This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het Film & DVD Topic #10

Status
Not open for further replies.
Taking of Pelham 123 gekeken, wel te doen opzich. Die Travolta met z`n gescheld, heerlijk
Denzel Washington altijd goed natuurlijk 8)

Ja nog ff.

Als je alleen films eng vind waarin voornamelijk geslacht wordt en als je vooral trek hebt in de meest slechte films (want laten we eerlijk zijn, de doorsnee horror film is gewoon bijzonder beroerd) vind je dit niks.

De onderhuidse spanning is in sommige stukken bijna ondraaglijk. Meer in de trend van Blair Witch Project oid.

Laten we het dan spanning noemen die niet alles voorkauwt maar nog wat over laat voor je eigen hersens/verbeelding. Het is maar wat je leuk vind.

Overigens, wat ik ook goed vond aan de film zijn de scenes waarin je als kijker betrokken wordt als enige waarnemer van de bovennatuurlijke kracht (de hoofdpersonen liggen te slapen). Dit benadrukt zeg maar het soort isolement waar je in (hypothetisch) een dergelijke situatie ABSOLUUT NIET in wil komen.

De film heeft volgens mij maar 11.000 dollar gekost in totaal, is opgenomen in het huis van de regisseur etc. Hier heb ik veeeeel meer respect voor dan zo`n slap hollywoodaftreksel met een groot budget en ontelbaar veel cliches (het kleine jongens/meisjes geestje; kwade krachten van vroeger overledenen, het kwaad met een emotioneel gezicht (de vloek van vroeger, de toorn van vroeger in het heden bladiediebla)). Een goeie horror geeft wat mij betreft totaal geen antwoorden of voldoening, maar alleen maar angst. Angst voor het onbekende en het onbegrijpelijke.

Denk aan Jaws, de haai zie je heel laat in de film pas (inluiding van het einde). Zoiets werkt mi het best.

Volgens mij ga ik ook helemaal para op dat soort films, dus kijk ze überhaupt niet. :+
Van die slaughter shit vind ik ook juist echt niet 'eng'.

Nog goede links over A Serious Man, Lucien?

Volgens mij ga ik ook helemaal para op dat soort films, dus kijk ze überhaupt niet. :+
Van die slaughter shit vind ik ook juist echt niet 'eng'.

Nog goede links over A Serious Man, Lucien?

Ik heb hem gewoon in Cinerama gezien Pindakaas nooit

Het is echt een B film.... super slecht geacteerd, kut verhaal, Duits nagesynchroniseerd en een kut einde

Slechtste film die ik in tijden heb gezien, echt

dude wat verwacht je dan van dat soort films?.. zombie/slasherfilms halen vaak hun kracht uit cheesyness.. net zoals die ouwe peter jackson shit..

nadeel vind ik juist dan "serieuze" horrors vrijwel altijd te sneu voor woorden zijn met van die "schrik" momenten waar ik nooit van schrik

Bij mij was dead snow gewoon in t noors...

Maar tis gewoon een vette combo van horrorcliches en gewoon een beetje fout dat maakt het leuk. Die film neemt zichzelf niet zo serieus..je moet het meer zien als komedie dan als een serieus bedoelde horrorfilm denk ik

Zonet gezien:

wat een KUT film, echt 1 van de kutste films wat ik ooit heb gezien.
Hele film heerst een deprimerende stemming waar je niet goed van wordt, daarbij zitten er gore zieke stukjes in wat ik niemand wens te aanschouwen. In vergelijking tot bijvoorbeeld Saw is het niet zó nasty maar het komt vrij realistisch over allemaal dus ik vond het vrij ziek. Daarbij de hele tijd deprimerende kutmuziek en er werd niet uitgelegd wat er werkelijk aan de hand was. Dikke afrader dus.

Hij heeft goede beoordelingen maar ook wat andere leuke beoordelingen waar ik volledig mee instem, even een greep:

"If the intent of the movie is to make me feel what the characters are feeling, it is extremely well executed, I felt gray, lonely, cold, and like i wanted to kill myself rather than continue on to the end of the movie, but like them, i suffered through..."

"The Road has to be one of the most depressing, pointless, excruciating movies you could ever see. It will make you want to go home and stick your head in the oven."

"The previews for this movie sum up all the action in the entire movie in 60 seconds. That's about it, 60 seconds of action and another 89 minutes of slow, dreary, boring and pointless walking, whining and more whining."

Dus be warned

Last edited:
Status
Not open for further replies.