Het grote computer topic #7

Status
Not open for further replies.
AOC is een redelijk budget merk.

Vind ik deze toch mooier:
http://tweakers.net/pricewatch/253553/asus-27t1e.html

Of die Iiyama die je postte.

Die AOC zit weer raar op men montage punt. (normaal in het middel bij deze onderaan) zou ik die op de muur dus moeten verplaatsen.

Die Asus past niet (de ronde vormen) bij het interieur.

@ Arne,

ik kan je niet helpen verder, maar ik heb zelf een Silverstone en prima kwaliteit.

Ik wil dus binnen kort een aantal dingen vernieuwen. Mobo, cpu, ram en gpu.

Ik wil dus gewoon een aardig snel systeempje hebben en Mw2 en black ops leuk kunnen spelen.

Ik zat aan zoiets te denken:

Moederbord: Gigabyte GA-H55M-UD2H - Moederbord - micro ATX - iH55 - LGA1156 Socket - UDMA133, SATA-300, eSATA - Gigabit - €75,45 (Deze heeft geen USB 3.0. Iemand een link van een bord, rond deze prijs, die wel usb 3.0 heeft?)

Ram: Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600 - CL9 - 1.5 V - €61,65

CPU: Processor - 1 x Intel Core i5 650 / 3.2 GHz - LGA1156 Socket - L3 4 MB - doos - €156,43 (Is dit voldoende qua snelheid of ben ik een snellere nodig of is een wat langzamere/goedkopere ook voldoende?)

Videokaart: Sapphire RADEON HD 5770 - Grafische adapter - Radeon HD 5770 - PCI Express 2.1 x16 - 1 GB GDDR5 - DVI, HDMI, - €124,14 (Is dit goed voor mijn doel, of red ik het met een kaart rond de 100 euro ook wel)

Ik heb Azerty hier even over gemaild en gevraagd of deze componenten op elkaar draaien. Ik kreeg te horen van wel, maar er werd ook iets gezegd over dat er later misschien wel wat problemen konden optreden als alles geinstalleerd was en daarop gaf hij mij de optie om een assemblage inclusief tests van de componenten van 60 euro erbij te nemen. Is dit pure geldklopperij? Want volgens mij draaien deze spullen gewoon goed op elkaar.

Graag heb ik wat antwoorden op mijn vragen :)

Bedankt alvast!

Uiteraard zullen ze dat zeggen. Als je een beetje verstand hebt dan kun je een systeem gemakkelijk zelf in elkaar zetten en installeren. 60,- is echt overdreven veel geld.

Ik ga een HTPC bouwen, ik zoek een zwarte kast, niet al te fancy, met plaats voor 2 3,5" schijven en 1x 5,25". Maximale diepte 38 cm, max hoogte 17, breedte 45cm, ivm TV meubel.

Iemand toevallig tips? Dacht zelf aan deze:

100_4829.jpg

Silverstone GD04.

Nadeel is alleen dat de cpu onder de optische drive zit, en er maximaal een 70mm hoge koeler onder past. Die zijn er wel, maar meestal voor 65watt CPU's. Alleen heb ik een Phenom X3 die 95 watt pakt. Dus tips voor een lage AM3 koeler zijn ook welkom.
Probleem bij die HTPC behuizingen is vaak de diepte. Ik zou van Silverstone eerder de GD05 nemen.
http://www.silverstonetek.com/products/p_contents.php?pno=GD05&area=usa
Als ik zo kijk naar de layout van die case kun je daar wel een grotere CPU koeler in kwijt.

gd05.jpg

Past een Scythe Big Shuriken niet op je proc?

Last edited:
De 04 support een slimdisk, de 05 een 5.25'.

Verder, op de aansluitingen/knoppen lay-out na, zijn ze hetzelfde.

Dat zou je denken, als je naar t plaatje kijkt. Maar beiden ondersteunen 5,25", bij de GD04 is ie alleen hidden en krijg je er een plakfrontje bij...IMO mooier.

Het enige verschil is het front, deze is bij de 05 gedeeltelijk van plastic met een alu cover, bij de 04 is het front volledig alu.

Ben er in feite al over uit, dat het de 04 gaat worden. Ga eerst met een boxed cooler werken, later mss een NT01-E of een Scythe Big Shuriken, maar voor die laatste moet ik eerst ff meten als t mobo in de kast zit.

Ik wil dus binnen kort een aantal dingen vernieuwen. Mobo, cpu, ram en gpu.

Ik wil dus gewoon een aardig snel systeempje hebben en Mw2 en black ops leuk kunnen spelen.

Ik zat aan zoiets te denken:

Moederbord: Gigabyte GA-H55M-UD2H - Moederbord - micro ATX - iH55 - LGA1156 Socket - UDMA133, SATA-300, eSATA - Gigabit - €75,45 (Deze heeft geen USB 3.0. Iemand een link van een bord, rond deze prijs, die wel usb 3.0 heeft?)

Ram: Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600 - CL9 - 1.5 V - €61,65

CPU: Processor - 1 x Intel Core i5 650 / 3.2 GHz - LGA1156 Socket - L3 4 MB - doos - €156,43 (Is dit voldoende qua snelheid of ben ik een snellere nodig of is een wat langzamere/goedkopere ook voldoende?)

