Het grote computer topic #7

Status
Not open for further replies.
Mijne ligt klaar, vanmiddag ophalen en opbouwen...

btw vandaag op me werk 2 nieuwe monitoren gekregen, had 2 19'' maar dat vond me projectmanager te klein om op te werken...

Nu 2x HP 24'' WS :X

Ja zijn nette schermpjes..

HP_ZR24w_24inch_IPS_LCD_Monitor.jpg

Iemand ervaring met overclock van i5 650 3,2ghz?

Ik kan 4 fases kiezen:

Default: 3,2 Ghz - FSB 133 Mhz
Faster: 3,36 Ghz - FSB 140 Mhz
Turbo: 3,6 Ghz - FSB 150 Mhz
Twin Turbo: 3,84 Ghz - FSB 160 Mhz

Gewoon stapje voor stapje gaan? En dan de temp in de gaten houden en kijken of hij alles goed uitvoert?

Hoe warm mag hij worden? Speedfan is hier goed genoeg voor? Of zijn er betere progjes voor?

@Vincent_Aerox, ach die dingen clocken meestal makkelijk, probeer gewoon twin turbo, als het niet werkt merk je dat vanzelf. Een cpu word eigenlijk pas merkbaar warmer bij het verhogen van de vcore (voltage), en dat gebeurt zo niet.

@Tinne, hehe jep :P.

<typt nog vanachter 19" crt>

Iemand ervaring met overclock van i5 650 3,2ghz?

Ik kan 4 fases kiezen:

Default: 3,2 Ghz - FSB 133 Mhz
Faster: 3,36 Ghz - FSB 140 Mhz
Turbo: 3,6 Ghz - FSB 150 Mhz
Twin Turbo: 3,84 Ghz - FSB 160 Mhz

Gewoon stapje voor stapje gaan? En dan de temp in de gaten houden en kijken of hij alles goed uitvoert?

Hoe warm mag hij worden? Speedfan is hier goed genoeg voor? Of zijn er betere progjes voor?

stap voor stap en dan elke stap stressen met prime 95 voor een uur of 8. Blijft het stabiel, next step. Geeft die BSOD of wordt die te heet ga je een stap terug. Kun jij je multiplier niet omhoog gooien ipv FSB? Want met FSB worden toch alle componenten overgeklockt (als dit fout is wijs mij er dan ff op.)

Hwmonitor schijnt ook goed te zijn, ben ook al ff op zoek naar zo een programma. Op tweakers raden ze dus HWmonitor aan.

op Tweakers.net staat er een overklock faq: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1325125

Zo hier draaid het nieuwe systeem ook.

Best vlot alleen de fan van die nieuwe HD6850 maakt een gruwelijke herrie :X :X Bij instellingen kan je wel handmatig instellen hoeveel %... staat nu gewoon op automatisch.

Net even 3DMark Vantage gedraaid:

3DMark: 12931
CPU: 14396
Graphics: 12506

*edit* op automatisch draaid de fan op 73% bij een temp van 38/39 graden... kan dit iet minder?

Last edited:
Zo hier draaid het nieuwe systeem ook.

Best vlot alleen de fan van die nieuwe HD6850 maakt een gruwelijke herrie :X :X Bij instellingen kan je wel handmatig instellen hoeveel %... staat nu gewoon op automatisch.

Net even 3DMark Vantage gedraaid:

3DMark: 12931
CPU: 14396
Graphics: 12506

*edit* op automatisch draaid de fan op 73% bij een temp van 38/39 graden... kan dit iet minder?

welke 3dmark heb je gedraaid ? 06 ?

:*

Krijg nu telkens deze melding:

[ir]http://oi54.tinypic.com/2z6zgwi.jpg[/ir]

Om de X aantal minuten krijg ik de melding opnieuw.

HD is prima aangesloten en verder merk ik ook geen errors. Hoe fix ik dit?

Ook heb ik allemachtig gezeik met het simpele werkje om een draadloze router aan te sluiten. Het gaat om een Eminent EM4553/EM4551 wLINK 300.

Eerst kreeg ik op windows 7 GEEN verbinding, op xp wel. Toen terug gegaan (daar getest @ W7 en werkte idd niet) nieuwe meegekregen, aangesloten op windows 7 en werkte in 1 keer op de pc(met kabel) toen even een sleutel ingesteld voor draadloos. Maar met een laptop krijg ik op geen enkele manier verbinding. Toen weer geprobeerd om verbinding te krijgen op de pc, dit lukt nu ook niet meer. Al aantal keren pc's opnieuw opgestart modem/router gereset, maar heb wil gewoon NIET lukken. Met de oude router werkt het nog steeds perfect.

Met de XP pc lukt het ook niet meer. Iemand hier misschien die het weet? Anders ga ik er maar weer mee terug.

Even een vraagje over AtiOverdrive.

Hoe kan ik mn kaart het beste overclocken?

Momenteel: GPU klok: 850 Mhz - hij draait 157 Mhz(?) Geheugenklok: 1200Mhz - hij draait 300Mhz(?)

Hij wordt nu 36 graden en de ventilator draait op 32%.

Zal ik Auto-tune uitvoeren? Wat is aan te raden? Wil namelijk geen schade veroorzaken :)

edit: Sapphire Radeon HD5770 1 GB GDDR5

Status
Not open for further replies.
Back