Het grote computer topic #3

Status
Not open for further replies.
hey,

ik ben opzoek naar een snelle harde schijf prijs = onbelangrijk :p

zat zelf aan een 150 gig wd raptor te denken, maar zijn er ook nog andere merken die schijfen hebben die nog sneller draaien ?

moet min 4.6ms / 16 cache / 10.000 rpm hebben
 
De raptor is de snelste qua access tijd geloof ik, maar de terabyte schijven zijn geloof ik qua read / write al even snel als de raptors, door de hoge data dichtheid.
 
Het zou eens tijd worden dat er meer fabrikanten die 10.000rpm SATA hdd's gaan maken. Een beetje concurrentie is altijd goed voor de prijs (en prestaties).
 
hoi,

weet iemand een goed progje om systeem componenten te testen ? dus mb, geheugen, hdd, cpu en noem maar op.

want me systeem draait echt k*t en denk zelf dat het me hdd is maar wil het effe zeker weten.
 
@ Just me.

HD tune is inderdaad goed om de snelheid te testen,
volgens mij zijn er op de website van de fabrikant ook vaak tools te vinden, die ook testen of je hdd nog goed functioneert.... dus niet alleen de snelheid, voor als je iets meer wilt testen.

Verders zou je PC mark eens kunnen draaien.
 
ff vraagje;

Heb op men laptop gewoon dat adobe flash player geinstalleerd, maar nu geef die steeds op pagina's wa je die nodig hebt aan, dat je hem weer opnieuw moet installeren.

2 dagen geleden heb k er last van gekregen, daarvoor deed die het gewoon perfect. Nu laad de paginascherm zich niet vanzelf.

What to do??
 
Klopt maar net even ietsjes duurder dan een 9600GT en die zal prima voldoen voor hem. :)

Inderdaad, juist nog even afwachten naar de prijst voor ik bestel.
Ze doen er nog een beetje vaag over

En of er directx9 mee kan gedraaid worden aangezien ik xp liever houd..
 
Prijs van de 9600GT ligt nu rond de 145 euro, dan heb je de standaard overgelockte versie van MSI.

De laagste prijs voor de 8800GT is nu ongeveer 175 euro, dan heb je er 1 van het merk Jetway, op zich niks mis mee, prima kaart verder.

DirectX 9 kan uiteraard gedraaid worden door een DirectX 10 kaart, zelfde princiepe als een DX9 kaart alleen dan in het geval van de 9600GT en 8800GT veel sneller dan welke oude DX9 kaart dan ook.... :)
 
Hm, dit heb ik nog nooit eerder ergens gelezen, wel dat DX10 het uiteraard niet doet op Windows XP maar alle DX10 kaarten horen gewoon perfect DX9 te draaien op XP hoor... :)
 
DX10 kaarten (hele 8*00/ATI HD3*** serie) werken perfect op XP @ DX9.

DX10 opzich is toch nog steeds redelijk loos. De games waarbij het er echt beter uitziet (Crysis) loopt zo zwaar dat het ook met die nieuwste kaarten amper te spelen is. Nadelen van Vista wegen er wat mij betreft niet tegen de voordelen van DX10 op.
 
Hoi..

Door een andere indeling in me kamer, wil ik een kleiner(platter) beeldscherm (tft/lcd/oid), heb nu nog z'n antieke koelkast :+

Maar ik weet er echt geen worst van af.., dus wat moet ik hebben?

Gewoon een 17inch ding, speel geen spelletjes oid op me computer, is echt alleen voor school/internet/etc.
 
Dan is elke monitor waarvan jij het design mooi vind, en de prijs, prima.
Ik zou alleen voor een 19"gaan, of als je dat prettig vind, een widescreen.

Schermen kosten geen drol meer tegenwoordig
 
Ik word er niet meer wijs van..

Is het nu WEL of NIET mogelijk om een MAC OS X versie te installeren op een non-Apple PC?
 
Geloof het niet. Ja , is mogelijk , met een hoop gekloot. Geloof dat Extera toen der tijd het voor elkaar gekregen heeft , maar dat het nog instabiel liep oid ?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top