Het grote computer topic #4

Status
Not open for further replies.
ik las laast dat de p43 zowiezo geen cf ondersteuning hadden.

en de p45 alleen 2x8 lines ondersteuning in cf.

intelp45.png
 
Ik heb geen geduld aangezien ik nu helemaal geen PC meer heb... Maargoed, ik denk dat ik deze gewoon neem, ik ben niet echt ervan overtuigd dat het in de regel een slecht board is zo'n MSI. Komt meer door je eigen ervaring denk ik.

Nog tips voor het scherm trouwens? Of denken jullie dat ik met die 22 inch Samsung wel een prima schermpje heb?


Me moeder heeft zelfde beelscherm, vind gewoon perfect dingetje :)
Ik game eigenlijk niet op me moeders pc maar tot nu toe draait het perfect :)
 
Nou je het zegt!

Sjoerd, je wilt dus dat Platinium MSI P45 bordje, maar die ondersteund toch alleen maar DDR3 geheugen? Dat Patriot geheugen is DDR2 toch?!

Over die 1x16/2x8 lanes, als Sjoerd geen Crossfire gebruikt heeft hij daar verder ook niks mee te maken. :)
 
Ik zie het al, die versie die jij neemt ondersteunt alleen DDR2 800, de MSI Platinium P45D3 ondersteunt alleen DDR3. :)
 

dus had ik het hier puur over de p45 chipset :P

en ook all heeft je bord 2 x 16lanes pci-x betekend nog niet dat tie ook 2 x 16 ondersteund in cf, ik heb zelf ook 2 x 16 pci-x sloten en ook maar 2x8 in cf.

zulke dingen kun je het best terug vinden in de handleiding van een mb.

heb zelf geen ervaring met een msi bord dus kan daar ook me mening niet over geven.

msi bestaat al een tijdje en als ze alleen maar rotzooi verkochten hadden ze het niet zover gebracht.

en soms lopen somige combinatie's net iets lekkerder dan andere, heb zelf ook een asus p5w dh delux bord na 6 maanden laten crashen :P maarjah daar heb je garantie voor ;)
 
me pc vertoonde wat kuren ..
dus maar een reboot gedaan.
bleek gewoon een uptime te hebben van 26 dagen.. ja dan mag een reboot wel weer eens
 
26 dagen is wel aardig lang ja. Ik reboot meestal na een 3-5 dagen wel. Vriend van me heeft ooit eens een uptime gehad van 8 weken gewoon @ pc waar hij normaal mee werkte/gamede etc 8P.
 
Ik zelf heb er nog nooit 1 gehad, moet wel zeggen dan mijn broertjes MSI Neo P35 bordje keer op keer stuk gaat, dan weer de IDE aansluiting, dan weer de USB...

Het bord was zelfs enorm kieskeurig naar de voeding toe, zijn 500 watt antec voeding deed het niet, mijn Zalman 600HP voeding erop gezet, nog steeds niks.

Bleek er dus een lijst bij te zitten met bepaalde voedingen die compatible waren met het moederbord, ding had gewoon een bizar hoog amperage nodig, beetje cheap... :X

Edit: Net zijn 4e bord gemolt, geluid kapoet... Msi Neo sucks! :D
 
We zullen zien hoe die P45 het gaat doen... Ik wacht geduldig op mn spullen, nog niets binnen gehad.
 
Leuk systeempje heb je samengesteld, alleen waarom heb je toch die 3870 genomen?. Kaart opzich is redelijk vergelijkbaar met de 8800GT alleen sponsored Nvidia al die gamemakers tegenwoordig volgens mij. In al die games waar zo'n nvidia logo inzit staat volgens mij ergens geprogrammeerd; if videocard = ati fps is *0.5 :p.

*Rudy die nog rustig 2 weekjes afwacht tot nvidia/ati de nieuwe kaarten geintroduceerd hebben :D.
 
Die kaart gekozen omdat het een kwalitatief erg goede kaart is, zeker voor dat geld. Prestaties doen echt niet onder aan de (oudere) 8800GT. Ook koop ik liever een ASUS dan een Club3D ofzo. Dus; voor dat geld leek me dit een prima kaart. Mocht ik er toch niet tevreden mee zijn, kom op hij was 'maar' 140 E dus kan ik hem altijd weer vervangen.

Enne, heb altijd Nvidia gehad, maar dat programma wat daarbij zat om dual screen te kijken was echt zo ontzettend kut, dus liever eens iets anders. Plus daty mn 'samensteller' nogal een ATi fanboy is :+ Hij riep btw ook wat over DirectX 10.1 ofzo (daarom oa. ook Vista maar gekocht).

Maargoed, ik kan nog switchen, zag dat een Asus 8800GT ( http://tweakers.net/pricewatch/166063/asus-en8800gt-g-htdp-512m.html ) maar 10 E duurder is.
 
Last edited:
Ik zou persoonlijk die 8800GT nemen, hij is in 99% van de games gewoon sneller. 3870 doet het wel erg goed in 3dmark, maargoed ik geloof dat ik dat nooit als game speel ;).
 
Mja, volgens die gast ondersteunt mijn P45 moederbord dus PCI-e 2.0, evenals Vista en DirectX 10.1. Deze dingen worden dus wél door de 3870 ondersteunt en niet door de 8800GT...

Hij zegt ook dat ik dan over 9 maanden á een jaar nog altijd de kaart weer kan vervangen door de nieuwe HD4870 omdat die kaart gewoon lekker goedkoop is nu.
 
PCI-e 2.0 is grappig maar waardeloos aangezien het huidige PCI-e nog snel zat is. DX 10.1 zou in theorie wat sneller moeten zijn dan de huidige 10.0 maar voor zover ik weet is er geen enkele game die het ondersteund.

Over 9 maanden tot 1 jaar is er al wel een HD5870 denk ik, aangezien de 4870 er over een paar weekjes aankomt ;).

Zoals ik al zei ben ik zelf van plan binnenkort mijn 7800GTX te verwisselen met een 8800GT(S) of de ATI 4850/4870 (afhankelijk vd prijzen/leverbaarheid/preformance tzt) maar zal lekker XP blijven draaien aangezien ik nog steeds een hekel aan vista heb :p.
 
Ja ik ga me derin storten... Heb het 1,5 jaar terug afgezworen, maar nu toch maar met de tijd meegaan.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top