MBO is niet "laag geschoold" hoor.
En "ik wil sowiezo een goede opleiding" gaat niet voor iedereen op he? een hoop mensen kunnen niet studeren (net als ik) het is niet dat je een opleiding ff ophaalt bij het postkantoor ofzo... zo zeg je het namelijk.
Een HBO afronden doe je ook niet zomaar, daarvoor heb je ook flink motivatie nodig en doorzettings vermogen.
Ik vind het ook maar een loze uitspraak, met mbo kan je alle kanten op, de markt is bizar groeiende, en je kan bijna overal terrecht momenteel, als je maar inzet en motivatie toont. @JohnG, ik denk precies hetzelfde zoals jou, ik zelf hoef geen topinkomen, als ik maar leuk werk heb, en als ik samen ga wonen is er zowiezo toch nog een 2e verdiener bij, en samen kom je dan op een prima salaris
Nog een vraagje aan de mensen die in ploegendienst werken (continu)
Is dit een aanrader of niet? hoe combineer je dit met je prive leven? aangezien je ook met kerst zult moeten werken en andere feestdagen... Trekken jullie het een beetje? ik hoor van veel mensen die tegen de 50 zitten dat hun lichaam het niet meer trekt.. ik twijfel zelf nog of ik het zal doen... voordeel: 30% meer loon, soms 3/4 dagen vrij..
Inderdaad, en als 2 verdiener is een hypotheek niet zo'n probleem... M'n gf heeft pas geleden haar app. gekauft, toen meteen maar eens voorzichtig geinformeerd naar een hypotheek voor 2 personen... Ze willen je meteen 3,5 ton lenen (dubbel HBO-salaris), nou, not in a million yearsDaarnaast kan je vaak nog extra lenen als je HBO/Uni hebt afgerond (potentieel), gaat vaak over een halve ton extra ofzo... Ik vind als je 0,6-0,75 van bovenstaand bedrag neemt voor een hypotheek, zit je wel goed (als je een x kinderen wilt)...
Nog een vraagje aan de mensen die in ploegendienst werken (continu)
Is dit een aanrader of niet? hoe combineer je dit met je prive leven? aangezien je ook met kerst zult moeten werken en andere feestdagen... Trekken jullie het een beetje? ik hoor van veel mensen die tegen de 50 zitten dat hun lichaam het niet meer trekt.. ik twijfel zelf nog of ik het zal doen... voordeel: 30% meer loon, soms 3/4 dagen vrij..
Dan moet je jezelf ook nog af vragen of het wel zo slim is om een hypotheek op basis van beide salarissen te nemen (ok, tegenwoordig kun misschien bijna niet meer anders, maja) Als er een ziek wordt en er valt een inkomen weg, of wat dan ook.. Dan zit je toch niet in een heel leuke situatie..
Een HBO afronden doe je ook niet zomaar, daarvoor heb je ook flink motivatie nodig en doorzettings vermogen
Bij ons zitten ze ook offshore (op platformen in voornamelijk de noordzee) daar werken ze standaard 12u p/dag en dan 2 weken achter elkaar (ligt eraan of het platform onder nederland of engeland valt, verschillende wetten..) tegen 135% en daarna 2 weken vrij. Dus aardig verdienen.. Meestal gaan ze in die 2 weken dan gewoon in de werkplaats hier aan de slag om zo helemaal een behoorlijk loon over te houden aan het einde v/d maand
Gaat om lassers/fitters/voormannen trouwens..
Prive leven heeft het wel een behoorlijke aanslag op want je bent gewoon 2 weken geisoleerd v/d buitenwereld (ook geen bereik met mobiel namelijk)
Lichamelijk behoorlijk zwaar werk maar zitten er genoeg die eind 40 zijn en die trekken het nog prima..
Maatje van me gaat maandag tekenen (lasser) bij zo'n bedrijf...
Die hanteren ook exact die regels (12p/dag 2wk op/af 135%), dacht dat het bedrijf in wevershoof zat, dit is het bedrijf waar jij werk?
of werkt iedereen met die regels in die handel?
Om ff te reageren. Als je een HBO opleiding afgerond heb zit je vrijwel altijd gebakken. Iemand die bedrijfskunde studeert zit gewoon voor de rest van zijn leven gebakken. Bedrijfsprocessen moeten altijd geoptimaliseerd worden. Bedrijfsprocesson beginnen daar waar de "eigenlijke" opdracht nog moet beginnen. Wanneer jij dus b.v. een TBK opleiding hebt afgerond, dan zit je gewoon goed. En geloof mij maar, dat je na je opleiding meteen aan de bak kunt. En dan doe je ervaring op. En zodra je die ervaring (gedeeltelijk) hebt dan streef jij elke MBO'er voorbij met je HBO papiertje. (mits er natuurlijk HBO denkniveau wordt gevraagd). Anyway wat ik bedoel, is dat je gewoon de kansen moet pakken die je nu hebt. En ik snap dat het voor iedereen niet haalbaar is. Ik moet mijn opleiding ook zelf betalen. Kortom, als ik geen geld betaal is er geen opleiding. Uit dit perspectief kijk ik er dan ook tegenaan, en daarom kan ik niet begrijpen dan sommige nu al fulltime werken, terwijl er nog zat kansen liggen.
Er zijn natuurlijk een paar die gewoon totaal geen mogelijkheid hebben om een hogere opleiding te behalen. Daar doel ik ook niet op.
Zoals ik hierboven al zei: Dat er relatief weinig mensen laaggeschoold zijn. En nu gieten jullie dit in het vat dat MBO laaggeschoold is, maar dat zei ik niet. Ik doel op de ongeschoolde werknemers, en niet op de MBO'ers/HBO'ers
Wat mij opvalt, is dat een hoop mensen hier relatief laaggeschoold zijn. Of lees ik dit nou verekeerd? Er zijn dan een paar uitzonderingen. Maar ik bedoel, als ik het goed begrijp dan hebben de meeste hier ongeschoold werk of een MBO diploma?
Om ff te reageren. Als je een HBO opleiding afgerond heb zit je vrijwel altijd gebakken. Iemand die bedrijfskunde studeert zit gewoon voor de rest van zijn leven gebakken.
Je zit het te vertellen alsof iedereen ff een HBO diploma kan halen.
Ik heb niet het alleen over de financiele mogelijkheden.
Er zijn zoveeeel mensen die niet Kunnen Leren... en niet een paar...
Kerel wat een onzin verkondig je hier! Met zo'n papiertje zit je niet "gebakken". Je zult je nog steeds moeten bewijzen.
@ A-Bizar ; Kben nog collega van je geweest haha, tijd terug. Als orderpikker. Zag je toen ook wel eens rijden. Ik had een gare GP1 Aerox indertijd. LOL.
Misschien ook wel leuk om te vertellen wat je precies voor werk doet, watvoor dingen je uitvoert. Ben ik wel benieuwd naar.. Beroep zegt weinig, dingen die je uitvoert wel.
Ik ken mensen die er geen zak aan vinden omdat hun partner niet in een ploegendienst werkt dus missen ze elkaar op de tijden dat een werkt en ander slaapt