:7

ik heb net iig dit besteld

AMD Phenom II X6 1055T 2.80GHz 6MB AM3 Box
Cooler Master Midi Tower Centurion 5 II ATX No PSU
Cooler Master Processor Koeler Hyper 212 Plus AMD & Intel
Cooler Master Voeding GX-650W 650W
Corsair 2x2GB DDR3 PC12800 CL8Gigabyte GA-890FXA-UD5 AMD 890FX, SATA600 RAID
Samsung 320GB SATA300 16MB, HD322GJ
Samsung DVD-/+/RAM SH-S223C 22x/22x/12x SATA Bulk (zwart)XFX Videokaart PCI-e Radeon HD6850 1GB 2xDVI/HDMI/DP

Iemand een schatting wat dit nog op zou kunnen leveren??
AMD Athlon 64 3500+
XFX GT8600 1GB
MSI K9N SLI
1GB werkgeheugen
180GB harde schijf
Ik verwacht geen schokkende prijzen...

Voor mijn spul:

Moederbord: Asus M2N-MX SE
Chipset: nVidia 6100V
Processor: AMD Athlon 64 X2 4200+ @ 2200 Mhz
Koeler: Arctic cooling freezer 64 pro PWM
RAM: 2 gb ddr2 sdram (kingston)
Video: nVidia Geforce 8600 GTS 512mb gddr3 met zalman koeling

Krijg ik als het goed is 150eu. Wordt als het goed is morgen opgehaald.

Tis maar net wat de gek voor jouw spullen geeft.

Even op marktplaats kijken wat het gemiddeld kost en dan ga je daar net iets boven zitten, omdat jouw spullen nog heel netjes zijn etc.

Oke. Even voor de duidelijkheid.

Waar zou hij slecht contact moeten maken? Op het mobo of aan de voorkant?

(moet dus het stekkertje van headset iets omhoog drukken voordat ik het geluid goed hoor)

Aan de voorkant. Is waarschijnlijk een klein printplaatje aan de binnenkant van je kast. Connector zit hier met ik gok 3 verbindingen op vast, vaak gaat deze los zitten bij de print plaat waardoor hij dus slecht contact maakt.

Last edited:
Wanneer komen die kaarten uit? Volgens mij heb ik overheen gelezen.

Dan kan ik beter wachten met gamers pc samenstellen ;)

Wacht dan nog eventjes, de HD6850/6870 zijn niet de opvolgers van de HD5850 en HD5870. De opvolgers daarvan komen mid November, waarschijnlijk de HD6950 en HD6970. :)

Jup.. echter worden deze wel een stuk duurder, maar ook een stuk sneller (geruchten gaan 30% sneller dan een GTX480).

Status
Not open for further replies.
Back