Foto's van mijn 'tuned' carter

Originally posted by Sushi
oja, en goudlokje heeft er verstand van neem ik aan ?

En sushi heb jij er verstand van dan ??

Of weet je niet helemaal zeker of je gelijk hebt??

Maar goed .... ik weet dat ons gouden vindertje gelijk heeft maar goed dit zeggen xander ik en tino al maanden...
 
Om eens terug te komen op het carter van 'Hugo', ziet er niet slecht uit maar, heb op het eerste zicht het idee dat de flow zich doodflowd op de krukaskaken, om dit te verhelpen zou ik de afstand tussen kaken en kamerwand wijder maken en als je dan ondertussen de buitenste ring van uw lagers versmalt heb je flow die beter...flowt en inderdaad zijn uw kogels van het lager voor de smering beter bereikbaar, en kan je terwijl je bezig bent ook nog de diameter van uw kamer vergroten dan heb je ook nog een betere rondvliegende flow(rondvliedendekracht) let wel alles wat weggefreesd wordt is een vergroting van uw carter en verlaagd de druk om dit op te lossen kan je terwijl je toch bezig bent de positie van uw inlaatpijp en membraam verlagen(zorg dat je niet tegen de krukas botst met membraam) en zo carterdruk verhogen en laat maar flowen. Let wel heb het allemaal wat simpel uitgelegd maar dat vlakfrezen laat je best door pro's doen, lagers afdraaien idem dito en infeite vooraf je freest in de carters kun je best je carters wegen, met het soortelijk gewicht van het carter materiaal kan je perfect berekenen hoeveel kub's je minder carterinhoud hebt voordat je de membraam zakt.
 
Klinkt nice

Maar afdraaien van je lagers zie ik werkelijk geen winst in .... btw wat is jou hoogste score op de bank eigenlijk Goldfingers??

Indicatie voor of je goed bezig bent.....;)

Wat bedoel je met krukas kaken en wand?
 
De wand bedoel ik met het gedeelte waar je het lager in past, zie foto van 'Hugo', daar zie je dat de kaken praktisch tegen de wand passeren, daartussen (naargelang het blok natuurlijk) een ruimte. Stel je dan die ruimte voor met een standaard lager dan steekt het lager uit, bij een afgedraaid lager kan de flow tot aan de kogels(smering). En kan de flow vlotter tussen wand en kaak passeren. Met rondvliedende flow bedoel ik de kaken passeren nu in het carter (om er een willekeurig getal op te plakken 3 mm, weerom hangt af van carter tot carter) deze ruimte vergroten tot 4 mm bijvoorbeeld.
Wat die score betreft, ben ik eigenlijk nogal sceptisch tegenover een meeting op testbank. Rechtstreeks op krukas is accurater. En op welke motor bedoel je?
 
en ik denk dat hij met een score op een testbank bedoeld, met een scooter met willekeurige cillinder, net waar jij je mee bezig houd...
 
afdraaien van het lager lijkt mij ook niet zo'n goed idee. Ik twijfel er trouwens over of et wel af te draaien is, omdat een lager is gemaakt van gehard materiaal en misschien wel harder is dan een beitel.
Wat je wel zou kunnen doen, het lager af slijpen op een slijpbank, maar dan wordt et lager ook plaatselijk ff heel heet, en je weet niet of het lager dan iets vervomt. Als dat ook maar ietsje gebeurt, is dat cker dodelijk, cker op zulke toerentallen. Je weet ook dus eigenlijk niet waar je mee bezig bent.
Ik zat te denken, misschien kan je dan verder je carter uitkotteren waar je lager zit, maar dan komt et niet helemaal meer goed met de as denk ik.
 
Zagon, met willekeurige cilinders hou ik me niet bezig.
JohanS, en wat die lagers betreft. Word al jaren door ons en anderen op wereld niveau toegepast. Eerst nadenken voor je een gekregen deep down tuningstrukje de grond in boort. en wat dat UITKOTTEREN betreft...Amaai wa gaan we nog meemaken...
 
Originally posted by goldfingers
Zagon, met willekeurige cilinders hou ik me niet bezig.
JohanS, en wat die lagers betreft. Word al jaren door ons en anderen op wereld niveau toegepast. Eerst nadenken voor je een gekregen deep down tuningstrukje de grond in boort. en wat dat UITKOTTEREN betreft...Amaai wa gaan we nog meemaken...

ik boor et niet door de grond maar ik vraag me af hoe je dat dan wilt doen, kan je me dat dan mischien vertellen.??

Amaai wa gaan we nog meemaken... -->??
 
