Fulltime werken, wat voor werk doe jij?

Je kan natuurlijk even een "proeftijd" aanvragen bij je werkgever.
Het is namelijk een goed gewenningsproces om snachts te werken.

Dan kan je wellicht zelf bepalen of je het gaat trekken of niet.

Naar de leeftijd van 50 moet je niet kijken , tegen die tijd kan je allang van baan veranderd zijn of functie.

Als je start met nachtdiensten ben je snachts aan het werk en de rest van de dag lig je in je graf. Meestal loopt men een paar nachtdiensten achter elkaar dus ben je in de begin periode gewoon aan het werk of je maft.

Zodra je dr aan gewent bent dan gaat het allemaal prima , dan kom je op een redelijke tijd uit bed en heb je nog wat aan de dag en avond.

maar dit is per persoon verschillend

zoals ik al gepost had , ik ga voor geen goud ruilen met andere werktijden.
Maar ik heb ook wel hele aparte werktijden.

staat in de 2e of 3e post van het topic

Wat mij opvalt, is dat een hoop mensen hier relatief laaggeschoold zijn. Of lees ik dit nou verekeerd? Er zijn dan een paar uitzonderingen. Maar ik bedoel, als ik het goed begrijp dan hebben de meeste hier ongeschoold werk of een MBO diploma?
Ikzelf kan dit namelijk niet bevatten. Ik wil sowieso een goede opleiding. Dan zit je in de toekomst ten alle tijden gebakken. MBO'ers zijn er in overvloed. Dan moet je gaan vechten om een baantje, of er komt een HBO'er tussendoor.

Begrijp me niet verkeerd, maar ik zou lekker doorleren nu het nog kan. Ik ben zelf van plan tot mijn 26'ste oid door te leren :)

Sjoerd, vergeet niet dat je als bijbaan in andere belastingschalen valt... Dat is weer gunstig aan een 12 uren contract, ik verdiende ook DIK knaken bij het distributiecentrum waar ik 3,5 jaar heb gewerkt (op het laatst 11 euro netto per uur, voor een 19 jarige).

Ik ben bekend met het Nederlandse belastingstelsel Jelle ;) Het ging mij er gewoon puur om dat ik niet zoveel misloop als er beweerd wordt. Al spookt die gedachte en rekensom ook weleens door mijn hoofd.

@ Discussie: Wat Nicola zegt...bedrijven kijken zeker voor 95% naar je werkervaring. Werkervaring zal altijd overwinnen van alleen theoretische kennis. Ik ben er voor mezelf achter gekomen dat ik geen school persoon ben. Vind het erg leuk op school, beetje geinen enzo :D Maar daar stopt het dan ook :p Ik moet het meer hebben van al werkend leren. Tis alleen moeilijk om zulke bedrijven te vinden die zo'n gok willen wagen.

95%??!! Dit gaat nergens over. Dit zal enorm verschillen per branche/periode/functie/recruiter. Hier kun je absoluut niet zo'n sluitend antwoord op geven. Voor jouw functie (de verkoop) zal het zeker belangrijk zijn en belangrijker zijn dan een papiertje (er bestaat ook niet echt een standaard verkooppapiertje), maar dat wil nog niet zeggen dat het overal op van toepassing is.

Wat mij opvalt, is dat een hoop mensen hier relatief laaggeschoold zijn. Of lees ik dit nou verekeerd? Er zijn dan een paar uitzonderingen. Maar ik bedoel, als ik het goed begrijp dan hebben de meeste hier ongeschoold werk of een MBO diploma?
Ikzelf kan dit namelijk niet bevatten. Ik wil sowieso een goede opleiding. Dan zit je in de toekomst ten alle tijden gebakken. MBO'ers zijn er in overvloed. Dan moet je gaan vechten om een baantje, of er komt een HBO'er tussendoor.

Begrijp me niet verkeerd, maar ik zou lekker doorleren nu het nog kan. Ik ben zelf van plan tot mijn 26'ste oid door te leren :)

Het gaat hier om een fulltime baan, je zit op een scooterforum met een bepaalde gemiddelde leeftijd. Dan is het logisch te beredeneren dat mensen niet met bosjes al HBO's en Uni's afgemaakt hebben ;)

Besides, 'laaggeschoold' werk klinkt wel heel negatief, ik zie hier namelijk prima banen tussen staan met genoeg kansen nog.

