Fun/Shit Topic #19

Fun: vanaf vandaag instrument rated multi engine commercieel piloot ! :D

Congrats, super kick! Super veel succes met solliciteren! :W

Maat van me vliegt ook bij Lion-Air 3700 dollar in de maand leven als een koning. Maar als je ooit terug wil naar een EU maatschappij kan je het vaak vergeten..

Dan heeft hij bijzonder veel geluk gehad met zijn contract of hij is al wat verder op de ladder. 3700 USD zijn al snel captain bedragen bij een Indonesische maatschappij. Het werkt niet in het voordeel dat vrijwel alle Indonesische maatschappijen op de blacklist staan, maar als je veel uren on-type hebt dan weegt dat al snel veel zwaarder.
 
mooi salaris hoor, alleen heb ik altijd gedacht dat die gasten goud verdienen.... heb ooit in gulden tijd bij een piloot geklust (als schilder) en die had salaris strookjes van 9000 gulden liggen... natuurlijk wel lang geleden..
 
Zal morgen wel even een voor en na foto plaatsen, hele leven is veranderd.
Soms moet je even echt wakker worden, heb het gevoel dat ik weer echt leef!
Doelen komen jaar; BF richting de 10%, en meer topwedstrijden joinen :D. Besmet
 
Congrats, super kick! Super veel succes met solliciteren! :W



Dan heeft hij bijzonder veel geluk gehad met zijn contract of hij is al wat verder op de ladder. 3700 USD zijn al snel captain bedragen bij een Indonesische maatschappij. Het werkt niet in het voordeel dat vrijwel alle Indonesische maatschappijen op de blacklist staan, maar als je veel uren on-type hebt dan weegt dat al snel veel zwaarder.


Voor de Low Hours (ab initios) is een salaris van 30K per jaar normaal (Ryanair zit op 37K en is de best betalende)
Bij Ryanair word command ongeveer na een jaar of 5 aangeboden, en daar ligt (uur afhankelijk) het gemiddelde salaris op 110K per jaar.
BA en KLM begin je met 25K p/j en kan je command krijgen na een jaar of 15 daar liggen de captains salarisen op 200K p/j


Vergeet niet dat je pas na 1 jaar vliegen winst gaat maken. en je inmiddels een studieschuld hebt van 250K (gemakkelijk)
Het tweede is als je rond de 55/60 bent word je er bij de meeste airliners al uitgewerkt.. en buiten de airliners is er niet zo veel te verdienen !

Ondanks dat het hard werken was naar de CPL/IR is de weg die ik te gaan heb nog lang, we zijn er nog niet !!


Bedankt voor alle reacties !
 
Zal morgen wel even een voor en na foto plaatsen, hele leven is veranderd.
Soms moet je even echt wakker worden, heb het gevoel dat ik weer echt leef!
Doelen komen jaar; BF richting de 10%, en meer topwedstrijden joinen :D. Besmet

Haha, zo herkenbaar, zit nu zelf ook op 30kg kwijt (alleen in een wat langere tijd, 3jr). Doel veel wielrennen en ook BF naar <10%, maar er veranderd echt meer dan je voor die tijd kunt voorstellen
 
Last edited:
Bedankt voor alle reacties !

Respect voor wat je gehaald hebt, ik neem aan dat het geen makkelijke opleiding is geweest? Nu maar hopen dat je snel aan de bak kan, want je hebt al een heel behoorlijke hyptheek open staan begrijp ik, terwijl je waarschijnlijk nog geen huis hebt. :P De startlonen vallen mij wel heel erg tegen moet ik zeggen, dat is minder dan een gemiddeld HBO startloon. Maar in gewone taal, begin je dan als co-piloot? Ik neem aan dat je als co-piloot ook nog wel behoorlijk gaat groeien in loon, of moet je daar echt 1e piloot voor worden? In ieder geval, hopen voor je dat het lukt, en als je snel 1e piloot wordt, heb je tegen je 55/60e wel genoeg reserves opgebouwd om met pension te gaan lijkt mij. :)
 
Dat vraag ik mij ook af. Al denk ik dat het vak van piloot echt een 'jongensdroom' is voor velen die het uitoefenen, je maakt die keuze niet zomaar. Uiteraard zul je er wel voor moeten zorgen dat je uit de kosten komt en op latere leeftijd zul je goed gaan verdienen, maar voor de meeste mensen zal dat niet de overweging zijn voordat je jezelf eerst in de diepe schulden steekt om die papieren te halen. Je maakt die keuze niet voor het geld, dat is een leuke bijkomstigheid.
 
De opleiding is idd niet makkelijk geweest, maar het startsalaris is idd laag maar dit is als je begint !
Zodra jij 500uur on type hebt (dus op een 737 ed.) dan krijg je al een salaris verhoging van 20% maar als jij 1500 uur hebt (dan is je brevet pas ontdooid) kan je rekenen op een bijna verdubbeling.
Aan jou hoe lang dit duurt, bij Ryanair kan het snel gaan bij KLM duurt het jaren.

Verder zijn de doorgroei mogelijkheden (captain, chief pilot) bij OA KLM/BA veel beter dan bij Ryanair
 
Shit: Telefonisch gestalkt worden door een incassobureau over een onbetaalde rekening.
Fun: Rekening is reeds betaald maar bleek een kruisbetaling, pech voor IB.
Fun: Gemeld dat ieder volgend telefonisch consult 75e kost. Gaan ze niet mee akkoord en ze zouden terug bellen.
Fun: Ben benieuwd hoe vaak ze nog gaan bellen, kan ik mooi een factuurtje sturen. :7

HAR HAR HAR!
 
Last edited:
Back
Top