Fulltime werken, wat voor werk doe jij?

Werk momenteel bij de Makro als medewerker 1 Vers afdeling, zon 20 uur in de week. Doe er een voltijd studie HBO CE naast.Verdien gemiddeld zon 500 600 euro per maand. Voor de rest nog wat andere inkomsten. Werk alleen vrijdags en zaterdags.

Vorige week kerel op mijn school gesproken die precies hetzelfde gedaan heeft. Die zat nu einde jaar 4, en is door zijn stage bedrijf een cotract aangeboden. Hij was 24 en kreeg;

3500 bruto per maand, auto + tankkaart van de zaak, laptop, riante onkosten vergoeding etc..

Ik zal het allemaal wel zien over 3 jaar :). Ben ik 23 en heb ik HBO CE in mijn zak als het meezit. Als ik er nog voor gemotiveerd ben wil ik wel voor mijn masters gaan maar dat zie ik wel :)

Bijbaan dus, dus je hebt geen recht van spreken :P

btw, welk bedrijf is dat, dat zijn namelijk echt BELACHELIJK hoge gegevens voor een startende HBO'er.

Jah dat vond ik ook :), kan ook dat hij flink heeft zitten overdrijven maar hij was erg sirieus :P. was een of ander ICT bedrijf waar hij als verkoper ging werken :).

ik werk sins november bij een metaal bedrijf ik zelf doe werken leren maandag,dinsdag,woensdag,donderdag werken en vrijdags naar school !

mijn tijden zijn van kwart voor 8 tot half 5 dinsdag en donderdag zijn meestal de over werk avonden dan is het van half 5 tot half 9

de werk sfeer in het bedrijf is echt super gezellig mensen!

de producten die wij maken verschillen heel erg van kleine series tot wat grotere stuk aantallen komen dus ook voor wat ik erg leuk vind ;)

ik zelf ben op het moment 18 en ben werk zaam als frezer draaier wil door studeren voor cnc verspanen

www.vernooybv.nl het bedrijf zoals je op sommige fotos kan zien worden er hoge maat toleranties gebruikt en en vergt het product veel aandacht :)

wat er word gedaan in het bedrijf

lassen
frezen
draaien
bankwerken zagen enz enz
parel stralen
vacuum lek testen

oi oi

40uur @ supermarkt als leidinggevende. Wat btw meteen mn paktijk is @ opleiding (1 dag naar school). Tis simpel werk, maar t verdient prima: €10 per uur.

Ik ga naar de zomer vakantie ook fulltime werken, maar volg dan wel een leer / werk traject.
De opleiding die ik ga doen is eerste monteur industrieel onderhoud niveau 3, ga wel voor all rounder dus mechanisch en elektronica.
Ben aangenomen bij machine fabriek B&S, wel een mooi bedrijf waar ik ook de mogelijkheid heb om door te leren.

Het werk bestaat voornamelijk uit, storingen van metaal bewerking machines oplossen, revisie van machines.
Wel afwisselend werk veel verschillende storingen en machines.

Ik moet dan 4.5dag werken en dan een middag met daarop volgend een avond na school.

Wil uiteindelijk werktuigbouwkundige technicus niveau 4 hebben daarmee kom ik van de werkplaats naar het kantoor, wil iets in de richting doen van technisch tekenaar.

Zit er nu nog een beetje tegen op, weinig vakantie, hele dag werken ect
Aan de andere kant kan er volgend jaar dan ook een mooie BMW 3-serie e30 op de stoep staan.

Werk momenteel fulltime als automonteur bij VW/Audi/Seat service punt. Opzich wel leuk werk, icm met me BBL studie. Mijn contract loopt af eind augustus. Dan ga ik weer studeren. Vind dit werk tog onder mijn Niveau (niveau 2), en ben bang dat ik het werk snel gezien heb.

@ A-Bizar ; Kben nog collega van je geweest haha, tijd terug. Als orderpikker. Zag je toen ook wel eens rijden. Ik had een gare GP1 Aerox indertijd. LOL.

Misschien ook wel leuk om te vertellen wat je precies voor werk doet, watvoor dingen je uitvoert. Ben ik wel benieuwd naar.. Beroep zegt weinig, dingen die je uitvoert wel :).

Ik ben systeembeheerder bij Texaco Nederland, maar werk door de hele Benelux en soms ook Frankrijk en Engeland. Werk er nu iets meer dan 5 jaar, bevalt echt prima, de arbeidsvoorwaarden zijn namelijk te master: werk 36 uur per week, heb vrije tijden, auto van de zaak, laptop met UMTS kaart, adsl thuis betalen ze, mobiel betalen ze ook, 13e maand, winstuitkering, etc. Heb geen vast maandsalaris, maar het zal zo rond de 2300 netto zijn. Dit jaar weer 8,5 % salarisverhoging gehad, vorig jaar 9 dacht ik en in 2005 fucking 17%.

Ohja, heb geen HBO gedaan, alleen VWO :P

Wat een hoop van jullie vergeten is dat 1800 euro NU wel lekker is, geen kinderen, (sommige) geen huis, (sommige) geen auto) etc etc, maar wat zijn je voorruit zichten?

Want als je over 10 jaar 2200 eur verdient en je hebt 3 kinderen, hypotheekje, auto, school van je kinderen, vakantie voor 5 etc etc, dan is 2200 mager.

Ik ben het met Pronk eens, leren zolang je kunt. Werken kan je altijd nog.

daarom wil ik toch weer terug naar school.
riep het een half jaar geleden al..
Maar zit ook een beetje te hikken tegen de terug val..
NU ben je gewent om geld te hebben..
als je weer naar school gaat heb je dat neit meer of in iedergeval stuk minder..

Lastig...