Het gaat hier om een fulltime baan, je zit op een scooterforum met een bepaalde gemiddelde leeftijd. Dan is het logisch te beredeneren dat mensen niet met bosjes al HBO's en Uni's afgemaakt hebben ;)

Besides, 'laaggeschoold' werk klinkt wel heel negatief, ik zie hier namelijk prima banen tussen staan met genoeg kansen nog.
Daarom had ik het woord relatief toeggevoegd :)
Anyway, het verbaasde mij juist, dat juist met deze gemiddelde leeftijd er toch een hoop kinders zijn die al aan het werk zijn. Ik ging ervan uit, dat wanneer er fulltime gewerkt wordt, de "oudere" groep reageerde, en daarom viel mij dit op :)
Laten we verder maar weer on-topic gaan :)
Ik ben nog gewoon student, en fulltime werken zit er de komende jaren voor mij (gelukkig) nog niet in :)

Dan zal ik ook maar een wat neerzetten. Sinds 2000 werk ik als zaterdag besteller bij de TNT. Goede flexibele baan dat uitstekend gecombineerd kan worden met een studie.

In 2006 heb ik mn HTS afgerond (elektrotechnisch ing.). Na mn stage een baan aangeboden gekregen als onderzoeker. Helaas heb ik dat moeten afslaan omdat ik een master wilde behalen. Na het behalen ga ik bij dit bedrijf _absoluut_ aan de bel trekken. Erg goede ervaingen gehad.

In de periode tussen slagen en nu heb ik voor goed salaris (~2450 br) bij een klein elektrotechnisch bureau gewerkt als onderzoeker. Erg gunstig aangezien ik zo even wat werkervaring op kon doen. Ondertussen ben ik hier mee gestopt aangezien ik persoonlijke projecten op stapel heb staan, die zo snel mogelijk de markt op moeten.

Vanaf september ga ik verder met een master aan de TUdelft. De afgelopen tijd heb ik gemerkt dat je met een papiertje je doel _zoveel_ makkelijker kan behalen. Dit geldt bijvoorbeeld ook bij salaris onderhandelingen. Dus ik ga sowieso verder. Ik ben nu 23 btw. :)

Een HBO papiertje zegt nog niks over de rest van je skills. Het geeft echt geen garantie voor een goede toekomst, het kan je er slechts voordeel bij geven.

Mijn ervaring leert dat men heel veel waarde hecht aan je presentatie, motivatie en ervaring. Als je die dingen niet op orde hebt maak je altijd minder kans, papieren of niet.

Het HBOér ertussendoor valt momenteel erg tegen. Er zijn genoeg banen en te weinig personeel en zo worden voornamelijk HBO banen inmiddels veel ingevult door MBOérs. Zelfde zie je ook weer met MBO banen.

95%??!! Dit gaat nergens over. Dit zal enorm verschillen per branche/periode/functie/recruiter. Hier kun je absoluut niet zo'n sluitend antwoord op geven. Voor jouw functie (de verkoop) zal het zeker belangrijk zijn en belangrijker zijn dan een papiertje (er bestaat ook niet echt een standaard verkooppapiertje), maar dat wil nog niet zeggen dat het overal op van toepassing is.

Het was maar een greep :p Hang me er niet aan op. Maar je hebt idd gelijk dat het in bepaalde branches anders is. Vooral bij de technische kant is het denk wel belangrijk zo'n papiertje. Ik had het een beetje verkeerd geformuleerd.

Op dit forum valt het qua opleidingsnivo volgens mij ook wel mee hoor. Genoeg die MBO/HBO/Uni doen.

Besides, als ik mijn Universitaire opleiding zou afronden, dan zou ik nog geen bakken met geld gaan verdienen. Gewoon iets waar ik voor gekozen heb omdat ik het leuk vind, maar rijk ga ik er denk ik niet mee worden. Of ik moet toch weer voor bedrijfsleven kiezen / aan een Uni verbonden raken.

Ik heb dus HBO Werktuigbouwkunde afgerond 3 jaar geleden. Werk sinds dik 2,5 jaar voor TCPM (TC Project Managment, www.tcpm.nl )... Ik zit bij Interim Professionals vestiging Boxmeer, die HBO & TU-ingenieurs detacheren bij bedrijven. Sinds ik bij TC werk zit ik gedetacheerd bij NTS Mechatronics ( http://www.nts-group.nl ). Dit is een flinke OEM-er (Original Equipment Supplier) voor verschillende grote bedrijven (FEI, Assembleon, Mania, AGFA, Philips Medical Systems, Unaxis, ODME, Stork Prints, OTB enzovoorts)... Ik zit op de afdeling D&E (Development & Engineering), bevalt me meer dan goed... Echt veel geleerd de afgelopen 2,5 jaar...

