Het grote computer topic #4

Status
Not open for further replies.
Jongens ik heb hier nog een Pentium 4 staan. Doe er niets meer mee, dus wil ik hem verkopen. Wat kan ik voor vangen denken jullie? En moet ik misschien dingen toevoegen om er meer voor te krijgen? Bv. keyboard en muis? Ik heb ook nog een kapotte AG Neovo 19 inch TFT, die ik kan laten maken voor 50 - 75 euro, zal dit mn systeem nog dermate aantrekkelijker maken dat ik er meer voor kan vangen?

Specs:

Casetek CK-1016-2A black + Huntkey 450 watt power
ASRock P4i65G
Intel Pentium 4, 2,4 GHz
1024 SDRAM DDR PC2100
Geforce2 MX 32mb DDR (Analog + TV out)
Maxtor 160 GB 7200 RPM 16mb
Western Digital 250 GB 7200 RPM 16mb
Western Digital 320 GB 7200 RPM 16mb
Lite On DVD writer 16x
Creative Soundblaster Live! Digital 5.1

En evt. dus:

AG Neovo F-419 19 inch TFT
Logitech Keyboard & Mouse

Oja nog een voetnoot, van alles zijn facturen aanwezig, en het moederbord en geheugen zijn NIEUW, heeft nog maar 4x aangestaan ofzo.

Last edited:
Verbruiken die Quad Cores zoveel? Ik verbuik nu met mijn AMD 4200x2 (1e gen @ S939 met een tdp van 100watt oid?) 2*1gb PC3200c2/ATI HD4870/4*250Gb/3*500Gb maximaal een 330watt. Die eerste dualcores waren alles behalve zuinig, en 7 hdd's zullen ook niet veel goed doen. Vermogens verbuik word vaak zwaar overdreven.
Als het goed is komen deze week de onderdelen van mijn oom zijn pc binnen (Q9450/2*2Gb/3850/nog wat meuk) en dan kan ik eens een nieuwe intel Quad Core testen, ben benieuwd!.

Core2Duo E6600 @ 3ghz, 4gb ram, 7600GT, 5 Sata HD's: gebruikt 150W idle, en een piek van 220W bij het opstarten. Die voedingen worden altijd gigantisch overdreven...

Ben benieuwd of je je geheugen modules wel kwijt kunt door die CPU fan, de dominators zijn van zichzelf al hoog en dan komt er nog een koeler op ook.

Waarom de HD3870X2 trouwens? Een enkele GTX260 zou al beter zijn, de HD4870X2 nog leuker natuurlijk.

En dan de processor, kost een goede 230 euro toch? Voor dat geld heb je een Q9550, toch een stukje leuker. :)

nou ik weet bijna 100% zeker dat de geheugen makkelijk gaat passen(zit naar mijn weten nog bijna een cm tussen als alles erop zou zitten)
sjah over de videokaart
deze heb ik voor 180 euro kunnen kopen terwijl die normaal al bijna een keer zo duur is.
ik ga op den duur ook nog wel eens voor een 4870 maarja ik zag deze staan (mycom veiling)en gewoon een bod geplaatst en sja:)
de e8600 staat op 210 en ik schat dat die binnen 2a3 weken wel weer een eurotje of 20-30 lager staat;)
de prijs ligt op dit moment al 50 euro lager als de q9550

Last edited:
Ik zou lekker een enkele HD4870 kopen, die heb je nu voor een dikke €200. Kaart is in veel gevallen sneller als een HD3870x2.

Verklaar je overigens voor gek als je ~€210 ga betalen voor een E8600 @ 3.33 als je voor ~€145 een E8500 @ 3.16 kunt krijgen 8P.

Ja, altijd leuk die series, alleen voor de echte overclockers verschillen de E8400/E8500/E8600 veel van elkaar, doe je dat niet dan zit je met maximaal 0,33 ghz verschil tussen de E8400/E8600.

Mijn E8400 draaid 24/7 op 4050 mhz, das al meer dan 700 mhz sneller dan de E8600. 8) Alleen bij 4.9Ghz wil hij niet meer verder, de E8500 gaat wel over de 5 heen, de E8600 met LN2 zit zelfs dicht bij de 7Ghz! :eek:

Maar goed, daar word hij in dit geval ws niet voor gebruikt. :D

[IR]http://i38.tinypic.com/2iqd7kj.jpg[/IR]

Zo ziet het er trouwens bij Patrick uit Manfred, je hebt kwa layout hetzelfde bord maar een nog dikkere CPU koeler, de fan gaat zeker over het 1e en 2e slot heen, dan ben je genoodzaakt het 3e en 4e slot te gebruiken en voor Dual Channel is het of slot 1 en 3 of slot 2 en 4.

Ben dus echt benieuwd of Dominators gaan passen. :#

Idd Manfred, dat is mijn pc..

