Het grote computer topic #7

Status
Not open for further replies.
Net met MSI afterburner mijn HD 5770 Vapor-x ge-oct.

Core clock
Van 860Mhz -> 900 Mhz

Memory clock
Van 1200 MHz -> 1300 Mhz

Blijft lekker stabiel en temperatuur blijft rond de 70 graden hangen, het enige nadeel is wel dat de koeler dan op 80% draait en dat is te horen.

Iemand een programmaatje waarmee je het energieverbruik van je pc mee kan bekijken?

En dan ook specifiek hoeveel je cpu gebruik, hoeveel je videokaart gebruikt etc. (en ook het totale wattage)

In elk geval niet meer dan het wattage van je voeding lijkt me? Heb je in elk geval een indicator.. not sure tho

Sinds 2 dagen krijg ik van die kut ads in mn internet browser.

Heb mn pc al gescand, maar verder niks aan de hand. Kan ik dat niet instellen bij Google Chrome zelf oid?

[ir]http://oi51.tinypic.com/2eeamw0.jpg[/ir]

Edit: Het is dus de hele tijd adf.ly

Als ik 20 minuten weg ben en dan weer naar mn pc ga, heb ik zo een aantal tabbladen met die ads.

Ik heb een i5 750 in m'n pc zitten, zou iemand me ff snel kunnen uitleggen wat overclocken is, hoe je het doet en wat de voordelen zijn??

Mvg Wesley

Ok tijdje terug dus nieuwe pc gekocht, phenom x4 BE, 1GB video, 4GB ram etc. Nu vind ik de snelheid van het ding behoorlijk tegenvallen eigenlijk, door de quadcore had ik verwacht goed te kunnen multitasken maar dat gaat dus helemaal niet zo goed. Hier in de printscreen een voorbeeld, ik extract 2 imagebestanden tegelijk en het ding gebruikt maar 10% van de cpu capaciteit. Als ik photoshop tijdens deze actie wil opstarten krijg ik een 'not responding' of duurt het gewoon effe.

Dit lijkt me niet helemaal normaal toch?? Verkeerde drivers misschien? Gebruiken jullie een programma om de juiste drivers te zoeken? Verder maakt de pc echt onwijs veel herrie, wat voor fan kan ik het beste aanschaffen als ik een stille wil? Of is er een programma waarmee je fanspeed kan aanpassen? De core wordt max 50graden maar hij staat echt te loeien als een malle.

Thanx again ;-)

*specs*
AMD Phenom II X4 955 Quadcore 4 X 3.2 gHz. 8mb total cache, Black Edition
Antec Solo behuizing, zwart zilver.
Zalman ATX2.0 460B PSU (zelfde type als Seasonic S12)
AMD (Asus-Asrock) chipset A785gmh/128mb (sideband mem)
Crucial BallistiX 4GB 2X2GB 800mHz.(pc6400) DDR2 RAM
Sapphire Radeon HD5770 1GB GDDR5
Samsung F1 750GB 7200rpm SATA HDD

fan en core speed.jpg

Als je spinpoint zowel targwt als source is met extracten is het natuurlijk niet zo gek. Je zou even kunnen kijken of je hdd on par is met lees en schrijfsnelheden. Je zit nu tegen je max. Bandbreedte aan te hikken. Een 2de hdd op een ander kanaal zou helpen. Alhoewel het extracten van twee bestanden tegelijk nooit optimaal is.

Waarom denkt iedereen nou toch dat je met een quad-core gelijk beter kan multi tasken 8P Zal de marketing wel zijn..

Ik zou als eerst Vista er maar eens af halen, en Windows 7 installeren. Wel een clean install en geen upgrade. Vervolgens de originele drivers bij de fabrikant downloaden. Dan heb je al een goede basis.

edit:
Bovenstaande is overigens geen oplossing voor de traagheid van het uitpakken van archieven!

Last edited:
Pronk, dat is allemaal afhankelijk van de snelheid van je HDD('s).
Uitpakken naar een andere schijf kan al enorm schelen,
en moderne schijven zijn gewoon stukken sneller (om nog maar te zwijgen over SSD's).

Het 1TB F3 model is bijvoorbeeld al weer stukken sneller.

@Vincent-Aerox, use firefox. ;)

Status
Not open for further replies.
Back