Ik sta zelf op de site (linksachter) :P

carriere.jpg

Qua startsalarissen was het niet geweldig in 2005 (slechte tijd), maar het begint aardig goed te komen... Ik verdien volgens mij vrij gemiddeld, maandsalaris ligt rond de € 2350,= bruto, inclusief reiskosten zit je rond de 2,5k...

Als een gemiddelde HBO er komt en ik ben er dan wordt ik meestal toch aangenomen, Dit komt omdat ik werkervaring heb en ee HBOer (meestal niet)
Verder leer ik ook nog steeds door hoor, na mijn MBO opleiding zelfstandigwerkende kok heb ook mijn, sociale hygiene, HACCP, cateraardiploma, EHBO, BHV, AID diploma's gehaald, E ik blijf voorlopig hier nog wel zitten bij balkie :W. relaxe werkdagen, 12 weken vakantie per jaar :X
verdien toch echt royaal hierzo. Dus ik zit wel goed hier :z

Qua startsalarissen was het niet geweldig in 2005 (slechte tijd), maar het begint aardig goed te komen... Ik verdien volgens mij vrij gemiddeld, maandsalaris ligt rond de € 2350,= bruto, inclusief reiskosten zit je rond de 2,5k...

Inderdaad, dat heb ik ook, ben eind 2004 begonnen. Nu zit er een ontzettende lift in de markt.

Wat een hoop van jullie vergeten is dat 1800 euro NU wel lekker is, geen kinderen, (sommige) geen huis, (sommige) geen auto) etc etc, maar wat zijn je voorruit zichten?

Want als je over 10 jaar 2200 eur verdient en je hebt 3 kinderen, hypotheekje, auto, school van je kinderen, vakantie voor 5 etc etc, dan is 2200 mager.

Ik ben het met Pronk eens, leren zolang je kunt. Werken kan je altijd nog.

Ben ik het niet met je eens... op salaris gebied...

weet je hoeveel mensen dat doen met minder? en meer kinderen?

1800 netto is best wel een leuk salaris. ook als je een huis hebt.
niemand kan tegenwoordig in zijn eentje een huis kopen. alleen mensen met een top salaris. en niet iedereen kan leren..

Ik heb zelf een huis gekocht 2 jaar geleden. samen met mijn vriendin.
wij hebben samen een bruto inkomen van 3700 bruto in de maand.
ik 2100 en mijn meissie 1600

wij hebben een huis gekocht van 190000.
we hebben er wat geld ingestoken voor de verbouwing.

Zitten dus nu totaal op een hyptoheek 216000 euro (incl KK)
Dit kunnen wij makkelijk reddden. (met een rente van 3,8% voor 20 jaar)

we kunnen nu zo'n beetje 600 euro in de maand sparen (excl belasting voordelen enz..)
met 2 auto's en een scooter hobby ;) en heerlijk royaal leven.(dit kan best wat minder zeg maar....)
kinderen zou echt geen probleem worden als we die zouden krijgen.

Minimum loon is een stuk lager en dat is een heel ander verhaal.
Maar 1800 netto of bruto is niet het minimum...

Maar ben het wel eens dat als je kan leren moet je dat doen! echt doen!
ik heb er erg veel spijt van dat ik op school niet te veel bij de les ben geweest zeg maar... :X

Mijn Baan:

Ik ben Voorman op een grafische afdeling die ik zelf van de grond af heb opgestart incl. administratie calculatie's maken etc.

Dit doe ik in een groot automotive bedrijf die zo'n 60 man in dienst heeft.
Wij doen hier voornamelijk de ontwikkeling van body kits, spoilers, pushbars, sidebars, bullbars, etc.

dit doe ik nu ruim een half jaar en ik heb het erg naar mijn zin.
hier voor 5 jaar bij een baas gewerkt die falliet is gegaan...

Mijn start salaris is 2100 bruto.
ik ben er wel tevreden mee als ik zie wat sommige HBO-ers verdienen....(valt ook wel tegen als je nagaat dat ze veel langer moeten leren) die overigens ook niet overal aan de bak komen hoor...

