Het grote computer topic #3

Status
Not open for further replies.
Ik DENK niet dat je USB samen met IDE op raid kan zetten of wel :?

en waarom wil je ze in raid gebruiken Tinne ?
Je verliest dan wel gewoon de helft van je capaciteit he :)

Met raid 1 wel ja, raid 0 is sneller en heeft de ruimte van beide schijven, alleen is het onveilig.

Dit is trouwens de reden dat ik langzaam aan bezig ben met een huge fileserver. Dan zet ik alles lekker daarop, en hoeft er in het mediacenter maar een kleine schijf.

Tinne, misschien kan je kijken voor een nieuwe western digital GP 1TB schijf... alleen ga je dan onherroepelijk weer het zelfde probleem krijgen na verloop van tijd :)
 
Prijzen van die extreme Quad core's gaan echt bizar dalen aankomende tijd! :W

Straks de penryn's, daarna die Nehalems, pfoee net geupgrade maar het kriebelt om een behoorlijk zak centje te gaan sparen voor volgend jaar! 8)
 
Raid kan mss iets anders betekenen/

Ik wil dat de pc die IDE 250 & die 500 ext USB als 1 schijf gaat zien.
In het prog./ MCE maakt het dan niets uit ok, maar het lijkt me makkelijker.


Ik zie mezelf nu alleen nog new movies er op zetten, dsu zoveel als (1tb) hoeft echt niet...met +500gb heb ik gewoon een buffer tot m`n dood :P
 
je kan ook JBOD doen geloof ik windows zelf (just a buch of disks) ik weet alleen niet of dit kan met een externe hdd, ik denk hooguit als je E-SATA gebruikt.

Je draait dan alleen software raid...
 
aha.

Iemand op jullie stoffige zolderkamer tussen de toetsenborden en kabeltjes nog een externe hdd liggen (250/500 gb) ?

Het 2 hdd als 1 zien is eerder gemakzucht, en het 'netjes hebben. btw.
 
Ik ken het :) ik ben me al maanden aan het orienteren op een goede server, die lang mee moet gaan en voldoende uitbreiding kan bieden in de toekomst.

Vandaar dat ik voor een 16 kanaals raid controller ga
 
je kan ook JBOD doen geloof ik windows zelf (just a buch of disks) ik weet alleen niet of dit kan met een externe hdd, ik denk hooguit als je E-SATA gebruikt.

Je draait dan alleen software raid...

Software raid kan met alle hd's die je wilt, je moet 'm dan wel ff dynamisch maken. Wat ik alleen niet meer weet ik dat op xp ook zomaar kan, server 2003 kan t sowieso, maar xp moest je nog wat beunen volgens mij, maar t moet kunnen ;)
 
Dat is het hem juist, 230 euro.....

Helaas niet DX10.1 ready, alleen DX10... :'(

Kaartje wat er bij mij inkomt moet zowiezo wel 10.1 ondersteunen... 8)
 
Een nieuwe PC er bij opbouwen begint bij mij ook steeds aanlokkelijker te worden na bv de prijs van die vid kaart te horen :W:P
 
Hij zit tussen de prestaties van de GTS en GTX in he... :P

De Gtx en de Ultra blijven de toppers, mja die beginnen dan ook pas vanaf 2x zoveel als een 8800GT.... :D

2x een 8800GT in sli beat een GTX wel... 8)

Edit: Ik heb nog wel een hele leuke set voor je hoor.... ( moederbord/geheugen/processor ^^ )
 
Ik ben toe aan een nieuwe pc.
Ben dus naar een zaakje gegaan waar ik mijn huidige pc ook heb laten bouwen. Daar stelde ze een quadcore processor voor. 4x 2666 MHz
Nu zat ik te denken, is een quadcore nu wel nodig? Welke voordelen heb ik met 4 cores, hoeveel programma's/spellen gebruiken alle 4 de cores?
Is een duocore van 2x 3000 MHz niet slimmer?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top