Het grote computer topic #7

Status
Not open for further replies.
Een beetje videokaart doet die resolutie makkelijk hoor. Kijk maar wat een 5890 doet met 3 schermen.

Eh sorry, een 5890 bestaat niet? :P
Je bedoelt zeker een 5970... betaal je ook ff 500+ euro voor...

@Tinne, als je monitor niet hoger kan zal je het ook niet in kunnen stellen in windows...
Echter alle videokaarten kunnen prima tot 2560x... weergeven, dus zal dat gewoon je probleem zijn.

@Vincent, nja dit spul is niet super veel meer waard, ik zou uberhaupt geen 8xxx serie kaart kopen aangezien ze gegarandeerd overlijden na een tijd, dus euro of 40-50 lijkt me een juiste prijs.

CPU mobo en geheugen.... tja wat de gek er voor geeft, ik denk samen voor een euro of 70.

@Vincent, nja dit spul is niet super veel meer waard, ik zou uberhaupt geen 8xxx serie kaart kopen aangezien ze gegarandeerd overlijden na een tijd, dus euro of 40-50 lijkt me een juiste prijs.

CPU mobo en geheugen.... tja wat de gek er voor geeft, ik denk samen voor een euro of 70.

Alles samen voor 70 of de cpu,mobo en ram voor 70 en dan de videokaart er nog bij dus de 4 dingen voor 110-120?

Ben aan het kijken voor een nieuwe pc (alleen de kast, monitor etc heb ik). Wil er ongeveer 700 euro aan uitgeven zodat ik er weer ff tegenaan kan.

Zit nu nog op eem AMD Ahtlon 64 3500+ te kloten en dat word me echt te langzaam. Beetje op Tweakers zitten kijken bij Bestbuy systeem en op het volgende uitgekomen.

AMD Phenom II X6 1055T 2.80GHz 6MB AM3
Club3D Videokaart PCI-e Radeon HD5770 1GB DDR5 2xDVI/DP
Cooler Master Midi Tower Centurion 5 II ATX No PSU
Cooler Master Processor Koeler Hyper 212 Plus AMD & Intel
Cooler Master Voeding GX-750W
Corsair 2x2GB DDR3 PC10666 CL8
Gigabyte GA-890FXA-UD5 AMD 890FX, SATA600

Ongeveer dezelfde opbouw stond bij de Gamer-pc op Tweakers, is dit voor een game pc een leuke kast om weer 2/3 jaar vooruit te kunnen of moeten er dingen veranderd worden?

Betreft hardware ben ik een behoorlijke noob dus niet te moeilijk :D

Kan je zeker nog een tijdje mee vooruit. Zou nog wel eventjes wachten met bestellen, in principe worden de mainstream kaarten van de nieuwe HD6xxx serie 18 oktober geïntroduceerd.
Het lijkt erop dat ze gaan schuiven met nummers, de 6870 word waarschijnlijk ongeveer even snel als de HD5770, maar dan met een paar extra features en waarschijnlijk zuiniger.
Sowieso zal dan de prijs van de HD5770 omlaag gaan.

Hmmz.. dan dus kijken hoe de 6-serie qua prijs uitvalt en anders kijken of de prijs van de 5-serie omlaag gaat...

Ben aan het kijken voor een nieuwe pc (alleen de kast, monitor etc heb ik). Wil er ongeveer 700 euro aan uitgeven zodat ik er weer ff tegenaan kan.

Zit nu nog op eem AMD Ahtlon 64 3500+ te kloten en dat word me echt te langzaam. Beetje op Tweakers zitten kijken bij Bestbuy systeem en op het volgende uitgekomen.

AMD Phenom II X6 1055T 2.80GHz 6MB AM3
Club3D Videokaart PCI-e Radeon HD5770 1GB DDR5 2xDVI/DP
Cooler Master Midi Tower Centurion 5 II ATX No PSU
Cooler Master Processor Koeler Hyper 212 Plus AMD & Intel
Cooler Master Voeding GX-750W
Corsair 2x2GB DDR3 PC10666 CL8
Gigabyte GA-890FXA-UD5 AMD 890FX, SATA600

Ongeveer dezelfde opbouw stond bij de Gamer-pc op Tweakers, is dit voor een game pc een leuke kast om weer 2/3 jaar vooruit te kunnen of moeten er dingen veranderd worden?

Betreft hardware ben ik een behoorlijke noob dus niet te moeilijk :D

Opzich leuk, ben zelf toch meer van het Intel platform. Ik zou in ieder geval die voeding eruit knikkeren. 750w is zwaar overdreven, met een goede 500w voeding heb je bij dat systeem zelfs al ruim voldoende!

Ikke doe gewoon die scherm kopen en dan zien ikke het wel :P

943205728d1271263662-plaats-hier-hardware-gerelateerd-nieuws-v27m_left.jpg

Wel mooier. En niet veel duurder...iemand bekend met het merk? (aoc)

Nooit van gehoord, zou even opzoeken wat voor paneel erin zit als ik jou was, maar in principe maakt het merk niet zo super veel uit.

Nu hebben ze bij Paradigit een Acer kast compleet met de Phenom II X6 1035 voor 699 euro...

Productbeschrijving
Acer Aspire M3300

Processor
AMD Phenom II X6 1035T - 2,6GHz - Six Core

RAM
4GB DDR3

Garantie van de fabrikant
1 jaar pick-up & return

Harde schijf
1TB - SATA

Optische opslag
DVD(RW) Super Multi double-layer

Graphics controller
ATI Radeon HD5450 - 512MB

Kaartlezer
Multi geheugenkaart lezer

Netwerk
10/100 Ethernet

Interfaces
USB FireWire DVI HDMI RJ 45 Ethernet Multi-in-1 card reader Hoofdtelefoon Mircofoon 7.1 audio

Besturingssysteem / Software
Windows 7 Home Premium

De andere kast met de 1055 kost samengesteld met een 320 gb 815 euro. Deze kast heeft het voordeel van een legale windows 7.

Voordeliger of juist nadelering?

Daar zit een kut vga kaart in, daar kan je amper op gamen. ;)

Als je graag een legale versie van win7 wil, zou ik eens rond vragen naar kennissen in het onderwijs oid, ik heb hier win7 ultimate gekocht voor 18 euro. :p

Nah draai nu al jaren op een niet-legale XP dus dat boeid me verder niet.

Had al wel gezien dat er maar 4GB wegkgeheugen inzit ipv de 8GB die ik voor de 815 euro krijg, de X6 is een stapje langzamer... en als de kaart ook nog ruk is dan is de keuze snel gemaakt :P

Ik ga een HTPC bouwen, ik zoek een zwarte kast, niet al te fancy, met plaats voor 2 3,5" schijven en 1x 5,25". Maximale diepte 38 cm, max hoogte 17, breedte 45cm, ivm TV meubel.

Iemand toevallig tips? Dacht zelf aan deze:

100_4829.jpg

Silverstone GD04.

Nadeel is alleen dat de cpu onder de optische drive zit, en er maximaal een 70mm hoge koeler onder past. Die zijn er wel, maar meestal voor 65watt CPU's. Alleen heb ik een Phenom X3 die 95 watt pakt. Dus tips voor een lage AM3 koeler zijn ook welkom.

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back