Ik ben 24 en heb een MBO diploma.
werktijden:

ma t/m do
van 8:30 tot 17:00

vr
van 8:30 tot 16:00

Last edited:
Arne heeft het goed getroffen trouwens :W

Ja ben wel tevreden :P

Voor de mensen met mavo/havo/vwo:

Hoe zijn jullie bij zo'n bedrijf gekomen? Om als vb Arne te noemen. Is dat gewoon slap lullen en erin komen, of ken je mensen die er werken die leuk voor je gepraat hebben. Bedrijf moet toch ergens mee overtuigd worden. Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.

Ik ben na het VWO HBO CE gaan doen, was echt niks voor mij. Na een half jaar gestopt en 'toevallig' bij een grote ICT detacheerder terecht gekomen. Was wel in de tijd van de internethype en milennium problematiek, waren toen echt heel veel mensen nodig (1999) Via hun een 3 maanden durende intensieve training gedaan en mn MCSE gehaald (Microsoft Certified System Engineer) Ik had toen nog geen rbw, en heb dat deels op hun kosten gehaald, en heb nog Novell cursussen gedaan, A+ hardware en software, Windows 2000, Office Advanced, telefoontrainingen, echt alles.

Daar uiteindelijk 2 jaar gewerkt, begonnen op de helpdesk van Buitenlandse zaken, een complete migratie gedaan bij Beerenschot en uiteindelijk ook een jaar in de werkplekondersteuning bij Unilever gewerkt. Erg veel ervaring opgedaan dus..maar ik wilde weer leren, dus toen bij Iquip gaan werken. Weer 3 maanden training, dit maal meer database en software testing gericht, SQL en zo, modelleren, ook via hun een jaar aan de OU gestudeerd op vrijdag, hadden ze een speciale masterclass voor ICT talenten. Ze hadden alleen geen werk voor me, heb een jaar in de leegloop gezeten, en werkte dan vaak nachtdiensten bij MasterFoods in de Uncle Ben's fabriek. Heb toen erg lekker verdiend 8)

Mja, toen ging Iquip op de fles..was in de tijd van de beursval...en ik werd ontslagen. Nog naar de rechter gegaan en een redelijke vergoeding gehad, maar er was geen werk, dus heb van alles gedaan, tot vuilnisman aan toe. Na een maand of 4 toen bij Texaco begonnen, was een HBO functie maar ik werd vanwege mn ervaring en opleidingen toch uitgenodigd. Psychologische test gedaan, 2 gesprekken en IQ test, en heb de medekandidaten (met HBO ICT) toen weten te verslaan :D

Is me dus echt niet allemaal aan komen waaien zeg maar, ik werk er ook al 5 jaar met een vast contract en ik word dit jaar 28 :P

MBO is niet "laag geschoold" hoor.

En "ik wil sowiezo een goede opleiding" gaat niet voor iedereen op he? een hoop mensen kunnen niet studeren (net als ik) het is niet dat je een opleiding ff ophaalt bij het postkantoor ofzo... zo zeg je het namelijk.

Een HBO papiertje zegt nog niks over de rest van je skills. Het geeft echt geen garantie voor een goede toekomst, het kan je er slechts voordeel bij geven.

Mijn ervaring leert dat men heel veel waarde hecht aan je presentatie, motivatie en ervaring. Als je die dingen niet op orde hebt maak je altijd minder kans, papieren of niet.

Het HBOér ertussendoor valt momenteel erg tegen. Er zijn genoeg banen en te weinig personeel en zo worden voornamelijk HBO banen inmiddels veel ingevult door MBOérs. Zelfde zie je ook weer met MBO banen.

Een HBO afronden doe je ook niet zomaar, daarvoor heb je ook flink motivatie nodig en doorzettings vermogen :). Als ik al zie hoeveel er gestopt zijn binnen mijn opleiding.

Ik zelf heb VMBO TL-> MHBO CE Engelstalig Niv 4 -> HBO CE P, HBOérs zijn toch een apart slag volk als MBOers etc, net zoals mensen van de UNI, qua werk en denkwijze. k denk dat je dat niet mag vergeten :)

Ik vind het ook maar een loze uitspraak, met mbo kan je alle kanten op, de markt is bizar groeiende, en je kan bijna overal terrecht momenteel, als je maar inzet en motivatie toont. @JohnG, ik denk precies hetzelfde zoals jou, ik zelf hoef geen topinkomen, als ik maar leuk werk heb, en als ik samen ga wonen is er zowiezo toch nog een 2e verdiener bij, en samen kom je dan op een prima salaris

Back