lol, hier d8 ik dus net in de garage aan, wel leuk en aardig dat blijven leren, maar je mist toch weer 4 jaar loon ofzo.
Ja en nee, als ik mezelf als voorbeeld neem, verdiende toen ik net van de HBO afkwam (ten tijde van een arbeidsoverschot (2005)) 1700 bruto, dus 1300 netto (wel met het oog op een sterk stijgende loon bij goed presteren en dat deed ik }) ). Nu verdien ik bij de KPN met 12uur werk in de week gemiddeld (met mn Payplan (is extra tbv halen van targets)) exclusief alle cadeaus en gadgets die ik krijg (binnenkort weer een TV USB ding twv 180 Euro)) 800 Euro. Scheelt dus maar 500 Euro per maand. Oké als ik nu nog fulltime had gewerkt had ik ws. wel ergens bruto midden in de 2000 gezeten, maar dan nog, gaat even om het idee dat je niet het gehele bedrag misloopt...
En dan nog, studeren, je kan je hele leven nog werken heeft betrekking op veel meer dan alleen maar geld verdienen...
Oja, ontopic, ik heb dus een goed half jaar fulltime gewerkt, net na mn HBO. Was kut om toen aan werk te komen en nam toen maar genoegen met iets wat niet mn interesse had. Had er geen uitdaging en de branche (uitvaartproducten 8P) interesseerde me niet. Collegas waren ok, meer niet. Was een MBO baan, wat neerkwam op verkoper binnendienst, ook beetje inkoop en soms helpen in het magazijn om een order klaar te maken voor een grote klant (als dat fout ging was je de sjaak en de mensen in het magazijn waren niet de meeste heldere lichten
). De 'baas' zag mij meer als een rechterhand en vond het jammer dat ik toch weer door ging studeren. Het voordeel was wel dat ik zo goed in de 'keuken van het hebben van een eigen onderneming' kon kijken, maarja dat woog niet op tegen de nadelen en de zin in studeren.
Ik heb nu ook veel meer een idee van mezelf wat ik wil en wat ik er voor over heb. Sta nog 100% achter mn keuze van doorstuderen ipv fulltime werken. Het enige nadeel is dat ik nu wel graag wat centen zou willen verdienen, huisje, leuk beunautotje, etc. Maargoed geduld is een schone zaak en ben bezig met een autotje dus komt wel goed, hoef ook nog maar een jaar... Dan hoop ik dat ik een lekkere start kan maken bij een bedrijf wat tegemoet kan komen aan mijn wensen (oa. afwisseling, uitdaging, internationaal en verantwoordelijkheid). :~