Boren ga ik eigelijk niet veel meer doen. Daar geloof ik niet zo in, ik heb het op mijn frame gewogen, achterkant volboren scheelde ongeveer een halve KG. Je kunt beter door slim na denken overbodig materiaal eruit halen. Ik heb bijvoorbeeld een NRG MC2 type frame. Als ik nog een extra KG wil pakken zou ik een Typhoon frame moeten hebben die aan allebei de kanten enkelwandig is aan de achterkant. Ook door de middenbuis weg te slijpen en te vervangen met een licht alumiunium buisje scheelt ook zo 1 KG.
Ik plaats mijn radiateur pal voor mijn cilinder op mijn eigen gelaste (en verlengde) subframe. De lengte van de slangen zullen bij elkaar niet meer dan 20CM zijn omdat de uitgangen van me radiateur "idiaal" zijn.
@dragspert :
Weinig gewicht voor is alleen een nadeel als je gaat rijden met te lichte vertanding. Je zou dan eigenlijk gewoon zo moeten vertanden dat de machine net niet omhoog komt of je hem net kan beheersen. Als ik er gewicht aan de voorkant af haal dan denk ik er niet bij na of ik het wel aan de grond houd. Een goed voorbeeld voor mij is de Zip van Jerno, ruim 23PK een machine van waarschijnlijk rond de 40/45 kg en zelf niet meer als 55KG en toch alles aan de grond houden. Het is een kwestie van goed vertanden en oefenen.
Omdat mijn radiateur naar achter gaat is het gat voorin in me voorkap overbodig. Deze maak ik dicht omdat ik het mooi vind maar ook ivm aerodynamica, onder het motto alle kleine beetjes helpen.
Ik vind dit persoonlijk een levensgevaarlijk idee...
Volgens mij gaat dit een dodelijk gevaarlijke stituatie worden:
Ben erg benieuwd of dit heel blijft.... alle krachten komen op dat middenpunt. denk aan "hard" remmen en oneffenheden in de weg + dat ik het het risico niet waard zou vinden wat je hier mee bespaart. het zou eens een keer 500 gram zijn Max.
Sowieso ben ik meer fan van kleinere gaten. Een gat geeft dikke spanningsconcentraties er omheen, Als je vervolgens nog een gat op 1mm afstand erop boort is het onverantwoord. Je moet ongv de diameter van het gat tussen de 2 gaten behouden. Het gaat natuurlijk puur om de krachtdoorleiding naar de weg.
Dat blauw gearceerde gedeelte van die velg, die je wellicht weg wou halen, ga eens na wat daarvan de functie is? En al die velgen die uitgefreesd zijn, die eigenlijk alleen nog maar strips in de verkeerde richting zijn, zijn ook niks waard.
Maja, jammer dat er bij de technische keuring amper op gelet wordt/gelet kan worden.
Tinne,
Dat werkt niet bij een scooter.
Denk aan je slipkoppeling
Maar Twan en ik zijn ook aan het kijken of het via een externe motor kan.
Tinne,
Dat werkt niet bij een scooter.
Denk aan je slipkoppeling
Maar Twan en ik zijn ook aan het kijken of het via een externe motor kan.
Ik ga hetzelfde doen, met deels hetzelfde ideeOmdat mijn radiateur naar achter gaat is het gat voorin in me voorkap overbodig. Deze maak ik dicht omdat ik het mooi vind maar ook ivm aerodynamica, onder het motto alle kleine beetjes helpen.
Tuurlijk werkt het wel, gewoon op krukasmoer vario of onstekingszijde.