Met die amaai doelde ik op uw voorstel om wa te gaan 'kotteren' in onze carters. Van die lagers, ieder zichzelf respecterende firma die draai en freeswerk doet kan die klus binnen de 5 minuten klaren. Denk eens na van die beitels, hoe ze oorspronkelijk lagers maken...
 
Dat denk ik ook, ik denk dat dit zaken zijn waar ik op toerentallen van 14.500 niet aan zou klooien........;)

maar als er al getest is met dit soort praktijken, ben ik wel geinteresseerd naar nadere info hierover...... :)

grtzz, Jacco.
 
Ik spreek niet meer over testen, maar wordt veel toegepast. Wij zijn er een 8 tal jaar geleden ook mee begonnen op Quartz na een tip van Kishida(Japans Mini bike kampioenschap). Natuurlijk niet afdraaien tot halfweg de kogels. Trouwens geinteresseerd hoe je gefreesd alu het best doet blinken.:|
 
Trouwens moet je eens vragen aan Jenson Buton wa voor toeren zijn cart draaide op welke lagers in zijn Rotaxje. Als er van die kant zoen info vrijgegeven wordt natuurlijk.
 
Maar Goldfingers .... ik denk dat je winst niets is als je je lagers afdraait.. enne metr welke cilinders werk je op je zips?? Alleen Evo??
Wat is je maximale score aan de krukas dan ?? met een Evo 70
??

Of met een scooter in het geheel aan de wielen??
 
Originally posted by The One

wat is jou hoogste score op de bank eigenlijk Goldfingers??

Indicatie voor of je goed bezig bent.....;)


Gadver wat ben jij een arogante eikel. Ga jij nou maar eerst zelf alles aan je hok doen en dan laten zien wat jij kan presteren voordat je iemand wantrouwd.

Voorlopig komt hij met dingen waar jij nog nooit van gehoord heb.
Je denk echt dat je scootergod bent. ZIELIG
 
Originally posted by JohnB
Gadver wat ben jij een arogante eikel. Ga jij nou maar eerst zelf alles aan je hok doen en dan laten zien wat jij kan presteren voordat je iemand wantrouwd.

IK WORDT AF EN TOE ECHT GESTOORD VAN JOUW GROTE TERINGSMOEL JOHNNIE BOY!!!! IK DOE ALLES ZO EEN BEETJE ZELF EN DIE DISCUSSIE GA IK MET JE NIET MEER AAN DUS....

Voorlopig komt hij met dingen waar jij nog nooit van gehoord heb.
Je denk echt dat je scootergod bent.


EN LEZEN IK DOE NIET ARROGANT IK WIL GEWOON WETEN WAAR IEDEREEN MEE BEZIG IS ... EN NOG IETS ALS ER NIEUWE THEORIEN ZIJN DAN ZIE JE HET BESTE OF DIE WERKEN AAN DE HAND VAN UITDRAAIEN DAT IS WAT IK WILDE ZEGGEN ... MAAR JIJ GAAT ER GELIJK MET JE GROTE MUIL DOORHEEN LOPEN SCHREEUWEN... IEDEREEN DIE ME KENT IRL. WEET DAT IK NIET ARROGANT BEN DUS.....WHO CARES WAT JIJ VIND....EN SINDS WANNEER WEET JIJ WAT IK WEL OF NIET GEHOORD HEB??

SODEMIETER OP!!!! GA ONTOPIC:| |(

btw je kent me niet eens dus wat denk je nou te weten van me ....:+ en weet je wat ik zielig vind een topic verkloten en dit soort verwijten maken naar iemand die hoog scoort ... hoor je nooit over anderen met hoge vermogens ... net alsof iedereen alles zelf doet die hoog scoort ... dat roepen is pas zielig....

BTW Lagers afdraaien is al zo oud als het maar kan en ook je carter uitdraaien kennen we allemaal al dus welke nieuwe dingen wist ik nog niet ???:P
 
Last edited:
Beste John B, staat die B voor Botkop ofsow?

Waarom begin jij niet eens met vragen wat iemand met een opmerking bedoeld voordat jij als een paard met oogkleppen begind te bleren????


Is het godverdomme niet een normale vraag ofzo die mijn broer hier steld?

Jezus christus, moet er in de komende tijd misschien een sensuur komen op welke vragen mijn broer mag stellen en welke niet?

Ga jezelf bezig houden met het onderwerp van dit topic en lul niet meer zo over mijn broer, anders stuur je hem (of mij!!!) maar een pm ofzo....

Je weet dat opmerkingen zoals die je plaatste gewoon weer een heel nuttig topic kunnen verklooten, dus........

Triest hoe je jezelf weer eens van de ongestelde manier hebt laten zien!

grtzz, Jacco.
 
Back
Top