Het grote computer topic #3

Status
Not open for further replies.
Een quadcore is alleen slim als je veel software gebruikt die er mee overweg kan, denk aan server toepassingen, audio / video edditen, en in de toekomst ook games. Tot die tijd kan je beter voor een snellere dualcore kiezen.
 
Vraagje

Als ik het stekkertje van mijn koptelefoon in de pc druk schakelt hij niet het geluid automatisch over naar de koptelefoon.
Weet iemand hoe ik dit kan instellen?

Bedankt
 
Ik heb nu everest gedownload.

Ik heb een fan op de moederbord koeler gezet( dat is toch dat kleine koelertje naast de processor?:P)
En ik heb een grote fan van een voeding op de processor gezet:)


Temperaturen
Moederbord 34 °C (93 °F)
CPU 59 °C (138 °F)
GPU 43 °C
GPU omgeving 35 °C (95 °F)
Hitachi HDS728040PLAT20 [ TRIAL VERSION ]

Koelingsventilatoren
CPU 5315 RPM

Spanningswaarde
CPU Core 1.66 V
Aux 3.28 V
+3.3 V 3.06 V
+5 V 4.97 V
+12 V [ TRIAL VERSION ]
+5 V Standby 5.09 V
VBAT Batterij 2.74 V

Dit zegt everest tijdens de OCCT test:)

Is dit goed of niet?
De waardes veranderen telkens.

Ik zit nogsteeds met het probleem. Ik heb de temp van de videokaart erbij gezet(dat is toch de GPU?:P)
Waar kan ik een gratis programma'tje vinden voor mijn spanningswaardes?
 
Vraagje

Als ik het stekkertje van mijn koptelefoon in de pc druk schakelt hij niet het geluid automatisch over naar de koptelefoon.
Weet iemand hoe ik dit kan instellen?

Bedankt
Je kunt het iig niet in Windows/BIOS o.i.d. instellen.

Ik neem aan dat je een koptelefoonaansluiting aan de voor/zijkant van je kast hebt?
Losse geluidskaart?
Merk/Type kast?

Ik zit nogsteeds met het probleem. Ik heb de temp van de videokaart erbij gezet(dat is toch de GPU?:P)
Waar kan ik een gratis programma'tje vinden voor mijn spanningswaardes?
Yep, maar tijdens OCCT doet je videokaart weinig, Probeer ATITool eens.

SpeedFan (Maar dat had ik al gezegd), wat snap je er niet aan/of wat lukt niet? (Everest is ook gratis te vindenO-)).
 
BTW , hoe zit he met gamen @ 2 schermen ? Ik speel da wellis CoD , NFSC en WoW... Als ik wil gan spele , dan heb je toch niks in het midden ? Vanwege de 2 zijkanten van de schermen samen komen of heb ik het mis ?

Dit gedeelte zeg maar :

ditgedeelte.jpg


http://www.dumpert.nl/mediabase/29481/2a3fe1a1/unreal_op_drie_schermen.html
 
@KoB

Ja is een aansluiting aan de voorkant van kast.
geluidskaart: Creative BS X-Fi
Behuizing: Centurion 543
 
Een quadcore is alleen slim als je veel software gebruikt die er mee overweg kan, denk aan server toepassingen, audio / video edditen, en in de toekomst ook games. Tot die tijd kan je beter voor een snellere dualcore kiezen.

Ik werk best veel met after effects, video bewerking dus.
Enig idee of after effects cs3 gebruik maakt van alle 4 de cores?
 
Ik heb afgelopen week een nieuw systeem aangeschaft. Echter bij het opstarten blijft mijn pc vaak hangen bij het 'moederbord scherm'. Het logo van ASUS en wat andere tekst in beeld zijn in dit geval vervaagd en onduidelijk wanneer hij blijft hangen. Na een reset is dit meestal weer over, maar volgens mij klopt dit toch niet helemaal. Iemand enig idee waar dit kan aan liggen?

