Het grote computer topic #7

Status
Not open for further replies.
Pronk, dat is allemaal afhankelijk van de snelheid van je HDD('s).
Uitpakken naar een andere schijf kan al enorm schelen,
en moderne schijven zijn gewoon stukken sneller (om nog maar te zwijgen over SSD's).

Het 1TB F3 model is bijvoorbeeld al weer stukken sneller.

@Vincent-Aerox, use firefox. ;)

Wil je snel bestanden uitpakken:
Rars: HDD2
Uitpakken: HDD3
Het moeten fysiek andere hdd's zijn btw!

Zo doe ik het al jaren, als download hdd kun je gewoon een oude 500gber gebruiken oid. Je pakt dvd's dan al wel uit in ~1 minuut, zonder dat je er echt last van hebt (gebruik je je OS hdd, dan wordt windows zelf nogal traag....).

probleem van een normale hdd is dat hij wel kan lezen of schrijven @ 70-100MB/s, maar zeer traag wordt als je gaat multitasken (als je iets uitpak naar dezelfde hdd leest en schijft hij tegelijk, wat je goed kunt horen aan het ratelen).

Dat is wel gelijk het extreme natuurlijk :P.
Oude hdd's halen overigens prima read speeds maar write is echt bagger, dus daar kan je idd prima je downloads op kwijt.

Weet iemand wat deze foutmelding inhoud?
Bij starten geeft de PC de volgende melding: Searching IDE Devices.

VIA VT 641 / VT 6330 PCIEZIDE Oprom 1.13

Systeem:
Asus P7P55-LX
Intel I5 760
OCZ 4GKV Gold 4x 2GB
Western Digital 500GB HD

Gr

Hij zoekt IDE apparaten :P.
Start hij niet door dan?

Ja, hij start wel door alleen duurt het veel langer dan normaal omdat hij eerst dit tegenkomt en er een melding van maakt.

Is dit een questie van in de Bios duiken en gaat het om een bepaalde setting (en zoja welke?) of is het wat anders;(

Als je helemaal geen IDE apparaten meer hebt moet je je IDE controller(s) uitzetten in de BIOS...:)

Kan iemand aangeven hoe je deze stappen kan uitvoeren. Ik zag dat me zwager gister ook in de bios zat te rommelen maar het probleem niet opgelost kreeg. Misschien zien we wat over het hoofd.

Bedankt.

K zit nog zelf een beetje te kloten maar denk dat ik zaterdag onderstaande ga aanschaffen:

- Thermaltake Tsunami Dream (huidig in bezit)
- Be Quiet Silent wing 120mm (front ter vervanging std. Thermaltake)
- Intel I5 760 4x2800
- Scythe Mugen 2 Rev B.
- Asus P7P55D-E of MSI P55-GD65
- OCZ 4gb 1333 4gk Gold (4x 2GB = 8mb)
- MSI GTX 460 Hawk 1GB
- Samsung HD103SJ 1T
- Be-Quiet Straight Power 600W
- Samsung SH-S222A
- Samsung SH-D163C
- Originele Win 7

Mvg

Wegens persoonlijke prestaties kan ik een HP game-laptop uitkiezen.
Uit onderstaande modellen kan ik kiezen maar ik zie door de bomen het bos niet meer..

- Pavilion DV6-3185ED
- Pavilion DV6-3180SD
- Pavilion DV6-3150ED
- Pavilion DV7-4140ED

En eventueel(wegens toch wat duurder zijn)
- Pavilion DV7-4190SD
- Pavilion DV7-4195ED

Zou iemand mij advies kunnen geven?
Waar ik 'm vooral voor zal gebruiken is gamen.
Vooral de generale shooters als MW2, BC2 en hoop Black ops te kunnen draaien.
Verder fotobewerking in vorm van photoshop cs5. en wat licht schoolwerk.

Ben benieuwd welke ik beste kan kiezen uit eerste 4, en wat de eventuele meerwaarde is van onderste 2.

Enige echte verschil tussen alle laptops (behalve 15 / 17") is de processor / hoeveelheid geheugen en de hdd grote. Enige probleem van alle laptops is dat er een crappy videokaart in zit waar recentere games niet bijzonder op zullen functioneren.

Ik zou een andere laptop kopen als een HP (sowieso overigens).

HP ProBook's zijn tof anders :P.

@Rene, gelukkig is 4x2GB 8GB ipv mb ;).
En vanwaar de keuze voor een GTX460? :)

Ja ach MB GB TB hahaha x|:7

Ik wil een 256 kaart die prijs/kwalitatief goed is en weer even er tegen aan kan. Ik ben geen hardcor gamer maar wil wel een nette set hebben.
De MSI Hawk kwam goed uit de test wat ik gelezen heb op hardwareinfo.nl
Overigens ziet die er degerlijk uit, is niet al te groot ca. 20cm (ivm midi kast) en schijnt ook erg stil te zijn tov bij de Cyclone. :!

Gr

Zit er veel verschil in de doorstroomsnelheid tussen PCI-e 1.0 en 2.0/2.1 ?

Heb van een vriend een videokaart gekregen (asus hd5770, pci-e 2.1) om te kijken of die het bij mij goed doet.
Nu draait deze kaart even hard in 3dmark05 als mijn eigen kaart (xfx 250gts, pci-e 2.0). Dus nagenoeg dezelfde score, mijn eigen kaart scoort zelfs hoger.

Kan het dus zijn dat mijn mobo (asus m2n-sli deluxe, pci-e 1.0) daar gewoon tegen zijn grens aan zit en daardoor deze kaarten even hoog scoren?
Die HD5770 is qua specs gewoon veel beter. Het lijkt me dus ook dat het gewoon door mijn mobo komt die alleen pci-e ondersteund.

PCI-E 1.0 geeft 250MB/s per lane. PCI-E 2.0/2.1 geeft 500MB/s per lane.

Een standaard HD5770 heeft een bandbreedte van 4.6GB/s. PCI-E 1.0 16x kan aan:

16 x 250 = 4GB/s

Dus ja, de HD5770 wordt geknepen door het moederbord. Over welke processor beschik je? Want ook deze speelt een grote rol in de performance van videokaarten. Gezien het moederbord kan het best zijn dat de processor dusdanig verouderd is dat deze gewoon niet over voldoende kracht beschikt om de videokaart bij te houden. :)

Theoretische bandbreedte ja. In de praktijk ga je hier niks van merken. Zelfs 8x ipv 16x is amper merkbaar op een 5970.

PCI-E 1.0 geeft 250MB/s per lane. PCI-E 2.0/2.1 geeft 500MB/s per lane.

Een standaard HD5770 heeft een bandbreedte van 4.6GB/s. PCI-E 1.0 16x kan aan:

16 x 250 = 4GB/s

Dus ja, de HD5770 wordt geknepen door het moederbord. Over welke processor beschik je? Want ook deze speelt een grote rol in de performance van videokaarten. Gezien het moederbord kan het best zijn dat de processor dusdanig verouderd is dat deze gewoon niet over voldoende kracht beschikt om de videokaart bij te houden. :)

ok bedankt voor de uitleg :)

ik heb een AMD x2 6400, 3,2 ghz

Status
Not open for further replies.
Back