Het algemene voetbal topic #2

Status
Not open for further replies.
Feyenoord is druk doende een nieuw stadion van de grond te krijgen. Stadion-directeur van De Kuip, Jan van Merwijk, erkent tegenover het Algemeen Dagblad dat het huidige onderkomen van de Rotterdammers zich niet meer kan meten met nieuwe voetbaltempels die elders in Europa als paddestoelen uit de grond schieten.

Interlands van Oranje, grote Europese bekerfinales en popconcerten gaan steeds vaker aan het roemruchte stadion voorbij. De directie van het stadion wilde dit jaar proberen de Champions League finale binnen te halen, maar kreeg te horen dat De Kuip niet eens meer bij de laatste tien stond op de lijst van de UEFA.

Het stadion heeft geen dak, en moet het simpelweg in omvang afleggen tegen andere nieuwe onderkomens. Ook de capaciteit van 51.000 zitplaatsen voldoet volgens de Europese voetbalbond niet meer aan de hedendaagse normen, en verbouwen is lastig omdat het stadion staat aangeschreven als monument.

Dat het nieuw te bouwen stadion zal moeten komen te staan op de plek waar nu trainingscomplex Varkenoord zich bevindt, is volgens Van Merwijk zo klaar als een klontje. “Andere opties als de Waalhaven, bij Ahoy of zelfs drijvend in de Maas zijn van de baan,” licht hij toe.

De nieuwe thuishaven van de legioenclub zou in 2016 opgeleverd moeten worden, en zal plaats moeten gaan bieden aan 60 tot 70.000 toeschouwers. Kosten: rond de 300 miljoen euro. Plannen over de vormgeving zijn nog niet gemaakt, maar volgens berichten zouden de Allianz Arena van Bayern München en het Emirates-Stadium van Arsenal dienen als leidraad.

Ook het stadion van de American Football-club Houston Texans, het Reliant Stadium, wordt bekeken. “Als je in het stadion van München rond kijkt dan zie je alleen mensen en geen beton. Dat is ideaal voor een echte voetbalsfeer. We denken aan Arsenal vanwege de uitstraling van dat stadion. Houston is in beeld vanwege het schuifdak dat over de hele lengte van het veld open kan,” zegt Van Merwijk.

Een definitieve beslissing zal volgens de preses in 2010 moeten worden genomen

Feyenoord – Werder Bremen 1-2

Scoreverloop:
44’ 0-1 Naldo
48’ 0-2 Vranjes
85’ 1-2 Charisteas

Geel: Hofs

Scheidsrechter: Deda (Tur)

Opstellingen
Feyenoord: Timmer; Adalberto, Lucius, Vlaar (46’ Buijs), Bahia; De Guzman, Hofs, Drenthe (75’ Lensky); Vincken (64’ Schet), Charisteas en Kolkka (86’ Van Hooijdonk).

Werder Bremen: Reinke; Owomoyela, Pasanen, Naldo, Wome; Vranjes, Frings (71’ Schulz), Diego (83’ Rockenbach), Borowski; Almeida en Klose (76’ Schindler).

goede prestatie van Feyenoord. Welliswaar verlies! maar toch maar 1-2. Allebei toch wel sterkste formaties volgens mij. Ik (als feyenoorder) zie ajax dus niet kansloos in de uefa cup! Adalberto moet een goeie verdediger zijn. Heb hem niet zien spelen. Moet geen tactische speler zijn. Meer het speler als van gobbel en de wolf. Niet zeuren maar raggen. Bijnaam is nu al de slager:P

Die Adalberto was echt om te huilen, 't was Live op eurosport.. nou nou nou op de rechtsback moet je hem echt niet meer hebben.

naja zal wel beter zijn dan Greene(temisnte in de toestand waarin hij nu verkeerd, speelt als een natte krant) en goedkoper dan saidi. Maar is die Adalberto nou 1 van die 2 brazilianen waar ze het over hadden of zijn dat weer andere?

of nog een andere mooie dooddoener:
"heel europa zit erachter aan"

Mwa snap zoiezo niet waarom Feyenoord nog spelers uit Zuid Amerika haalt :X
Ze stellen allemaal teleur net als die Pardo dat zou de nieuwe Rivaldo zijn ... Nou we merken het! :rolleyes:

Is Ajax trouwens hetzelfde verhaal hoor ;) Alleen zijn die er ondertussen zelf ook achter.

Al kaarten gekocht voor Bremen thuis "Firefox" ?

Ik zag dat de 17e de verkoop voor supp cc start. Woensdag ben ik prima vrij, dus komt mooi uit.

Nee ik ga niet naar Bremen thuis :P
Voor dat geld ... lijken gvd wel CL prijzen :X
Ik spaar me geld wel uit voor de aankomende uitwedstrijden ;)

Tja. beckham zei dat hij NIET voor het geld naar Amerika ging. maar om daar een leuke carriére op te bouwen en hij nieuwe mensen wil leren kennen.
In ieder geval.. al zou dat niet zo zijn... 200 Mil. is niet niks :)

Wat ik mij dan afvraag, waar haalt een club zoals L.A. Galaxy haar geld vandaan?!?!?

De grote clubs kunnen zoiets nooit betalen....

Ik meen dat bv. honkballers in de Major League Baseball, als ze er maar lang genoeg spelen (voor nieuwkomers is er een salaris-plavond, die stapsgewijs omhoog gaat), nog veeeeeel hogere salarissen krijgen.

Wat ik mij dan afvraag, waar haalt een club zoals L.A. Galaxy haar geld vandaan?!?!?

De grote clubs kunnen zoiets nooit betalen....

Beckham is natuurlijk meer dan een voetballer ;)

Dacht dat de MLS ook een grote vinger in de pap had.

Status
Not open for further replies.
Back