Het grote computer topic #4

Status
Not open for further replies.
AMD gebruikt een onboard geheugen controller waarvoor je 2 dezelfde geheugens nodig hebt wil het goed functioneren.
Matched pair opzich is een beetje onzin, zolang je maar geheugen met dezelfde snelheid en timings heb zal het zeer waarschijnlijk al wel goed functioneren.

Kan ik dan ook RAM kopen met een CL 2? Deze die er nu inzit heeft CL 3. Voor de rest natuurlijk dezelfde specs aanhouden.

Het huidige latje heeft de chips langs 1 kant. Kan het geen kwaad als de nieuwe langs beide zijden chips hebben?

Een paar vragen voor de wizzkids hierzo, m'n pc is eigenlijk aan vervanging toe, ding is ondertussen een jaar of 5 a 6 jaar oud, maar ondanks dat doet het nog gewoon z'n werk, maar nu is mijn vraag hoe je bepaalde programma's uit kunt schakelen bij het opstarten, ding is t*fuslang bezig als ik 'm net opgestart heb.

En als je Windows Taakbeheer opent, hoeveel processen is normaal als die normaal loopt? heb nu 54 processen staan bij een cpu gebruik varierend van 20% - 80% ikzelf lijkt mij dat dit teveel is, aangezien ik op dit moment alleen MSN, WMPlayer en Firefox open heb staan en wil ook niet gaan experimenteren met processen wel of niet beindigen.

En wat betreft muziek luisteren heb ik bij sommige platen dat echt de hele pc begint te trippen, dit is overigens icm WMPlayer dus dat die echt aan het haperen is, weet iemand hier de oorzaak van, want heb 1,5 jaar ofzo geleden een nieuwe geluidskaart erin gezet, dit doet die ook bij sommige filmpjes.

Een paar vragen voor de wizzkids hierzo, m'n pc is eigenlijk aan vervanging toe, ding is ondertussen een jaar of 5 a 6 jaar oud, maar ondanks dat doet het nog gewoon z'n werk, maar nu is mijn vraag hoe je bepaalde programma's uit kunt schakelen bij het opstarten, ding is t*fuslang bezig als ik 'm net opgestart heb.

En als je Windows Taakbeheer opent, hoeveel processen is normaal als die normaal loopt? heb nu 54 processen staan bij een cpu gebruik varierend van 20% - 80% ikzelf lijkt mij dat dit teveel is, aangezien ik op dit moment alleen MSN, WMPlayer en Firefox open heb staan en wil ook niet gaan experimenteren met processen wel of niet beindigen.

En wat betreft muziek luisteren heb ik bij sommige platen dat echt de hele pc begint te trippen, dit is overigens icm WMPlayer dus dat die echt aan het haperen is, weet iemand hier de oorzaak van, want heb 1,5 jaar ofzo geleden een nieuwe geluidskaart erin gezet, dit doet die ook bij sommige filmpjes.

1: Tik in uitvoeren/zoeken bij start dit in: Msconfig

Hiermee kun je onnodige services/programma's noem het maar op uitschakelen tijdens de volgende reboot.

2: Wat normaal is weet ik niet, ligt eraan wat je natuurlijk allemaal gebruikt op je PC, mijne is redelijk clean en draaid std +- 15 processen die nog geen 5% van mijn CPU gebruiken.

3: Nieuwste drivers proberen? :)

1: Tik in uitvoeren/zoeken bij start dit in: Msconfig

Hiermee kun je onnodige services/programma's noem het maar op uitschakelen tijdens de volgende reboot.

2: Wat normaal is weet ik niet, ligt eraan wat je natuurlijk allemaal gebruikt op je PC, mijne is redelijk clean en draaid std +- 15 processen die nog geen 5% van mijn CPU gebruiken.

3: Nieuwste drivers proberen? :)

1: Uitgevoerd en tevreden met het resultaat :)

2: Atm 40 processen nog en nog steeds een variabel CPU gebruik.

3: Ga ik nu checken

jongens, ik heb jullie hulp nodig!
Ik heb wat ongeloofelijk stoms net gedaan. Ik wou foto´s van 1 map in een map zetten waar al foto´s instonden. En toen vroeg die of de foto met dezelfde naam dat bestand kon overschrijven, en toen heb ik ´´Ja Op Alles´ geklikt, maar nu heb ik dus gewoon ff 500 foto´s kwijtgemaakt!

Wie kan mij helpen, kan ik die overschreven foto´s nog ergens terugviden???
Elke tip is welkom,want die foto's zijn erg belangrijk

tip 1 is nergens meer aanzitten, geen data meer wegschrijven. ik denk dat hij de eigenlijke data ergens anders heeft weggeschreven. In dat geval is alles uit je index.

Probeer je HDD te scannen met tools die data terug kunnen halen. Op t moment weet ik even niets uit m'n hoofd, maar een beetje zoeken levert je wel wat tools op.

Ik zou zelf de schijf in een andere pc hangen. zodat je zo min mogelijk data op de schijf wegschrijft.

Ook hier lijkt er komkommer tijd te zijn.
Ik heb een vraagje die misschien iets meer hifi/tv georienteerd is, maar ik denk dat er zat mensen zijn die me kunnen helpen (echt 0 ervaring met dolby sets :p).

Mijn broer heeft sindskort een huisje gekocht waar hij over een paar maand in kan. Nu wil hij een nieuwe tv kopen, met een (redelijk eenvoudige, ~€250) dolby surrond set erbij.