Die geheugen modules met die cpu fan gaat volgens mij nooit passen

Ik heb crucial ballistix en die hebben een normale geheugen hoogte.. Slot 1 kan er op een paar mm na net in (de cpu koeler zit er eigelijk al gewoon tegen aan).. Zelfde geld voor slot 2 die valt er ook nog net onder..

Als ik dus die geheugen modules bekijk die jij wilt die passen volgens mij nooit, want jou CPU fan is NOG groter als die ik heb

Ok ik zal zelf een voorzetje geven, 175 Euro vragen voor de PC zonder keyboard, muis en 19inch, is dat reeel?

Ik zou gewoon eens kijken wat ze er op marktplaats voor vragen. Heb echt geen idee wat pc's 2e hands waard zijn.
Feit is wel dat een P4 ondertussen toch echt verouderd is en eigelijk alleen nog bruikbaar is als internet pc.

Sjoerd, ik denk dat je de mazzel moet hebben met het vinden van een koper.
Ik zelf zou er niet meer dan 100 euro voor overhebben, maar iemand die opzoek is naar een leuke huis tuin en keuken pc heeft er misschien wel 200+ voor over.
Het probleem is dat je op dit moment voor een paar honderd euro al een compleet systeem koopt waarop een jaar garantie zit enzo.

Ja klopt, naja ik denk dat ik m maar op internet gooi voor 175. Beetje blabla doen over garantie en over de opslagcapaciteit.

Btw, het gaat hier om jouw oude Pentium 4 2,4 ghz processor :p

Idd Manfred, dat is mijn pc..

Die geheugen modules met die cpu fan gaat volgens mij nooit passen

Ik heb crucial ballistix en die hebben een normale geheugen hoogte.. Slot 1 kan er op een paar mm na net in (de cpu koeler zit er eigelijk al gewoon tegen aan).. Zelfde geld voor slot 2 die valt er ook nog net onder..

Als ik dus die geheugen modules bekijk die jij wilt die passen volgens mij nooit, want jou CPU fan is NOG groter als die ik heb

hmzzz nouja ik heb nog even de tijd voordat ik er mee bezig ga dus ik kan nog wel et een en ander veranderen:)

Als je de Thermalright 120 Ultra Extreme neemt als koeler met een Scythe S-Flex fan past het allemaal net ( bij mij :# )

Ik heb bijna hetzelfde bord, zowiezo dezelfde layout ( Rampage Formula ) :#

iig bedankt voor de tip:p
ik zou het iig even goed in gedachten opnemen:)
ik ga er over een paar weekjes pas mee bezig om alles in te kopen etc
dusja er nu nog iig wat ruimte voor verandering in:)
ik zit nu ookal te kijken naar andere videokaart maarja mischien laat ik de boel eerst nog wel even met deze draaien:)

Ja klopt, naja ik denk dat ik m maar op internet gooi voor 175. Beetje blabla doen over garantie en over de opslagcapaciteit.

Btw, het gaat hier om jouw oude Pentium 4 2,4 ghz processor :p
Ik hoop dat je er wel een ander kastje omheen gegooid hebt, want die was al uit de mode toen jij het van me kocht :D:D
Suc6 met de verkoop verder.

Ja het is verder een prima kaartje, je hebt alleen voor bijna hetzelfde geld dat je hem gekocht hebt nu een HD4870 die alweer sneller is dan de HD3870X2. :)

Hardware gaat behoorlijk hard, althans de videokaarten zijn echt niet bij te houden op het moment. Toen de 8800GTX en Ultra uit kwamen zijn deze meer dan 2 jaar heer en meester geweest, daarna kwam de G92 chip die daar overheen ging na 2 jaar tijd, vlak daarna hebben we alweer de HD4000 serie en de GT200, en nu zijn zowel ATI als Nvidia alweer bezig aan de HD5000 serie en de GT300, het gaat echt te hard.

Eind deze maand komen de 55nm versies van de GTX260/280 trouwens uit, de prijzen van de 65nm versies zullen behoorlijk dalen, +- 190 euro voor de GTX260 en 300 euro voor de GTX280. ( 65nm ) :)

Ik denk dat ik elke maand wat geld opzij leg voor volgend jaar, lekker een Nehalem/X58 platform bouwen. 8)

Zo zie je het altijd gaan met de ontwikkelingen. Net als met de cpu's toen het dual core gebeuren uitkwam.
Als ze nog nogeens met schijven komen voor een normale prijs die 10-100x zo snel zijn, daar heeft de normale gebruiker tenminste ook iets aan.

achja als over 2 weken me sprinter de deur uit is dan heb ik wel wat centjes ter beschikking
ik wil er iig goed mee bezig alleen niet zo extreem dat ik me hele board niet meer in me kast kan houden:P

Status
Not open for further replies.
Back