Het grote computer topic #7

Status
Not open for further replies.
Ben nu 99% zeker van dit:

Processor: Intel Core i5 650 3,2 Ghz
Ram: Kingston Valueram 4gb 1333 (Gecheckt in QVL van gigabyte bordje)
Mobo: Gigabyte GA-H55M-UD2H socket 1156
Videokaart: Tja, ik wou de Sapphire HD5770 1GB GDDR5 nemen, maar ik wacht nog ff de prijs van de HD6850 af.

Ik heb nog 1 vraag.

Ik ga er een nieuwe koelfan voor mn cpu bijhalen. (Als ik bij de i5 niet een bijgeleverd wordt, dat krijg ik nog te horen van ze)

Is zo'n fan van een tientje dan gewoon voldoende?(Uiteraard wel socket 1156) Zoiets dus: http://azerty.nl/8-976-215540/arctic-cooling-alpine-11-pro-k.html

Ligt eraan wat je gaat doen? Overklocken, licht of zwaar.

Er zijn een paar keuzes die op tweakers worden aangeraden:
Ter vervanging van de originele: http://tweakers.net/pricewatch/239453/cooler-master-hyper-tx3.html

Betere keuze maar ook iets duurder: http://tweakers.net/pricewatch/239454/cooler-master-hyper-212-plus.html#tab:prices

Ik was zelf voor de Scythe Mugen rev B gegaan, was nergens meer leverbaar dus moest ik kiezen voor een Scythe Yasya. Prijs daarvan ligt tussen 30-40 euro.

Je kunt de reviews bij de koelers lezen.

Oke, maar ik was niet van plan te overclocken.

Zou niet eens weten hoe dat moet ;)

Dus dan gewoon de goedkope nemen?

Edit: Ik kijk zo wel ff welke koeler ik nu heb op mn AMD cpu

Momenteel heb ik deze koeler:

Arctic cooling Freezer 64 Pro PWM.

Aardig goed ding dacht ik, maar deze is alleen geschikt voor socket 754, 939, AM2.

Verkoop het ding wel bij mn andere spullen.

Hoeveel kan ik nog voor dat ding vragen? Edit: Nieuwprijs is €25, wat ik zo vind op internet.

ps. Ik kan mijn huidige bekabeling/snoertjes gewoon op het Gigabyte bordje drukken(als ik die heb) of moet ik ook andere kabels aanschaffen? Dacht van niet toch? (Heb nu een asus bord)

Edit2: Mailtje terug van Azerty. Zit een koeler bij de i5 dus moet goed komen. Is ook een boxed model dus dat is altijd met koeler. Dat wist ik niet :P

Last edited:
Het AM3 socket is gelijk aan het AM2 socket. Zo past een AM3 cpu op een AM2 moederbord (andersom niet ivm geheugen controller).

Ik ben bezig een budget AMD systeempje in elkaar te zetten voor +- 500 euro, complete kast ex monitor etc. Doel is iig dat ik alle spellen wil kunnen spelen die nu ongeveer uit zijn/uit komen. Daarnaast vind ik het erg belangrijk dat de basis goed genoeg is om de komende 2 jaar te kunne upgraden waardoor ik bang was dat ik sowieso een MOBO met am3 socket nodig had. Maar als ik goed begrijp kan ik gewoon een am2 gebruiken en daar eventueel over een jaar een AMD phenom X6 in stoppen(want die is eigenlijk voor am3 toch?). Of zeg ik nu iets heel geks? :D

Heb nu deze, wil eigenlijk onder de 500 blijven, maar volgens mij is dat echt onmogelijk met een Phenom x4 955 BE. Wat denken jullie van deze setup? Is gebasseerd op de BBG's van tweakers. Maar weet niet welke MOBO goed genoeg is voor die processor? En die kast vind ik ook niet echt heel tof, iemand alternatief? :)

http://tweakers.net/gallery/340923?wish_id=100330#tab:wenslijst

Het is mogelijk maar dan moet je zowiezo besparen op een paar onderdelen. Ik heb lang met hetzelfde budget rondgelopen maar toch maar verhoogt naar 800 euro. Dat asrock moederboard is wel toekomstgericht: Am3, Usb 3.0 + sata 600 en voor maar 75 euro.

