Het grote computer topic #7

Status
Not open for further replies.
het is en blijft 70 euro niekje :+
alleen kom je dan opeens boven de 900 euro uit, dat is misschien weer psychisch :D

Nou ik heb besteld:

- Intel Core i5 650 3,2 Ghz
- Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G 2 x 2 gb
- Gigabyte GA-H55M-UD2H
- Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE

Hopelijk komt de boel snel binnen.

ps. Heb nog €150 voor mijn oude spullen gekregen :)

En tja, je betaalt voor het merk bij de videokaarten een paar euro meer denk ik.

Ze hebben allemaal DX11, OpenGL3.2 (Club 3D heeft 3.1) en de XFX heeft als enige DirectCompute 5.0. Tenminste, dat staat bij de vergelijking.

het is en blijft 70 euro niekje :+
alleen kom je dan opeens boven de 900 euro uit, dat is misschien weer psychisch :D

Denk dat dat het is ja :D

Nou ik heb besteld:

- Intel Core i5 650 3,2 Ghz
- Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G 2 x 2 gb
- Gigabyte GA-H55M-UD2H
- Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE

Hopelijk komt de boel snel binnen.

ps. Heb nog €150 voor mijn oude spullen gekregen :)

En tja, je betaalt voor het merk bij de videokaarten een paar euro meer denk ik.

Ze hebben allemaal DX11, OpenGL3.2 (Club 3D heeft 3.1) en de XFX heeft als enige DirectCompute 5.0. Tenminste, dat staat bij de vergelijking.

Mijn oude kast gaat ook weg dan.. Benieuwd wat ik doorvoor krijg..

AMD Athlon 64 3500+
XFX GT8600 1GB
MSI K9N SLI
2GB werkgeheugen
180GB harde schijf

Ik wacht nog een weekje.. kijken of de prijzen van de 5770 nog wat zakken als de 6850 er wat langer is.. of toch besluiten om voor de 6850 te gaan :P

Ja ik houd mijn 'oude' kast en harde schijf.

Deze voeding heb ik nu: 450W Be quiet straight power.

Ik kan toch 'gewoon' alles aansluiten op de nieuwe onderdelen? Of is dit tekort door de bocht?

Pff, ik krijg nu een mailtje van Azerty of ik voor 20eu de processor, koeler, en geheugen op het mobo wil laten monteren.

Laat de processor, de koeler en het geheugen op het moederbord monteren en geniet van de volgende voordelen:
- De Technische Dienst (TD) van Azerty is vakkundig opgeleid en werkt zeer nauwkeurig. De montage wordt perfect afgewerkt
- De TD kan de onderdelen direct testen op hardwarematige defecten en eventuele incompatibiliteit. In het geval van een defect of incompatibiliteit kan de TD actie ondernemen door een ander produkt te kiezen, uiteraard in overleg met elkaar. Dat scheelt je tijd en ergenis!
- Je krijgt niet alleen garantie op de onderdelen, maar ook nog eens op de montage van deze onderdelen.
Kortom: een vertrouwd EN goed gevoel.

Graag horen we of je kiest voor de processor en geheugen montage voor de prijs van 19,99 euro.

Begin nu toch wel te twijfelen of ik het zal doen.

Maar aan de andere kant ik het ook wel prima zelf doen, lijkt me. Gewoon boekje erbij, en rustig de boel vastzetten.

Wat zal ik doen?

Dude :D Heb jij wel een eigen mening?! Wij kunnen toch niet in je portomonee kijken? Of hoe je technische kennis is voor het monteren van een pc?

Als je aan jezelf twijfelt dan laat je Azerty het doen, anders lekker zelf doen maar dan wel alles rustig aanpakken en niet even snel in elkaar rossen

Dude :D Heb jij wel een eigen mening?! Wij kunnen toch niet in je portomonee kijken? Of hoe je technische kennis is voor het monteren van een pc?

Als je aan jezelf twijfelt dan laat je Azerty het doen, anders lekker zelf doen maar dan wel alles rustig aanpakken en niet even snel in elkaar rossen

Zeker wel!

Ik denk dat ik het zelf wel kan. Ik moet sowieso mijn huidige onderdelen eruit halen dus dan zie ik meteen hoe het zit.

Maar aan de andere kant is 20eu geen geld. Dan weet ik zeker dat het echt goed gebeurd en dat ik garantie heb.

Dus ik denk dat ik het hun mooi laat doen.

Maar, ik hoef verder geen nieuwe kabels etc. te halen, omdat ik mijn oude schijf gebruik?

En nogmaals over die front plugs. Soms doet die audioplug het niet goed.
Momenteel heb ik dus aan de voorkant 2x usb, audio, micro, en een firewall(?) poortje oid? Er staat IEEE 1394 onder het poortje.

Zijn al die aansluitingen 1 onderdeel? Krijg je dat ook bij een nieuwe mobo?

kabels zitten ook vaak in overvloed bij je nieuwe mobo :)

die front aansluiting zit ook met een kabel @ je mobo vast, op je nieuwe mobo zit ook weer zon aansluiting. zit vaak in een USB slot.. maar dat zie je wel als je de kabels volgt vanaf de voorkant :)

Oke, wat is het meest logische wat er stuk is? De aansluiting op het mobo, of het plugje zelf?

Want als ik er iets in aansluit. Headset op boxen, dan moet ik het kabeltje van de headset/boxen iets omhoog drukken voordat er werkelijk geluid uitkomt.

Is kast afhankelijk hé. Je zou de printplaat waar hij op zit even uit je kast kunnen schroeven, en dan even opnieuw de contacten solderen.

@Vissa, GTX480 is dan ook high end, en deze kaartjes mainstream. ;)

Ik probeer de desktop van moeders wat meer werkgeheugen te geven alleen gaat dat niet zoals ik dat wil.

Moederbord: ECS P4M800-PRO-M V1 > DDR2 - 533
Processor: Intel Celeron D 2.93 Ghz
Geheugen: 1x 512 MB

Vandaag 2x Kingston 1024 DDR2-533 geheugenbanken gekocht en deze geplugged.
NU wil de computer niet meer aanslaan, pakt de harde schijven niet op en beeld blijft zwart.

Heb rekening gehouden met statische ontlading, kingston kaarten zijn goed !!
Vanaf processor kant kaart 1, kaart 2 gestoken en vervolgens PC opgestart.
Alleen PC slaat niet verder aan dan het luidruchtige gedraai van de koelfan op de processor. Er wordt geen verbinding gemaakt met harde schijven, beeldscherm etc.
POST meldingen komen niet naar voren....

weet iemand hoe dit opgelost kan worden...?

Je moet ze niet naast elkaar doen, ik neem aan dat er 4 sloten zijn? Dan is het meestal slot 2 en 4. 1 en 3 zou ook kunnen, moet je even testen.

Status
Not open for further replies.
Back