Ben enorm benieuwd. Ga er morgen heen. Volgens mij de topper van dit voorjaar.
The Bank Job, Blood Diamond, Crash, The Departed, Felon, Heat, Law Abiding Citizen, Leon, Lock Stock And Two Smoking Barrels, Lucky Number Slevin, Man on Fire, Martyrs, Memento, Orphan, The Prestige, Running Scared, Se7en, Shutter Island, Slumdog Millionaire, Snatch, State of Play, V for Vendetta 9||6
Black Swan.
Absoluut meesterwerk. Beste film van de laatste 2 jaar denk ik.
De Oscar is iig 100% voor Nathalie Portman
Natalie Portman heeft misschien wel de beste vrouwelijke hoofdrol gedaan die ik ooit gezien heb. Na There Will be Blood geen film meer gezien waar ik zo van onder de indruk was bij het uitlopen van de bioscoop.
Deze?
http://www.bol.com/nl/p/dvd/there-will-be-blood/1002004006218205/index.html
Waarom ken ik die nog niet?
Nog een keer naar Black Swan geweest
volgens mij wordt er duidelijk gemaakt dat Nina vroeger misbruikt is door haar moeder, of haar moeder nou daadwerkelijk nog aanwezig is in de flat of niet en mij is ook sterk het idee bekropen dat Nina de rol helemaal niet krijgt en dat de helft van de film haar manier is om te verwerken dat haar droom pijnlijk in duigen valt (opvallend veel links met Beth (Winona Ryder). Verhaal lijkt volgens mij ook vrij veel op dat van Mulholland Drive
De rol van de muziek icm beelden in sommige scenes horen bij de beste die ik ooit gezien heb. En ik ben er nu van overtuigd, Natalie Portman geeft de beste vrouwelijke acteerprestatie die ooit op film is opgenomen.