Mobo: Asrock 870 extreme 3 75 euro
Kast: Antec Three Hundred 55 euro
Voedig: Corsair Cx400 50 euro
Processor: Phenom x4 955 BE 125 euro
Hardeschijf: Samsung spinpoint F3 HD103SJ, 1TB 50 euro
Dvd: Sony optiarc AD-7260S 16 euro
Ram geheugen: 80 euro ( moet je ff op de qvl lijst kijken van het mobo)
videokaart: het resterende budget (bij nader inzien dus niks :?).

edit: met een 5770 ga je nooit met dat budget redden dus ofwel gooi je er 100 euro extra tegen en dan moet je pas binnen een jaar of 2 upgraden. Maar dan heb je nu wel een mooie basis dat zeker voldoende is voor spelletjes te spelen.

http://tweakers.net/gallery/372685?inv_id=104704#tab:inventaris

Last edited:
Momenteel heb ik deze koeler:

Arctic cooling Freezer 64 Pro PWM.

Aardig goed ding dacht ik, maar deze is alleen geschikt voor socket 754, 939, AM2.

Verkoop het ding wel bij mn andere spullen.

Hoeveel kan ik nog voor dat ding vragen? Edit: Nieuwprijs is €25, wat ik zo vind op internet.

Iemand een idee wat ik hier nog voor kan vragen?

Ik ben bezig een budget AMD systeempje in elkaar te zetten voor +- 500 euro, complete kast ex monitor etc. Doel is iig dat ik alle spellen wil kunnen spelen die nu ongeveer uit zijn/uit komen. Daarnaast vind ik het erg belangrijk dat de basis goed genoeg is om de komende 2 jaar te kunne upgraden waardoor ik bang was dat ik sowieso een MOBO met am3 socket nodig had. Maar als ik goed begrijp kan ik gewoon een am2 gebruiken en daar eventueel over een jaar een AMD phenom X6 in stoppen(want die is eigenlijk voor am3 toch?). Of zeg ik nu iets heel geks? :D
AM2+ moet je dan wel hebben, en even kijken of het moederbord de cpu ondersteund (vaak is een bios flash voldoende).

Verder, de komende AMD generatie word weer een nieuw socket. AM3r2, dit door de compleet nieuwe architectuur. Upgrade-baar word hem niet meer.

Ik heb een probleem met de router mischien kan iemand mij helpen?

Ik zat Dinsdag avond te internetten via de Router, niks aan de hand in 1 keer viel mijn internet weg, en ook op de andere Pc's.

De computer(s) hebben internet direct vanaf de modem, maar via de Belkin router krijgen ze geen IP adres door.

Ik heb dit allemaal geprobeert:
Router opnieuw geinstaleerd
Modem stroom eraf 15 minuten, daarna router op spanning en na 15 minuten de Modem weer op spanning (schijnt Ziggo probleem te zijn)
En ik heb geprobeert om in de router te komen maar dat kan dus niet omdat deze geen internet doorgeeft.

Ik heb hierna nog 2 Sweex routers geprobeerd en ook die gaven geen IP adres aan de Pc's

Gr Martijn

Geen internet door geeft of geen ip's uit deelt?

Hebben de sweex routers (niet toevallig switches?) wel een dhcp functie?

Die sweex routers zijn eigenlijk oudjes omdat die Belkin beter voor de PS3 is, Hij geeft geen IP adressen, en dus ook geen internet

Je hebt hem dus ook naar fabriek-instellingen gereset? Dan zou je er gewoon in moeten komen / ip moeten krijgen.
Anders ben ik bang dat hij gewoon stuk is.

Anders het default ip opzoeken van je router, dan je computer een vast ip geven in dezelfde range en kijken of je er dan bij komt. Anders is het einde verhaal denk ik

Nou, de prijzen zijn bekend:

HD6850

HD6870

De prijzen vallen me niet mee :P

Ik haal denk ik dan maar een Sapphire HD5770 1GB GDDR5

Edit: Prijzen van de HD5770 zijn iets gedaald.

Welke zal ik nemen?

- de Sapphire versie
- de XFX versie
- de Club3D versie

Last edited:
Bij mij beetje twijfel...

zit met de Club3D (131 euro) op een bedrag van 846 euro nu... 70 euro erbij voor de 6850 is toch wel flink...

Status
Not open for further replies.
Back