Het Film & DVD Topic #12

Status
Not open for further replies.
The Kings Speech.

Goede film die wel een beetje vlakjes is. Colin Firth is erg goed en dat geldt ook voor Geoffrey Rush. Maar dit is niet de beste film van dit jaar.

Niet de beste film, maar ik vond het wel erg sterk zoals die film is gemaakt. Je bent blij op momenten dat er ernstige dingen gaan gebeuren

Niet de beste film, maar ik vond het wel erg sterk zoals die film is gemaakt. Je bent blij op momenten dat er ernstige dingen gaan gebeuren

Klopt, zeker een vakkundige, goede film. Maar The Social Network, Black Swan en zelfs Inception waren wat mij betreft een stuk beter (alle drie zeer vernieuwend, Kings Speech is toch een traditioneel concept in de filmwereld). 127 Hours en The Fighter moet ik nog zien.

Best Directing had naar Aranofsky of Fincher gemoeten, want die hebben wat mij betreft echt bijna perfect verzorgde films neergelegd met echt op elke plaats de juiste acteur (Aranofsky creëert echt in elke film de ultieme setting om het maximale uit zijn cast te halen en Fincher staat bekend als de grootste perfectionist van Hollywood die acteurs soms tot wanhoop drijft omdat scenes tot wel 100x over moeten). Met de rest van de prijsverdeling kan ik wel leven.

The Kings Speech.

Goede film die wel een beetje vlakjes is. Colin Firth is erg goed en dat geldt ook voor Geoffrey Rush. Maar dit is niet de beste film van dit jaar.

ABsoluut niet. Goed acteerwerk hoor, maar vond het verder niet heel speciaal.

Deze gisteren gekeken:

ISpitOnYourGrave.jpg

Behoorlijk gestoorde sadistische film. Er zit weinig verhaal in, maar als je houd van saw-achtige taferelen is deze film geschikt voor je.

rape scene, vond ik nog 't ergste... had geen minuut langer moeten duren...

Ben ik met je eens, vond die scene sowieso veel te lang duren.

Ze hadden van mij die scenes iets korter mogen maken en de verhaallijn mogen uitbreiden. Bijv: de maand tussen de verkrachting en de revenge, wat gaat er in haar om, wat doet ze en waarom etc.

127 Hours.

Ernstig goede film. Heerlijke soundtrack, prachtige beelden en hoewel je de afloop weet, blijft de film zeer boeiend van begin tot het eind. Slim gedaan van Danny Boyle. En o,o,o, wat is James Franco goed. Vond je Into the Wild goed, dan ga je dit ook waarderen schat ik.

Gisteravond gekeken, vond het niet zo bijzonder eigenlijk. Vrij voorspelbaar, vond de muziek erg slecht en het camerawerk irriteerde mij

Kan me voorstellen dat je het camerawerk iets te creatief vind en dat het daardoor na een tijdje vervelend gaat worden, ik vond het zelf echter prachtig :)

Kan me voorstellen dat je het camerawerk iets te creatief vind en dat het daardoor na een tijdje vervelend gaat worden, ik vond het zelf echter prachtig :)

Tsjah, kwenie, te creatief. Het kwam op mij een beetje over als goedkoop en amateuristisch. Vond het meer 'ik doe maar wat en noem het creatief' :P

Gister ook The Mechanic gekeken. Ordinaire actiefilm, goed te doen als je verwachtingen juist zijn :+

127 Hours.

Ernstig goede film. Heerlijke soundtrack, prachtige beelden en hoewel je de afloop weet, blijft de film zeer boeiend van begin tot het eind. Slim gedaan van Danny Boyle. En o,o,o, wat is James Franco goed. Vond je Into the Wild goed, dan ga je dit ook waarderen schat ik.

Staat voor het volgende bioscoop bezoekje op de agenda. Ook True Grit moet ik nog zien.

Gisteren naar The King's Speech geweest. Ontzettend sterke film, acteerwerk van zeer hoog niveau. Er gebeurd niet bijster veel spannends, maar je wordt meegezogen in het verhaal en de personages. Het script van Black Swan vind ik beter/ origineler, maar ze zijn beide geweldig.

Overigens wel opvallend hoe hoog het niveau van de films is de afgelopen maanden. Jammer genoeg blijft het voorlopig weer even stil geloof ik qua topfilms.

Zaterdag 'the tourist" gezien en ik vond hem best vermakelijk.
Ook een trailer gezien van een film met matt demon erin, ben benieuwd aangezien de trailer al best leuk leek.

The Adjustment Bureau waarschijnlijk ;)

Vond de trailer op zich ook wel boeiend, dus zodra deze uitkomt (24ste) maar eens kijken :)

Of die nieuwe van Clint Eastwood, Hereafter. Lijkt me een enorme schijtfilm btw. Eastwood associeer ik te vaak met goedkoop sentiment. Ben wel benieuwd wat die van de film over J. Edgar Hoover (FBI) gaat maken met DiCaprio.

Ik vond alleen Mystic River echt heel goed en Changeling heel redelijk. Gran Torino = absolute dieptepunt. Wat een narcistisch gedrocht is dat:D

Status
Not open for further replies.
Back