Het grote computer topic #7

Status
Not open for further replies.
2 tientjes erbij en je hebt tegenwoordig de GTX460 van Nvidia, recent enorm afgeprijst omdat de HD6XXX serie eraan komt.

Waarom wil je USB 3.0? Heb je al 3.0 apparaten?
Ja lekker boeiend... als iedereen zo dacht zaten we nu nog met seriele en parallelle poorten te werken.
Hoezo wil je nou opeens AMD? Je oude cpu is socket AM2, en je nieuwe cpu AM3 dus je koeler moet wel compatibel zijn anders past het niet.
Het AM3 socket is gelijk aan het AM2 socket. Zo past een AM3 cpu op een AM2 moederbord (andersom niet ivm geheugen controller).

Verder leuk systeempje.
Zou héél even wachten nog, waarschijnlijk staan de eerste officiele reviews vrijdag online van de nieuwe HD6xxx serie.

showimage.html
[ir]http://img835.imageshack.us/img835/7799/174846t9sshbbissit89c2.jpg[/ir]

6850 is opvolger van de 5770, en komt ook voor +/- dezelfde prijs op de markt, maar is wel sneller en heeft extra features.

Last edited:
Ja, jongens dat AMD schoot ff door mn gedachten omdat die optie werd gepost en goedkoper leek.

Maar ik ga nu zeker weten gewoon voor de i5 zoals ik zei. Wordt gewoon dit lijstje : http://tweakers.net/gallery/340165#tab:wenslijst

Ik haal er ook even een nieuwe koeling bij voor de i5. (Zit bij Azerty niet bij de i5)

Als ik bij socket 1156 koelers kijk zie ik daar hele verschillende prijzen staan. Is zo'n fan van een euro of 10/15 gewoon goed genoeg?

Front audio etc. moet je kast ondersteunen, elk moederbord heeft hier voor aansluitingen

M'n kast ondersteunt het wel, heb het nu ook, maar mijn audio plugje hapert zo nu en dan. Dus wil ik die graag vervangen. Maar ik kan niet ergens op een site zo'n aansluiting vinden.

Mja, 1 ding ben ik vergeten, ik hoop wel dat de beschikbaarheid een stuk hoger ligt dan bij de release van de HD5xxx serie, die waren niet aan te slepen namelijk.

Hmm, oke.

En wat voor prijs mag ik verwachten? +/- zelfde prijs zei je. Dus dan ga ik uit van 125/130 euro?

Ik zal Azerty wel even vragen wanneer ze hem krijgen.

Ja lekker boeiend... als iedereen zo dacht zaten we nu nog met seriele en parallelle poorten te werken.
Gezien zijn vragen heeft hij geen idee wat de meerwaarde van USB 3.0 voor hem is volgens mij, maar goed.

Voor dat geld moet je niet eens willen zoeken naar USB 3.0 board imo. Zijn veel leukere boardjes met USB 2.0 voor dat geld ;)

Last edited:
Excuus, ik dacht dat je ergens geroepen had dat er mooiere borden voor die prijs te krijgen waren (zonder usb 3.0). Verbeelding wss. :P

Dat is minder, juist een 5770 bestelt :S.
Tja, weet niet wanneer je hem binnen krijgt, maar je hebt natuurlijk ook altijd het recht een bestelling te annuleren / terug sturen zonder kosten. Verder is het nog maar afwachten wat de daadwerkelijke prijs word, tot nu toe zijn het +/- geruchten, maar als je het mij vraagt klopt dat wel, anders zouden ze zichzelf in de vingers snijden (de 5770 blijft nog steeds bestaan).

@PatrickV: Heb je ook gelijk in, maar zo vatte ik het op.

Ik denk niet dat ze daar op kunnen en mogen antwoorden. NDA loopt volgens de geruchten tot de 22e, vanaf dan worden de prijzen etc. bekend gemaakt.

Tja, weet niet wanneer je hem binnen krijgt, maar je hebt natuurlijk ook altijd het recht een bestelling te annuleren / terug sturen zonder kosten. Verder is het nog maar afwachten wat de daadwerkelijke prijs word, tot nu toe zijn het +/- geruchten, maar als je het mij vraagt klopt dat wel, anders zouden ze zichzelf in de vingers snijden (de 5770 blijft nog steeds bestaan).

@PatrickV: Heb je ook gelijk in, maar zo vatte ik het op.

wachten kan ik eigenlijk niet, zit al 2 weken zonder pc. Heb nu een systeem in aanbouw bij salland. De prestaties van die kaart worden er idd nie minder op. Maar als je een recentere kaart voor hetzelfde geld kan kopen is dat natuurlijk altijd beter. Hopen dat die hd 5770 in wwaarde zakken en dan er ng eentj bijsteken :p.

Status
Not open for further replies.
Back