Je moet jezelf dan ook afvragen of je wel kinderen wilt.

Wat denk je dat een modaal inkomen is in Nederland? Denk dat het niet veel verschilt met een 16/17 netto hoor.

Lekkere baan Arne :W

daarom wil ik toch weer terug naar school.
riep het een half jaar geleden al..
Maar zit ook een beetje te hikken tegen de terug val..
NU ben je gewent om geld te hebben..
als je weer naar school gaat heb je dat neit meer of in iedergeval stuk minder..

Lastig...

Mn pa zit ook in die glasvezel business, maar die mannen die rondrijden voor hem, die verdienen lekker hoor. Moet je wel glasvezel kunnen lassen.

Werk zins een jaar vast(daarvoor al 2jr bijbaan/stage) bij een camperberijf (werkplaats)

Werktijden zijn gewoon van 8.00/17.00, dit loopt af en toe wel eens uit...

Het is een klein bedrijf en ik heb het giga naar me zin...

Wat doe ik daar?, al het voorkomende onderhoud/storingen/problemen aan campers (zowel opbouw als motorisch), opbouw van accesoires (Dakairco's/schotels/zonnepanelen/onderbouwaggeregaten/gastanks/luifels/ invalide aanpassingen/etc/etc).
Maar dus ook het motorische onderhoud (beurten/d-snaren/apk/storingen/etc)

Op school (een dag per week) zit ik nog voor eerste auto techneut (kut opleiding), wil er later ook niet mee verder, maar rond deze opleiding nog wel af.
Hierna voor me apk papieren en daarna verder met 1/2de caravan hersteller.
Werk er nu gewoon vaak 5dg per week, tot de school weer begint.

Verdiensten zitten daar wel goed, en rij in een auto van de zaak + tankpas.
En mag in me vrije tijd (heb eigen sleutel) gebruik maken van de werkplaats.

Toekomst?, rijk ga ik hier nooit van worden...
Moet dus opzoek naar een rijke vriendin:+, maby met de tijd wat voor me zelf beginnen (handel), maar zit hier nu nog wel goed.

Werk op me ''vrije'' zaterdag ook nog bij een tuinbedrijf waar ik al bijna 7jr werk, en het nog steeds naar me zin heb...

Ik werk sinds mn 18e al fulltime, heb mn MBO afgerond.

Ben net deze week gestopt als 3e lijns servicedesk, voornamelijk omdat ik erop was uitgekeken en er intern geen doorgroei mogelijkheden waren.
Begin augustus start ik mn nieuwe baan als werkplek beheerder, met een salaris van 1500 netto p/maand. Ik kon wel wat meer krijgen maar dan zou ik ook bij mn uitzendbureau weggaan waar het best wel ok was.

Optie voor auto etc is allemaal mogelijk, maar is het me allemaal niet waard :)

Werken Leren (BBL) is zeker wel Chill.Na mijn opleiding Mbo niv.4 had ik het wel gezien met school.En heb nu een vaste baan.En ga elke maandag nog naar school voor 1e monteurs diploma. Alles wordt betaald door mijn baas, opleiding, reiskosten en de 8 uren dat ik op school zit.
Ik werk dus als Utiliteits C.V Monteur (grote projecten) Zit veel in ketelhuizen en onderverdelers te lassen.Autogeen/elektroden is geen probleem.Wil verder gaan als Uitvoeder of projectleider binnen het bedrijf maar ook zkr de papieren ervoor te halen.Al met al een lekker loon en mag niet klagen -:-

greets Servi.

Bekijk het eens van de andere kant; Ieder jaar dat je doorstudeert/niets doet kost een jaar van je topsalaris....

lol, hier d8 ik dus net in de garage aan, wel leuk en aardig dat blijven leren, maar je mist toch weer 4 jaar loon ofzo.

Verder als toevoeging, 2k netto in de dagdienst is echt niet verkeerd hoor, ook niet als je 40 bent, het is maar net waar je mee gelukkig bent. en misschien is er nog wel een 2e persoon die ook werkt, verdien je beiden 1500 netto heb je samen toch een prima inkomen.

Ik vind het maar een moeilijke keuze, of ik in ploegendienst zal gaan of gewoon dagdienst blijf draaien..

Werk bij Ploeger www.ploeger.com

Maken we dus oogst machines (erwten, bonnen plukkers, spinazie maaiers, aardapel rooiers etz..)

Werk daar voornamelijk als lasser aan de frame's en grotere dingen.
Ben bij Ploeger gekomen via school (stage) toen 1 jarig contract gekregen.. zit er nu dus al 3 jaar en beval me prima :)

Loon heb ik dus echt niet over te klagen :D verdien 1200 netto (exclusief rijskosten, eetgeld etz....) voor een 19 jarige dus echt niet slecht. Ook krijgen we best vaak een belonning voor het werk dat we verzetten, wil dus zeggen iets van 400 euro erbij :)

Werktijden zijn: van normaal van half 8 tot half 5, maar je kan nu voor de oogst tijd van half 6 tot 9 uur werken per dag. Ik draai gewoon per dag 9 uur, half 7 tot half 5
Over 2 maanden loop me contract af, dus hopen dat ze het verlengen. (maar dit zal denk ik wel)

Bekijk het eens van de andere kant; Ieder jaar dat je doorstudeert/niets doet kost een jaar van je topsalaris....

En als je over 8 jaar ontslagen wordt door een reorganisatie, en nergens aan de bak kunnen omdat je de papieren er niet voor hebt. Krabbel je je wel 2 keer achter je oren als je CWI of outplacement bureau binnenstapt. Zijn het dan die 4 jaar salarissen waard? Waar zie je die dan terug? Daar heb je inmiddels al van geleefd etc :)

Back