Verder een vraagje m.b.t tot temperaturen van 8800GTS. In windows zelf al rond de 65-70 graden. Als je ATITOOl laat scannen @ artifacts haalt ie rond de 82-83 graden. Ook geregeld tijdens gamen met alt tab, dat wanneer ik terugkom in het spel, allemaal strepen door me beeld krijg of dat het spel gewoon met een critical error over gaat. Zijn dt normale temperaturen? Het lijkt mij namelijk aan de hoge kant.
 
Ik heb afgelopen week een nieuw systeem aangeschaft. Echter bij het opstarten blijft mijn pc vaak hangen bij het 'moederbord scherm'. Het logo van ASUS en wat andere tekst in beeld zijn in dit geval vervaagd en onduidelijk wanneer hij blijft hangen. Na een reset is dit meestal weer over, maar volgens mij klopt dit toch niet helemaal. Iemand enig idee waar dit kan aan liggen?

Verder een vraagje m.b.t tot temperaturen van 8800GTS. In windows zelf al rond de 65-70 graden. Als je ATITOOl laat scannen @ artifacts haalt ie rond de 82-83 graden. Ook geregeld tijdens gamen met alt tab, dat wanneer ik terugkom in het spel, allemaal strepen door me beeld krijg of dat het spel gewoon met een critical error over gaat. Zijn dt normale temperaturen? Het lijkt mij namelijk aan de hoge kant.


Nee dat is niet normaal, de 8800 serie staat erom bekend dat ze goed gekoelt worden, ik neem aan dat er dus geen goede airflow in jou kast aanwezig is! :)
 
Mjah.. Ik heb gewoon intake + outtake fan in me coolermaster kast. bedrading zit netjes opgeborgen en ook niet in de weg.. maargoed zal eens proberen met kast open.
 
@KoB

Ja is een aansluiting aan de voorkant van kast.
geluidskaart: Creative BS X-Fi
Behuizing: Centurion 543
Dan gaat het (zover ik nu weet) niet werken...iig niet zonder de nodige aanpassingen.

@ Mike@Aerox: Ik moet ff denken (ff = wss lang door alcohol nuttigen:+), maar er zijn tooltjes waarmee je de snelheid van de fan in kunt stellen (Kan geloof ik ook met ATITool, maar dat weet ik niet zeker).
 
Ik werk best veel met after effects, video bewerking dus.
Enig idee of after effects cs3 gebruik maakt van alle 4 de cores?

yes, ae cs3 will use all cores if you enable multiprcessing in the preferences and you have enough ram to feed those cores data. adobe recommends 1gb per core (the ram used per core can be set in the memory pref, by setting the max ram cache size).

Oftewel, ja, ik zou dan voor een quadcore gaan, de Q6600, ik vind de meerwaarde van Q6700 het niet waard. Ik zou voor zo'n systeem wel 4GB ram nemen. Let er wel op dat je dan een 64bit OS moet draaien, dus Windows XP 64 of Vista 64bit.... of linux :+

by the way @ de rest.

De kast me goede airflow heeft over of onderdruk en koelt met de kast open slechter
 
Wat houd dat in?
Je hebt van vista ook een 86 bit versie zo te zien. Wat is de reden dat ik een 64 bit os nodig heb?
 
zou iemand mij eens in het kort uit kunnen leggen wat het voordeel is als je RAID gebruikt :)
ik zie namelijk mensen die zn systeemschijf op RAID 0 hebben zitten..
 
Korte versie van raid is dat je data over 2 schijven verdeeld staat of de ene schijf van de andere een copy is.

de meeste moderne moederborden ondersteunen raid 0 + 1 je hebt hier 2 indentieke schijven voor nodig maar je hebt slechts de capaciteit van 1 schijf.

Maar als 1 schijf crasht (hardware matig) kan je de mirror op nieuw opbouwen omdat de data als zijnde "back-up" op de 2de schijf in de raid staat
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top