Het grote computer topic #6

Status
Not open for further replies.
Ja joh. Mja , ik vergiste me even in het horizontale en verticale lijn. Sorry ! :? Ben ook maar een mens... :rolleyes:

Prima dat 7680x4320 experimenteel is , maar ik weet dat ze met RED camera's volop aan het filmen zijn... Er komt zelfs iets van in de bios binnenkort.
 
Bejaarde letters worden je tegenwoordig opgedrongen door Google?

[ir]http://img15.imageshack.us/img15/8586/googleco.jpg[/ir]

:/
 
Ik hoop dat iemand me hier kan helpen,

Ik heb vorige week een nieuwe beeldscherm gekocht (samsung p2370) toen ik hem tijdelijk op mijn laptop aansloot met windows vista draaide hij op de resolutie 1920 x 1080. Nu heb ik een nieuwe computer gekocht met de volgende specs:

ASUS P5SD2-VM SIS 672 LGA775
Intel Pentium Dual Core E5200 Processor 2.5Ghz

Windows 7 erop geinstaleerd en nu kan ik maar kiezen uit 3 resoluties, hij draait nu op de beste en dat is 1280 x 1024 maar het beeld is nu een stuk minder scherp dan bij me laptop. Andere resoluties kan ik niet instellen (de andere 2 zijn nog slechter)

Waar ligt dit aan, videokaart? drivers? windows 7?
 
Interne videokaart oid idd. Dan zou je is kunnen kijken op Google voor je moederbord merk en type voor drivers. Meestal zijn die gratis te downloaden en installeren.
 
Asus.nl --> downloads --> moederbord --> 775 --> P5SD2-VM --> VGA --> Hoogste versienummer pakken --> global klikken. Installeren, klaar :)
 
Asus.nl --> downloads --> moederbord --> 775 --> P5SD2-VM --> VGA --> Hoogste versienummer pakken --> global klikken. Installeren, klaar :)

Bedankt man, alleen na de keuze van p5sd2-vm moet ik me OS selecteren, windows 7 staat er niet tussen en als ik die van vista pakt ondersteunt hij hem niet...
 
Het kan heel goed zo zijn dat jou onboard kaart die reso niet aankan.

Ik kan de max resolutie voor de SiS672 nergens vinden trouwens, op de site van asus niet, van SIS niet, en google ook zo snel niet....

Ik heb trouwens voor alle drivers die ik ooit nodig had voor windows 7, altijd de vista drivers gepakt, en nooit problemen gehad.
 
Ik heb net een spelletje gedownload, :)+), nu heb ik 2 bin files.

Ff opgezocht op internet hoe ik die kan branden, dus ik gebruik hiervoor Isobuster, die pakt beide files uit in CD1 en CD2, ik begin met installeren, vraagt die dat ik cd 2 laad, maar hoe de fuck moet ik dat nu doen. Ik kan geen image branden ofzo,als ik op setup.exe klik van cd 2 krijg ik de melding dat ik de juiste cd-rom erin moet zetten, hij wil dat het spel al opstarten, terwijl het spel bezig is met installeren. :?
 
Je moet de images (bin files) mounten, of eventueel branden.

Mounten vind ik het handigst (kan gewoon met daemon tools, poweriso etc) als hij dan op cd 2 vraagt unmount je cd 1 en mount je cd 2
 
Het kan heel goed zo zijn dat jou onboard kaart die reso niet aankan.

Ik kan de max resolutie voor de SiS672 nergens vinden trouwens, op de site van asus niet, van SIS niet, en google ook zo snel niet....

Ik heb trouwens voor alle drivers die ik ooit nodig had voor windows 7, altijd de vista drivers gepakt, en nooit problemen gehad.

Kan ook gewoon zijn dat W7 nog niet is ondersteund. Als je hiervoor een andere videokaart gaat kopen, eerst nagaan of dat wel zo is :p

Nja denk indd dat dit de max resolutie is, van de week maar gewoon kijken voor goed videokaartje. Iemand aanraders voor leuke prijs, waar ik 2 beeldschermen op aan kan sluiten? Ben geen gamer ofzo...
 
Als je niet gamed zit je al goed met kaarten uit de ATI 3800 serie en hoger, of de nvidia 8000 serie.

Een 4850 of GTS250 kan je prima mee gamen ook nog.

Ik heb het allemaal niet echt meer gevolgd de laatste tijd, misschien heeft iemand anders betere tips :)
 
Wat voor voeding zit er in de PC? Hoeveel wattage en welke PCI-E aansluitingen. Daarnaast, wat is je budget voor een videokaart?

Zo aan de processor te zien zou ik niet veel verder dan een HD4850 gaan, beter gaat de processor toch niet bijhouden.
 
Ik heb nu iets anders gevonden, deze drivers via de site van SIS.

File Name uvga5_520.zip
Version v 5.20
Release Date 2009-03-06
Support Products
SiS671 , SiS671FX , SiS672 , SiS672FX , SiSM671 , SiSM671MX , SiSM672 , SiSM672MX ,
File Size 13,706KB
Support OS Windows 7 ,

Hij draait nu op 1920 x 1080, ik heb alleen 2 zwarte balken aan de zijkant van me beeld. In me menu van me beeldscherm vind ik nergens een optie op de H-position uit te rekken. Moet toch ergens te doen zijn?
 
Zijn de beeldverhoudingen normaal, of is het uitgerekt? Verder zou ik een basiskaart uit de HD4xxx serie pakken.
Deze kaart bijvoorbeeld. Heeft DVI en HDMI. De HDMI uitgang stuurt ook gelijk geluid door naar je TV, is wel handig.
 
Beeldverhouding lijkt normaal voor zover ik zie, kaartje is niet duur btw... Maar ik moet toch gewoon via me menu het kunnen instellen lijkt mij. Manual zie ik er ook niks over..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top