Het grote computer topic #4

Status
Not open for further replies.
Weet iemand heel toevallig of je met een progje oid je mic input kunt veranderen naar een output :p?

Ken ik eindelijk weer eens mn 3e+4e speaker aansluiten @ laptop 8P

Is een output splitter niet handiger? Dat is zon dingetje die doe je in je output poort en die split zich naar 2 output uitgangen.. dan ben je dr ook :p
 
ja die zou ik idd ook kunnen halen maar maybe dat het software matig gedaan kan worden ofzo 8P
 
ik zag laatst iemand praten over een programmatje waarmee je kon uitlezen hoeveel je voeding op dat moment verbruikte aan stroom..

iemand enig idee hoe dat programmatje heet ? en waar je dat vandaan kunt halen :)
 
Denk nou is na? Als De PSU Calculator 500 watt aangeeft dat je nodig hebt, dit doe je volgens jou dus KEER 0,75 dan heb je: 375 watt.

Klopt toch geen drol van? Je systeem heeft 500 watt nodig, dit DEEL je door 0.75 omdat je voeding maximaal 75% gebruikt mag worden, dan kom je dus op 666 watt. Je hebt dus een voeding van 650 watt minimaal nodig als de PSU calculator aangeeft dat je systeem 500 watt verbruikt.

Hoe kan je nou in vredesnaam 0,75 keer 500 doen en dus een voeding van +- 400 watt nodig hebben als je al minimaal 500 watt verbruikt?

Je moet dus als je uit de Calculator 500 watt krijgt hierbij een percentage OPTELLEN omdat een voeding nooit op 100% mag lopen, boven de 75% word het al gevaarlijk!

Voorbeeldjes:

Calculator zegt:

Je verbruikt 300 watt: 300 : 0.75 = 400 watt voeding benodigd minimaal
Je verbruikt 700 watt: 700 : 0.75 = 900 watt voeding benodigd minimaal

Duidelijk? ;) :*!
 
Correct ik had niet het hele verhaal gelezen en de info die ik had verkeerd geinterpreteerd.

En niet te bijdehand worden met "denk nou eens na" tigra boj .Als wij eens om tafel gaan zitten om het over technisch werk te hebben kan ik met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vertellen dat je binnen een halve minuut de draad kwijt bent. :*

Overigens is het lariekoek om te verkondigen dat een voeding het stabielst loopt op 75%. Het rendement zal het hoogst zijn bij 75% en dat heeft niets met stabiliteit te maken. Of ga je vertellen dat schakelende voeding op 90% gaat oscilleren? Ik denk het niet.
 
Uiteraard kan je wel wat over die 75% zitten maar maak het niet te gek, een goede A - merk voeding zal minder geven om een zwaardere belasting dan een B - merk, 75% is als veilige waarde genomen, je wilt natuurlijk niet dat je voeding het begeeft en met een beetje pech ook nog wat andere componenten mee neemt. :)

Verder was het niet de bedoeling je aan te vallen hoor, no hard feelings... Kussie? :*
 
ik heb een fijn probleempje erbij :)

sinds gister mijn werkgeheugen opgehaald:
Corsair XMS2 Twinx pro series.. 4-4-4-12 2,1v

probleempje 1:
in mijn bios zet hij dit geheugen standaard op 5-5-5-18..
waarom?
als ik het manual invoer doet hij het uiteraard wel gewoon..

probleempje 2:
hiervoor draaide ik tijdelijk met OCZ sticks.. van die SLI dingen.. op 5-5-5-15 geloof ik.. nergens problemen mee..
nu ik die Corsair sticks heb doet CS het niet meer.. zie bijlage voor het scherm wat ik zie..
dus ik denk: miss ligt het aan mn corsair sticks dus ff omwissele met die SLI dingen.. maar nee hoor.. nogsteeds hetzelfde probleem..
steam + cs e.d. opnieuw geinstalleerd.. maar nogsteeds hetzelfde probleem..
ook als ik CZ ff installeer.. precies hetzelfde probleem
bij UT2004, C&C generals.. nix aan de hand :X

iemand een idee hoe het kan komen ? en een oplossing natuurlijk :)
 
Last edited:
Nieuwste videokaart drivers al geprobeerd? :)

het probleem is al opgelost :)
het was idd een conflict met mn videokaart drivers..
het waren wel de nieuwste die ik had geinstalleerd.. alleen blijkbaar had mijn nieuw werkgeheugen ruzie gekregen daarmee ofzo 8P

opnieuw de drivers geinstalleerd en het doet het weer
 
Ik heb een probleempje met Rainbow six vegas2. Alles netjes geinstalleerd alleen loopt ie naar paar tel vast. Moet ik de pc helemaal uitdrukken, hij reageert nergens op.

Ook doet mijn pc versie van de xbox het niet in het spel, ik kan in opties hem niet op ON zetten. Maar hij ziet hem wel, anders zou die optie er vast niet staan.

Iemand hier meer problemen mee?
 
mensen!

ik heb ook een probleem! Iedere keer als ik een filmpje op youtube ofzo kijk, valt mijn pc uit:? komt iemand dit bekend voor toevallig?
 
Gewoon als je sowieso een filmpje kijkt?

Misschien warme weer er wat mee te maken? Heb je een videokaart met/zonder ventilator?
 
zou het idd wel aan kunnen liggen :eek: Het is een videokaart zonder ventilator. ik heb sinds een paar dagen even die kap eraf gehaald, alles een beetje schoongemaakt, en sindsdien is die niet meer uitgevallen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top