Foto's van mijn 'tuned' carter

Originally posted by Joël
Ook grappig om te vermelden is het feit dat ik behoorlijk wat uit het carter heb moeten frezen om de spoelgangen aan te laten sluiten op de STANDAARD spoelers in de cilinder... Dat sluit origineel dus voor geen meter aan...

Dus voor een standaard cilinder kun je je carters al netjes gaan maken, en daarmee vermogenswinst halen :)

Iedereen met een standaard cilinder en NR-X op mina gaat nu z'n carter tunen :p
 
Originally posted by The One
GElukkig heb je van dit membraan geen enkele last in de vermogensstrijd... ;)

Enne er zijn daar oplossingen voor mocht je dit toch willen oplossen..

Wat zijn dan de mogelijke oplossingen???
 
Een stuk van de metalen steuntjes weghalen die de membraanklepies tegen houden? of membraan ophogen?, lijkt me niet ideaal voor carterdruk....
 
Originally posted by bastenj
Vette replie dit zijn goede foto's die ben ik nog niet eerder tegen gekomen harstikke bedankt en ik ga ermee aan de slag (het golfballen patroon) alleen nu nog een testbank vinden in omgeving noordholland Beverwijk.

euhm... ik meen dat parts unlimited in Alkmaar een bank had :?
maar zo zeker ben ik er niet van...
 
Originally posted by sz8682
Een stuk van de metalen steuntjes weghalen die de membraanklepies tegen houden? of membraan ophogen?, lijkt me niet ideaal voor carterdruk....

En wat wil je bereiken met deze aanpassingen???

Vermogenswinst??
 
Zijn de spoelpoorten nou zo ver naar binnen gefreest, want ik zie een heel stuk van de krukaswang bloot liggen aan de kant van de oliekanalen.

Of is dat altijd zo, fuck, ik kan het me zo 1,2,3 niet herinneren.
 
Originally posted by The One
En wat wil je bereiken met deze aanpassingen???

Vermogenswinst??

Als ik hiermee de flow verbeter, dus het mengsel kan makkelijker naar de boostpoorten stromen zonder obstakels, moet dit toch meer opbrengst van mengsel leveren in de verbrandingskamer en meer koppel en vermogen tot gevolg...of niet...
 
Originally posted by Folkert@MinaRally
Zijn de spoelpoorten nou zo ver naar binnen gefreest, want ik zie een heel stuk van de krukaswang bloot liggen aan de kant van de oliekanalen.

Of is dat altijd zo, fuck, ik kan het me zo 1,2,3 niet herinneren.

spoelpoorten zijn een aardig end naar binne gehaald ja..
 
Originally posted by JohanS
als je een beetje logisch nadenkt kom je der vanzelf ook wel achter

Ik zou zeggen, draai het membraan een kwartslag, dan ben je er...
Hier en daar een beetje wegfrezen, gaten aanpassen en je hebt een Piaggio-stylez positie.

Sorry Rudi ... :P
 
ja ach Joel als je denkt dat daar mijn vermogenswinst vandaan komt... denk het niet ... met een standaard membraan van mina heb je hetzelfde vermogen .. het was slecht een probeersel....

Wat mij verbaast is hoe jij dit eigenlijk wist??
 
Originally posted by sz8682
Als ik hiermee de flow verbeter, dus het mengsel kan makkelijker naar de boostpoorten stromen zonder obstakels, moet dit toch meer opbrengst van mengsel leveren in de verbrandingskamer en meer koppel en vermogen tot gevolg...of niet...

Denk het ook.....8P
 
Your cover is blown :+ hahahaah. Maar ff sereieus, dit levert je dus echt geen fluit op.

Zoweizo al dat geklooi met dat blok, ik zie al het 1 en ander waarvan ik denk 8P. Allemaal theorieen en contructies, wel leuk om lezen overigens :#
 
Originally posted by The One
ja ach Joel als je denkt dat daar mijn vermogenswinst vandaan komt... denk het niet ... met een standaard membraan van mina heb je hetzelfde vermogen .. het was slecht een probeersel....

Wat mij verbaast is hoe jij dit eigenlijk wist??

Uhm... logisch nadenken?

Ik bedacht me het me gisteren pas hoor, het is niet zo dat ik het van iemand gehoord heb ofzo...

Hebben jullie dit op de bank getest? Ik zou denken dat het wel iets zou schelen, misschien hooguit een paar tienden pk´s, maar toch...
 
Back
Top