Het grote computer topic #7

Status
Not open for further replies.
Idd, upgraden maar, geen geld meer aan uitgeven.

Hmmmmmm Duidelijk..........+pippi++pippi+

Kan iemand mij adviseren in het vervangen van onderstaande componenten?

Toen der tijd: sep 2005 :p

Behuizing: Termaltake Tsunami Mid-Tower
Mobo: Asus P5P800 i865 PE
Processor: Int P4 630 775 / 4000 Box800 2MB
Voeding: Q-tec PFC 550W 2fan
Grafisch: Power Colour Readon X800-PRO 256mb
Harde Schijf: Maxtor 160 GB SATA
Geheugen:DIMM 1GB DD400-C25 va KIT Geil
Geheugen uitbreiding 2007: DIMM 2GB DD400-C3 -44 K2 Geil
DVD speler: ASUS 16/48X
DVD Brander: ASUS 18X DL AT

Betreft behuizing, Speler, brander, harde schijf kan ik behouden (160gb is krap aan tegenwoordig maar denk nu nog niet echt noodzakelijk)

Toen der tijd een actief gamer maar nu niet meer zo, al ik wel weer hedendaagse games wil gaan spelen.

Kan iemand mij een leuke prijs / kwalitatieve upgrade aanbieden voor nu en ca. 1,5 jaar.

Gr R-:-

Is dit een optie > even snel gekeken...

Mobo: Asus P5G43T-M PRO Socket 775
Processor: Int P4 630 775 / 4000 Box800 2MB
Grafische kaart: XFX GTS250
Geheugen ??

Last edited:
Dat zou je kunnen doen, maar dan blijf je toch weer achter de feiten aanlopen. Als het low budget moet blijven, dan zou ik eerder een (tweedehands) 775 bord pakken met DDR2 geheugen, en een pci-e slot. Voeding zou ik btw lekker zo laten, snap niet waarom je die zou moeten vervangen.

Bijv. http://link.marktplaats.nl/379962459

Dit systeempje gister opgehaald :

AMD Phenom II X4 955 Quadcore 4 X 3.2 gHz. 8mb total cache, Black Edition
Antec Solo behuizing, zwart zilver.
Zalman ATX2.0 460B PSU (zelfde type als Seasonic S12)
AMD (Asus-Asrock) chipset A785gmh/128mb (sideband mem)
Crucial BallistiX 4GB 2X2GB 800mHz.(pc6400) DDR2 RAM
Sapphire Radeon HD5770 1GB GDDR5
Samsung F1 750GB 7200rpm SATA HDD

3dmark vantage gedraaid maar die gaf een foutmelding bij het bekijken van de resultaten. Wat voor score kan ik verwachten? (ik heb nu namelijk geen idee hoe 'snel' mijn systeem nu is en vind dat toch leuk om te weten :P

Dit systeempje gister opgehaald :

AMD Phenom II X4 955 Quadcore 4 X 3.2 gHz. 8mb total cache, Black Edition
Antec Solo behuizing, zwart zilver.
Zalman ATX2.0 460B PSU (zelfde type als Seasonic S12)
AMD (Asus-Asrock) chipset A785gmh/128mb (sideband mem)
Crucial BallistiX 4GB 2X2GB 800mHz.(pc6400) DDR2 RAM
Sapphire Radeon HD5770 1GB GDDR5
Samsung F1 750GB 7200rpm SATA HDD

3dmark vantage gedraaid maar die gaf een foutmelding bij het bekijken van de resultaten. Wat voor score kan ik verwachten? (ik heb nu namelijk geen idee hoe 'snel' mijn systeem nu is en vind dat toch leuk om te weten :P

Bij mij geeft ie ook een error :(

Eerst doet hij de test en dan failed hij.

Jij hebt ook de trial neem ik aan?

Jullie zullen beide rond de 9000 puntjes zitten. :)

Hij heeft het 1 keer gedaan, daarna nooit meer. Toen had ik alles standaard draaien. Had toen een score van 10k en een beetje.

Maar het wil gewoon niet meer :P

Kan iemand zijn mening geven over onderstaande set, evt wat aan toevoegen/wijzigen...blablabla thanx for support :*:*

- Intel® Core™ i5-760
- Cooler Master V10
- Asus P7P55D-E
- MSI N460GTX Hawk
- Cooler Master GX750
- Samsung HD103SJ
- Kingston Hyper X4 1333 4GB

Last edited:
Kan iemand zijn mening geven over onderstaande set, evt wat aan toevoegen/wijzigen...blablabla thanx for support :*:*

- Intel® Core™ i5-760
- Cooler Master V10
- Asus P7P55D-E
- MSI N460GTX Hawk
- Cooler Master GX750
- Samsung HD103SJ
- Kingston Hyper X4 1333 4GB

Heb je gekeken of het werkgeheugen voorkomt op de qvl lijst van het moederbord? (http://www.asusdriver.net/download-...motherboard-qualified-vendor-list-driver.html)

Voor de rest ziet het er wel goed uit.

Wel handig als je er later een dikke VGA kaart in wil prakken, maar is wel veel. Is alleen niet 80plus, daar zou ik wel naar kijken. Be Quiet maakt ook hele mooie PSU's.

Heb je gekeken of het werkgeheugen voorkomt op de qvl lijst van het moederbord? (http://www.asusdriver.net/download-...motherboard-qualified-vendor-list-driver.html)

Voor de rest ziet het er wel goed uit.

Nee, zal ik nog even thuis moeten doen zit atm op het werk.

Ik vind die voeding een beetje erg zwaar, eerst stond er ook een 550 vermeld, toch?

Klopt ja, 'k had eerst een 550 gepakt, maar qua prijs zit je tegen de 100,- aan, terwijl je een voeding met een hogere waarde rond op of iets over de 100 zit. (met in achterhoof idd uitbreiden van systeem)

** Zelf zat ik nog in over de CPU koeler, nu gekozen voor een V10 maar kan dit ook op een goedkopere andere manier?
Bijvoorbeeld door een Koeler te monteren zonder Fan, (het enige daarbij is dat alles geplaats gaat worden in een Thermaltake Tsunami, deze heeft een 120 fan + 80 fan aanvoer, en een enkele 120 fan afvoer. Is dit genoeg op de CPU te laten koelen zonder een fan erop?

Gr

Last edited:
Ik heb een Mugen Rev 2 op mijn E8400 passief gekoeld draaien (zonder enige andere fans in de case) en die blijft netjes 50 graden, dus je zou het kunnen proberen maar wat is daar voordeliger aan? Een Mugen Rev 2 kost rond de 30 euro vind je dat nog te duur?

Zal voor ons wel iets hoger uitvallen denk ik, maarja test werkt dus niet.

Alles origineel draaide bij mij, zoals ik al zei, ruim 10k.

En tja Vissa heeft gewoon high-end spul :)

Wat zijn jouw specs ook alweer Vissa?

Status
Not open for further replies.
Back