Ja ik hoorde ook elke keer in de bioscoop: "nou, met die hoge recensies vond ik hem zwaaaar tegenvallen". Of: "Ik snap er geen reet van". Tja. Het is Aranofsky, geen Michael Bay.
Ik vind het altijd stuitend zulke reacties. Het is niet erg dat je niet alles begrijpt, dat is ook de meerwaarde van zulk soort films, die worden beter naarmate je er meer tijd in steekt (ze nog een keer kijkt, dingen op internet zoekt, er met elkaar over praat). Sowieso, tegenwoordig heeft niemand zin om zijn hersens in te schakelen in de bioscoop, want ja, met vrije tijd willen mensen vooral als een aardappel vanaf een zitting ergens naar staren... Denk nog niet eens zozeer omdat ze het niet kunnen maar vooral omdat ze lui zijn. Dat maakt de film niet slecht, dat maakt je houding kut. Maar goed, die discussie is hier ook al 40x voorbij gekomen. Ik blijf erbij, als je ergens moeite voor doet (dus actief betrokken bent bij een film)kan je er in potentie veel meer voldoening uit halen dan in het geval waarin je 'gewoon vermaakt wil worden'.