Word het geluid van de tv uitgeschakeld als je de dolby surrond set aanzet? of moet je het geluid van de tv uitschakelen?.

Heb hem ook al aangeraden om gewoon een mediacentre pctje te bouwen zodat je eenvoudig 1080P (.mkv ;)) films af kunt spelen, hij meteen een opslag heeft voor de muziek collectie die momenteel op mijn pc staat etc etc. Zou je dan niet net zo goed een fatsoenlijke 5.1 logitech set kunnen kopen?

ps: dolby surround set is niet bedoelt voor muziek, aangezien hij een fatsoenlijke (Denon) hifi installatie heeft. Puur en alleen voor films dus, volgens mij heeft het dan niet veel nu een echte dure set te kopen?.

Geluid op je tv moet je zelf uitzetten, dmv mute of als je dan een teken constant in beeld krijgt zoals bij ons gewoon volume op 0. :)

Nieuwe pc binnen!!! :D

Eindelijk

Quad 2 Q9300
Maximus formula
Club 3d HD4870
Kingston 4gb ddr 2
Zalman CNPS 8700NT
Antec hutje
450watt voeding van weetikveelwat
etc.

Hartstikke happy, alleen ben nu aant wachten op draadloos internet ontvanger =.=
Momenteel provosorisch konig ding.. Crysis downloaden ga ik me nog maar niet aan wagen :P Iemand goede site waar het veilig en betrouwbaar kan?

Last edited by a moderator:
Nieuwe pc binnen!!! :D

Eindelijk

Quad 2 Q9300
Maximus formula
Club 3d HD4870
Kingston 4gb ddr 2
Zalman CNPS 8700NT
Antec hutje
450watt voeding van weetikveelwat
etc.

Hartstikke happy, alleen ben nu aant wachten op draadloos internet ontvanger =.=
Momenteel provosorisch konig ding.. Crysis downloaden ga ik me nog maar niet aan wagen :P Iemand goede site waar het veilig en betrouwbaar kan?

Pas op met die voeding gek, zo'n systeem haalt zeker een goede 300+ watt! 450 watt van een B merk, dan zit de efficiëntie zeker niet boven de 80, dan houdt je: 450 X 0.8 = 360 watt over, heel erg krap. Het amperage over de 12v rails zal ook erg laag liggen bij een cheap ass voeding. Echt nooit bezuinigen m8, zie het als de krukas van een motorblok, als je daar op bespaard kan alles in de soep lopen. :)

Het gebeurd ook sneller dan je denkt, heb het zelf ook gehad bij een upgrade, ik dacht: Goede voeding komt later wel. 2 dagen en de PC viel uit. Moederbord en HDD waren naast de voeding ook overleden.

dit word mijn samenstelling voor me nieuwe pc die ik over 2 weken ga opbouwen:)

moederbord = ASUS Rampage Formula
processor = CORE 2 DUO E8600
videokaart = asus EAH3870X2/G/HTDI/1G
geheugen = Corsair 4096MB PC8500 Matched Pair Dominator
voeding = Cooler Master Real Power M850
cpu fan = Cooler Master Hyper Z600
hard disk = 2 keer WD 500 gig in raid
tv kaart = Hauppauge WinTV HVR1300
scherm word een 22" of 24"

en nog wat kleine meuk :)

Last edited:
Ben benieuwd of je je geheugen modules wel kwijt kunt door die CPU fan, de dominators zijn van zichzelf al hoog en dan komt er nog een koeler op ook.

Waarom de HD3870X2 trouwens? Een enkele GTX260 zou al beter zijn, de HD4870X2 nog leuker natuurlijk.

En dan de processor, kost een goede 230 euro toch? Voor dat geld heb je een Q9550, toch een stukje leuker. :)

Pas op met die voeding gek, zo'n systeem haalt zeker een goede 300+ watt! 450 watt van een B merk, dan zit de efficiëntie zeker niet boven de 80, dan houdt je: 450 X 0.8 = 360 watt over, heel erg krap. Het amperage over de 12v rails zal ook erg laag liggen bij een cheap ass voeding. Echt nooit bezuinigen m8, zie het als de krukas van een motorblok, als je daar op bespaard kan alles in de soep lopen. :)

Het gebeurd ook sneller dan je denkt, heb het zelf ook gehad bij een upgrade, ik dacht: Goede voeding komt later wel. 2 dagen en de PC viel uit. Moederbord en HDD waren naast de voeding ook overleden.

Verbruiken die Quad Cores zoveel? Ik verbuik nu met mijn AMD 4200x2 (1e gen @ S939 met een tdp van 100watt oid?) 2*1gb PC3200c2/ATI HD4870/4*250Gb/3*500Gb maximaal een 330watt. Die eerste dualcores waren alles behalve zuinig, en 7 hdd's zullen ook niet veel goed doen. Vermogens verbuik word vaak zwaar overdreven.
Als het goed is komen deze week de onderdelen van mijn oom zijn pc binnen (Q9450/2*2Gb/3850/nog wat meuk) en dan kan ik eens een nieuwe intel Quad Core testen, ben benieuwd!.

Nja, ik kijk altijd een beetje rond naar een vergelijkbaar systeem, 330 watt +- zou het verbruiken.

De Q9450 net voor de prijsverlaging van de Q9550 besteld zeker? Weet niet wat je oom ervoor betaald heeft? 250 +-? Dat kost die Q9550 nu opeens ook. :D

Status
Not open for further replies.
Back