Het grote computer topic #4

Status
Not open for further replies.
Als je er weinig ramgeheugen hebt is windows 2000 ook nog wel een optie. Dat kan qua functies bijna alles van xp maar ziet er alleen wat lelijker uit.....

Windows Xp Legacy (officieel MS) of TinyXp. Tot het bot gestripte Xp. draait als een malle op low-spec pc's.
 
Of je kunt op internet zoeken naar een versie van TinyXP, Die zijn helemaal kaalgestript..

M'n broertjes PC van 500MHz, 192MB Ram, en verder niks eigenlijk :') draait er ook op..

Normale XP draait ook perfect op een 400Mhz Pentium 2 met 256mb ram (was de oude pc van mijn ma tot 3 jaar geleden :p).
 
Jongens, ik heb volgens mij een mega groot probleem. Nadat ik GP bikes demo heb geinstalleerd, ben ik niet meer op m'n F schijf geweest (waar dat spel ook stond). Toen wou ik muziek afspelen, maar zag ik dat die bijna geen enkel nummer meer kon vinden. Kijk ik net op m'n F schijf, is bijna alles, maar dan ook ALLES weg. De schijf eheft een grootte van 70gb, en was zeker voor 50gb gevult. Nu heb ik nog maar 2mb aan bestanden erop staan. Photoshop signatures, muziek, plaatjes, spellen, instal-progjes, ALLES is gewoon opeens weg. Er staan nog 5 mappen in, maar meer ook niet. Ik heb net systeemherstel gedaan, amar die kon geen eerdere datum vinden. Wat kan/moet ik nu doen!!??
 
Is alles niet verborgen ? Typ boven in de naam van de map , waar demmuiziek in stond achter " F:\<eventuele andere map> \ < submap \ muziek map naam \ alle andere mappen proberen> "
 
Nope, allemaal al gecheckt. niks verborgen, maar me hdd is niet gecrasht, want hij functioneert nog gewoon goed. Snap er echt helemaal niks van...
 
Nu heb ik een map probleem :

[ir]http://img.photobucket.com/albums/v173/Bounkass/48bced92.png[/ir]

?
 
Normale XP draait ook perfect op een 400Mhz Pentium 2 met 256mb ram (was de oude pc van mijn ma tot 3 jaar geleden :p).

Toch is die TinyXP een stuk minder irriterend, heb daar namelijk ook een gewone versie van XP op gedraaid en dit gaat een stuk soepeler!
 
Fuckzooi ! Heb ik weer...

Nou start heel me Windows niet meer op. Als eerste blijft mijn moederbord type heel lang in beeld , press ESC to enter setup en zo , vervolgens lijkt het alsof die goed opstart , toen stond er Secondary Master Disk nogwat , press F1 to continue. Vooruit dan maar... Toen kwam die normale Windows laadbalk in beeld voor 5 sec. , toen fractie van sec. blauw beeld met veel tekst. Ik hoop niet dat Boot Volume Failure oid. Maar goed , toen sprong ´ie weer naar het begin , moederbord dinges heel lang in beeld , toen vroeg die hoe ik Windows wou opstarten. Veilig , opdrachtprompt etc.. Ik als eerste gewoon normaal. Weer laden , blauw beeld , en weer terug naar begin. Nogmaals vragen hoe opstarten , dit keer veilig. Weer hetzelfde. Toen maar laatst werkende bekende nog wat. Weer terug , na wat proberen en doen , kreeg ik een blauwe balk bovenin me scherm , met in het middde `` WAIT... ´´. Toen ben ik op de PS3 spelletje gaan spele , na vele uren nog steeds hetzelfde.
 
Vermeld even of je vlak ervoor installaties hebt gedaan, rare meldingen kreeg of andere dingen die je opvielen?
 
en even in veilige modus starten als je dat weer krijgt :)
dan start die altijd..

dan kun je ook even de optie uitzetten dat hij direct opnieuw opstart na blauw beeld.. dan kun je namelijk de foutcode noteren en deze even opzoeken op internet :)
 
Vermeld even of je vlak ervoor installaties hebt gedaan, rare meldingen kreeg of andere dingen die je opvielen?


Mja , niets gedaan oid. Denk dat me hardeschijf dood is... Hoop het niet. Ding is 500GB splinternieuw , en bomvol. :X

en even in veilige modus starten als je dat weer krijgt :)
dan start die altijd..

dan kun je ook even de optie uitzetten dat hij direct opnieuw opstart na blauw beeld.. dan kun je namelijk de foutcode noteren en deze even opzoeken op internet :)

Startte niet , dan start ie weer opnieuw op...

Mja , heb die SATA2 schijf afgekoppeld , en dan start me PC gewoon normaal op , alsof er niets aan de hand is. Enkel 1 HDD minder...
 
Last edited:
Aaah.. Er komen al een tijdje compleet willekeurig harde DOS-piepjes uit m'n laptop, en 't wordt nu steeds vaker. Weet iemand wat dat kan zijn?
 
Als je telt hoeveel het er zijn , kan je het opzoeken op de site van het laptop. Dan kan je zo zien wat er mis mee is.

Of iemand op het forum weet je zo te vertellen wat het is. :p
 
Ik heb thuis nog een of andere oude Toshiba Sattelite laptop (233MHz, 32mb RAM ofzo..)

Draait op het moment op Win98SE, alleen zit er nogal wat rommel op in mijn ogen die ik helemaal niet nodig heb..
Je hebt dus zoiets als TinyXP, maar dat gaat die laptop niet trekken.

Mijn vraag dus:
Bestaat er iets als een Tiny98? Of iets waarmee ik die Win98 versie kan strippen tot op het bot?
bvd
 
je bios doet altijd ff een kleine check op alle aangesloten hdd'tjes.
ik las dat je pc met bios check heel lang bleef hangen,

je 500gb = kapoetski :(

/edit, @ ben
 
GVD ! Hier baal ik dus goed van he. ;( Is er geen een manier op terugkrijkgen van de bestanden ? :? Stond gvd wel 465GB aan shit op... :(
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top