Videokaart: Sapphire RADEON HD 5770 - Grafische adapter - Radeon HD 5770 - PCI Express 2.1 x16 - 1 GB GDDR5 - DVI, HDMI, - €124,14 (Is dit goed voor mijn doel, of red ik het met een kaart rond de 100 euro ook wel)

Ik heb Azerty hier even over gemaild en gevraagd of deze componenten op elkaar draaien. Ik kreeg te horen van wel, maar er werd ook iets gezegd over dat er later misschien wel wat problemen konden optreden als alles geinstalleerd was en daarop gaf hij mij de optie om een assemblage inclusief tests van de componenten van 60 euro erbij te nemen. Is dit pure geldklopperij? Want volgens mij draaien deze spullen gewoon goed op elkaar.

Graag heb ik wat antwoorden op mijn vragen :)

Bedankt alvast!

edit: is wel een voor een amd pc het volgende moederboard:

Het asrock 870 extreme 3 moederbord heeft sata 3(600) + usb 3.0 en ligt in jouw prijsklasse. Deze wordt in de Tweakers BB guide meestal genomen voor de game pc tot 1200 euro.

Voor de processor kun je evengoed een AMD phemom II X4 955 BE nemen (even snel en goedkoper). Voor het werkgeheugen moet je kijken welke er in de QVL lijst voorkomt van de fabrikant van het moederboard (http://www.asrock.com/mb/memory/870 Extreme3.pdf). Dit om latere problemen te voorkomen met comptabiliteit.

Ik heb mijn pc zondag besteld bij Salland en daar laten assembleren ( kost momenteel 55 euro + gratis verzending). Het voordeel is dat er 3 jaar garantie op zit dus moest er iets kapot zijn door verkeerde assemblage, kan ik altijd daarop terugvallen.

Last edited:
Ik ga nu binnenkort de 4 dingen kopen die ik wil vernieuwen.

Geheugen en processor weet ik al zeker.

Maar ik wil graag een Gigabyte moederbord MET USB3.0 van rond de 70/80 euro. iemand een linkje? Moet dus een mobo zijn met socked 1156 ivm de i5.

En ik twijfel over de videokaart. Zat nu de hele tijd te denken aan een Sapphire Radeon HD5770 van 1GB à €123,47.

Moet ik voor deze gaan of zijn er ook goedkopere kaarten met nagenoeg gelijke prestaties? Duurder ga ik sowieso niet, want ik hoef er alleen maar mw2 en black ops en evt. nog nieuwere cod series mee te spelen.

Graag even duidelijkheid zodat ik weet hoe het in mekaar steekt.

Hier mijn voorlopige keuzes:

http://tweakers.net/gallery/340165#tab:wenslijst

Tips zijn zeer welkom!!

EDIT: TERING, zie nu pas de post boven me van Kevin. Even lezen.

Zit het prijsverschil nou puur in het merk?

Als ik kijk naar de Radeon HD5770 1GB DDR5:

XFX: 130 euro
Club3D: 132 euro
Gigabyte: 129,50 euro
MSI: 142 euro
Sapphire: 129 euro

@ www.4launch.nl

Zit het prijsverschil nou puur in het merk?

Als ik kijk naar de Radeon HD5770 1GB DDR5:

XFX: 130 euro
Club3D: 132 euro
Gigabyte: 129,50 euro
MSI: 142 euro
Sapphire: 129 euro

@ www.4launch.nl

Er zijn ook versies van 140-150 euro, deze zijn meestal voorzien van een betere koeler en zijn iets zuiniger. Als je tussen de verschillende versies twijfelt, moet je naar review tests van bekende pc sites zoeken. Bij tweakers kun je bij de pricewatch al kijken naar de reviews van kopers en dat zegt al iets over de kwaliteit van de kaart zelf (http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=hd+5770)

Wie kan mij helpen.

De laatste maanden dat ik cd´s download heb ik altijd dat 1 cd = 1 nummer. Kan dit ook ongedaan worden gemaakt?

Oke, ik heb even rondgekeken en gezocht m.b.t. mijn nieuwe onderdelen.

Nu leek mij USB3.0 wel handig en ga ik denk ik voor de ASrock 870 Extreme 3.
En daardoor moet er dus een AMD CPU komen.

Dit gaat hem denk ik worden:

- CPU
- RAM Komt voor in de QVL van het mobo, dus zou goed moeten zijn
- MOBO
- GPU

Dit leek mij wel een leuk systeempje.

Kan ik mijn huidige cpu koeler houden? Momenteel heb ik een AMD Athlon X2 64-bit 4200+

Ik denk dat het wel past, klopt dit?

En waar vind ik front jack plugs(?) met micro en audio aansluiting?

Waarom wil je USB 3.0? Heb je al 3.0 apparaten?

Hoezo wil je nou opeens AMD? Je oude cpu is socket AM2, en je nieuwe cpu AM3 dus je koeler moet wel compatibel zijn anders past het niet.

Als ik jou was zou ik eerst wat meer info op doen voor je zelf een systeem samen stelt.

Front audio etc. moet je kast ondersteunen, elk moederbord heeft hier voor aansluitingen

Status
Not open for further replies.
Back