Het grote computer topic #3

Status
Not open for further replies.
Nee ik maak geen gebruik van RIS. Je installeert namelijk office op de server, en deelt deze als het ware. Als je dan de eerste keer inlogd op het werkstation installeert office zich op het werkstation vanuit de server.
Ik ben daar ook een tijd mee bezig geweest zeg, jammer dat het al 3 jaar terug is oid ik weet er nu echt niks meer van :X

Dit is altijd een lastig punt om gelijk goed te krijgen, maar met wat pielen krijg je het vast wel goed ;)
 
Nieuwe laptop uitgezocht. Word binnenkort besteld moet eerst even de website afronden voor diegene :)

Sony Vaio FZ21M:

vgn-fz11-02.jpg


VGN-FZ11.jpg


Specs:
Intel Core 2 Duo T7250 2.0ghz
2x 1024mb DDR2 667mhz
200gb SATA 5400RPM
nVidia Geforce 8400M GT
15.4" X-Black scherm
BlueRay disc combostation (incl. CDR/CDRW/DVDR/DVDRW schrijf/lees station)
1.3MP camera ingebouwd (beetje nutteloos maargoed)
Bluetooth 2.0 ingebouwd

Vind 'm zelf erggg strak :)!
 
@ bounkass. Word tijd voor een 3e monitor he :P

Hahaha...

Nee. Misschien wel als ik lekker verdien etc. Ik zie wel hoe t gaat met gamen zo. Anders verzien ik we wel wat op. Een monitor achter de ander plaatsen , zodat get " gat " kleiner wordt. :)
 
Vraagje:
Ik heb 2 pc's waarvan ik er nog 1 gebruik. Nu wil ik het werkgeheugen uitbreiden.
Kan ik gewoon het geheugen stripje (Memory 256MB 133MHz nonECC DIMM 16Mx8 C3) overzetten naar de nieuwere pc waar al 2 stripjes inzitten (266MHz)?

bedankt!
 
De sotware die sony bijleverd om randapparatuur te laten werken.En alerlei andere nutteloze tools.Net als bij Acer. Als dit is gebeurd draait het systeem al een stuk oepeler. :)

Ik heb al een jaar een Vaio Laptop (voorganger van bovenstaande ) en met Sony software loopt dit ding al super!

Volgende laptop wordt weer een Vaio :)
 
Vraagje:
Ik heb 2 pc's waarvan ik er nog 1 gebruik. Nu wil ik het werkgeheugen uitbreiden.
Kan ik gewoon het geheugen stripje (Memory 256MB 133MHz nonECC DIMM 16Mx8 C3) overzetten naar de nieuwere pc waar al 2 stripjes inzitten (266MHz)?

bedankt!
Nee, 133 mhz is SD-Ram , 266 is DDR ram... werkt niet samen :)
 
De sotware die sony bijleverd om randapparatuur te laten werken.En alerlei andere nutteloze tools.Net als bij Acer. Als dit is gebeurd draait het systeem al een stuk oepeler. :)

M'n vorige Vaio werd idd een stuk sneller daarna..
Ach, half uurtje werk met rommeltjes deinstalleren en je bent klaar :)
 
Ik heb nu een MCE met een 60gb Intern voor Windows/Muziek.
En een 250gb intern voor Video`s. Alleen die 250 zit bijna vol.
Nu heb ik geen ruimte in de MCE voor een derde interne hdd (ook geen aansluiting btw, oude mobo, geen Sata, geen IDE meer over).

Dus een externe HDD ws.
Nu leek het mij wel handig dat je dan de 250 interne (IDE) & de externe (USB) dan als 1 hdd kan gebruiken....(in raid noemen ze dat geloof ik? )
Kan dat?
 
Ik ben er niet helemaal in thuis. Maar waaschijnlijk heb je dan een RAID controller nodig aangezien je aangeeft dat je een oud moederbord hebt. Sowieso moet bij een RAID controller de disks fysiek verbonden zijn. Een externe (via USB) gaat dan dus niet werken.

Misschien zijn er pakketten die RAID in software kunnen emuleren over IDE en USB, maar dat zal wel ten kosten gaan van je performance denk ik zo.
 
Ik DENK niet dat je USB samen met IDE op raid kan zetten of wel :?

en waarom wil je ze in raid gebruiken Tinne ?
Je verliest dan wel gewoon de helft van je capaciteit he :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top