Het grote computer topic #4

Status
Not open for further replies.
Samsung F1 hdd's zijn goedkoop er erg snel!

edit:
ik zou momenteel geen hdd's kleiner dan 750gb kopen, maargoed ik heb al 3*500gb ;).
 
Samsung Spinpoint F1 1 terrabyte is de snelste uit die serie. De 750GB moet je niet nemen, de 640GB is sneller. :)
 
Mja dan ga ik wel voor de Samsung Spinpoint F1 1TB. Kan ik ff vooruit. :P

// edit : Besteld. :D
 
Last edited:
jongens... ik vrees dat mn pc is overleden.. er was vanavond nogal wat onweer hier en toen ik thuis kwam waren de stoppen ook doorgeslagen... alles is en kan weer aan,behalve mn pc. die reageert nietmeer op de aan en uit knop.

iemand ervaring daarmee? is alles naar de klote of alleen de voeding? hoe kan ik dat allemaal checken? ik heb hier geen reserveonderdelen liggen. morgen leen ik wel ff wat onderdelen. voeding ff testen bv. nog tips? thanks alvast...
 
nou ik heb andere voedingen geprobeerd, maar daar zat het niet in. de voeding deed het in een andere pc wel gewoon. lijkt dus dat t moederbord ergens kapot is. nog manieren om dat te checken?
 
moederbord over zetten is de beste optie idd, stond de pc aan toen je weg ging thuis?

en maak je gebruik van een ge aard stopcontact?
 
pc stond uit. ik gebruik volgens mij geen gaard stopcontact. heb ook niet zon verlengsnoer waar dat inzit...

maar de stoppen zijn er uit, hoe kan t dan alsnog doorslaan... ook wel vreemd dat mn voeding het wel overleefd heeft? moederbord ff ergens anders checken lukt niet omdat de dingen daarop niet passen (socket, sata, etc). ik heb een oud moederbord als het nog te koop is, zal t niet de hoofdprijs zijn denk\hoop ik.
 
Mja stroom moet iig eerst door je voeding om überhaupt ergens te kúnnen komen in je PC. Idd erg vreemd. Miss. voeding aansluiting aan je moederbord gefrituurd ?
 
ik heb mn hele moederbord nagekopen en van buiten zie ik er niets raars aan... niets watzwart is oferaan gebakken...
 
Haal je drives, videokaart, en hardeschijf er eens af en probeer hem te starten. Doet hij het nog niet kun je je geheugen er ook nog even af halen, dan hoord hij te gaan piepen als het goed is.

Wil hij dan nog niet starten ben je er bijna zeker van dat het het moederbord is. :)
 
ok heb alle schijven eraf gehaald, alle kaarten uit de slots getrokken enhijging aan... ik hoorde wat electrische tikjes. heb m dus meteen uitgezet en toen rook ik een brandlucht:( ga nu ff de andere voeding proberen, want die lucht rook ik eerst ook in de voeding...
 
andere voeding was een succes. geen rare tikken en geen brandlucht:) er ging alleen wel een sirene melodie af in de kast... maar dat zal wel door de niet aangesloten spullen komen?
 
Ligt het geheugen eruit? Dan kan het wel kloppen dat hij gaat piepen. :)

Ik zou nu 1 voor 1 de componenten er weer in gaan zetten, dan kom je vanzelf tegen waar het fout gaat. De videokaart kan het ook best zijn, heb ik ook wel eens gehad, eruit ging hij wel aan, erin niet.
 
Last edited:
ik heb thuis ook weinig ge aarde stop contacten, gebruik zelf gewoon een 10mm massa kabel en dan aan een metaal deel van me kast en me verwarming rad vast.

heb het all 2 keer gehad dat hier de stoppen er uit vlogen in een onweersbui en me pc doet het nog prima :)
 
het geheugen ligt er nog niet uit. het is dus echt een sirene en niet een paar piepjes... met kaarten in de slots ging hij ineens niet meer aan. alle kaarten er nu uit, en mn master hd erin. hij gaat aan, alleen na 5 sec weer dat alarm..?

toen ik net alleen de hd en videokaart aansloot ging ie wel aan. er kwam alleen direct rook bij het aansluitpunt van de videokaart vandaan...
 
Andere videokaart proberen, als hij dan weer gek gaat doen is de aansluiting op je moederbord naar de knoppen. :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top