Het grote computer topic #4

Status
Not open for further replies.
d_x_vga_box2.JPG


Zogehete VGA-box. Verkrijgbaar bij www.psxshop.nl of www.consoleshop.nl oid. :)
 
Mag ik alvast een offerte aanvragen? ;)

zal deze week effe testen of het nog allemaal goed werkt :) en alle spec's er van naar je pmen :)

ik heb zelf ook een probleempje met me ccc en kom er niet uit, heb alle drivers opnieuw ge instaleerd en blijf deze melding krijgen :(

heb geen aparte admin account.

krijg deze melding met het op starten van me pc, ccc moet ik handmatig aan zetten en dan werkt alles gewoon prima.

meldinghj8.jpg
 
Vista, je hebt zeker een apparat Admin account - of iig heeft je account standaard geen Admin rechten. Zal denk ik daar iets mee te maken hebben. Probeer eens een nieuwe user te maken en die in de groep Administrators te zetten, kijken of ie het dan wel doet.
 
Ik ben gisternacht bezig geweest met de opbouw, ging allemaal goed. Pasta erop gesmeerd enzo, wel grappig allemaal. Naja alles aangesloten ik zit hem aan, weer geen beeld. Toen zonder videokaart en toen wel beeld. Videokaart ook kapot dus. Ik had trouwens ook nog ff mn USB 2.0 kaartje op mn oude moederbord gedaan voor ik het los ging halen en die begon meteen flink te roken, ook kapot dus :rolleyes: Naja die is opzich toch niet meer nodig omdat ik veel USB 2.0 poorten heb op mn nieuwe bord, maar toch wel weer zonde.

Dus 3 kaarten kapot;

- Mn Geforce FX5900XT
- USB 2.0 kaart
- Ethernet kaart
- En natuurlijk mn moederbord :+

Dan moet ik mn 5.1 kaartje nog eens proberen. Ik heb denk ik op het oude moederbord ook een doorgefikt chipje gevonden.

Maargoed ik dus zonder videokaart weer het systeem aan en toen kreeg ik wel beeld. Opstarten lukt alleen nog niet. Hij loopt door de bios heen, en dan kom ik uit bij het moment dat ie Windows moet opstarten, dan geeft ie het scherm weer van 'dat ie de vorige keer fout is afgesloten . Dus dan komt de PC met de vraag van wat ik nu wil doen (veilige modus, normaal opstarten, etc) Als ik dan voor normaal kies reset ie direct en als ik veilige modus kies, dan gaat ie dingen laden en bij 1 ding houdt ie op en reset ie.

Wat denken jullie? Software of hardware? Gewoon ff een nieuwe Windows op 1 van de 3 schijven, of eerst nog wat andere dingetjes proberen? Ik dacht zelf aan ff alle onnodige shit eraf halen, dus 5.1 kaartje, 2 HD's, en dan ff de bios doorlopen om alles te checken. Als last resort dan ff mn OS HD formatteren.

Maargoed jullie nog tips & tricks?
 
Wordt een herinstallatie denk ik door het nieuwe moederbord, ill keep y'all posted.

Je geeft zelf al antwoord :)

Mbt je insteekkaarten, denk dat je moederbord een oplaaier heeft gehad en dat heeft door gegeven aan je kaarten. Nu werk je met on-board video van het nieuwe moederbord neem ik aan?
 
Heb me nieuwe Samsung Spinpoint F1 1TB schijf binnen. Ik zie m , BIOS ziet m maar windows niet bij Deze Computer ?
 
Windows ziet de schijf waarschijnlijk wel, maar er is nog geen partitie aanwezig dus kan er geen data op worden gezet. Om een partitie te maken druk je met de rechter muisknop op Deze Computer / My conputer en druk je op Beheren / Manage. Dan kan je onder het kopje Schijf beheer / Disk management een partitie op je verse schijf maken.
 
Oh ja das waar. :P

// edit : Done. :W Bezig met formatteren.

Nog een vraag. Binnenkort wil ik RAID1 gaan draaien , dus alles dubbel opslaan. Maar de 2de 1TB schijf heb k nog niet. Kan ik wel al bestanden opslaan op deze schijf ? Of moeten ze allebij leeg zijn als ik ga starten met RAID1 ?
 
Last edited:
Als je Raid gaat gebruiken, dus installeren, dan zullen op beide schijven de eventuele data die hierop staat onbruikbaar/gewist worden. Je zult ook windows er weer opnieuw moeten opgooien etc...
 
Oh ja.

Nee ik gebruik mijn C schijf gewoon normaal. Maar dingen die ik opsla op D ( 2de schijf ) , dat wil ik geRAID1 hebben naar E ( 3de schijf ). Of kan dit niet ? Of MOET het persee van C naar D ?
 
Ik snap je niet echt.
Maar bij RAID1 worden beide schijven gewist en ben je alles kwijt wat erop stond. Een derde schijf waar je data op staat kan je later wel weer aansluiten en zo kan je alles weer overzetten op je RAID configuratie.
Hoezo RAID1 eigenlijk? zoveel belangrijke data, want het kost je wel 1TB aan opslag. Best veel imo?
 
Mja , zijn al een paar schijven gesneuveld. Heel veel bestanden kwijt geraakt. Dit wil ik nu voorkomen. Als een schijf kapot gaat kan ik verder met de ander.

Mja , wat ik bedoel , is dat ik C gewoon normaal gebruik. Programma's op installeren etc. . Alles downloaden en opslaan op C , en vervolgens verplaats ik dit naar D ( 2de ) en E ( 3de ). Dit doe ik nu ook. D en E staan in de RAID1 opstelling. Enkel wil ik nu alles dubbel opgeslagen hebben. 1TB krijg ik tog nooit vol. Of ik moet een jaar lang 24/7 downloaden bewijze van.

Kortom , wat ik wil , is gewoon bestanden die ik verplaats van C naar D , dat deze ook automatisch worden opgeslagen op E. Meer niet. :)
 
Maar dan heb je alles 2x dus op je schijven staan in windows?
Waarom neem je dan RAID1? Dan kun je dit net zo goed niet doen als je toch alles zelf dubbel wilt kopieeren of snap ik het nu nog nie?
Ik draai zelf RAID0 met 2 schijven en heb een 3de schijf. Ik heb een partitie van 100GB op de RAID0 array en een partitie van 100GB op de 3de schijf.
Deze mirror ik met superflexible filesynchronizer. Beide partities staat dus alles identiek op. Dit is echt belangrijk spul. De rest kan me gestolen worden :)
 
Maar dan heb je alles 2x dus op je schijven staan in windows?
Waarom neem je dan RAID1? Dan kun je dit net zo goed niet doen als je toch alles zelf dubbel wilt kopieeren of snap ik het nu nog nie?
Ik draai zelf RAID0 met 2 schijven en heb een 3de schijf. Ik heb een partitie van 100GB op de RAID0 array en een partitie van 100GB op de 3de schijf.
Deze mirror ik met superflexible filesynchronizer. Beide partities staat dus alles identiek op. Dit is echt belangrijk spul. De rest kan me gestolen worden :)

Ik wil dus dat dit automatisch gebeurd. Dat is toch RAID1 ? En ja , ik wil alles dubbel. :)
 
RAID1 moet je inderdaad hebben, raid mirror. Onthou wel altijd RAID is geen BACKUP, het is puur dat als 1 schijf kapot gaat je ander heel is :P
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top