Foto van mijn uitlaat

  • Thread starter Thread starter Deleted member 682
  • Start date Start date
wwwwooooowwww Hugo, hoe heb je dat gedaan??!?!?!

echt vet...
wink.gif


gr
 
bert, ben je vergeten dat jij me hebt uitgelegd hoe ik het moest doen,??
biggrin.gif
Ennuh die for race heb jij grotendeels gedaan
wink.gif
!!
 
Nou moe, ik hoef dadelijk niet meer bij jullie langs te gaan om alle vorderingen te zien, ze staan vort gewoon op i-net....
smile.gif
 
eerste schuren, daarna roest weghalen met staalborstel en daarna met staalborstel (ik had het met een ronddraaiende staalbostel gedaan) alle krassen dezelfde kant op zetten. Daarna stoken met de gasbrander. Sommige gebruiken olie, maar ikkuh nie
smile.gif
 
Ik heb dus een redelijk verroeste Bidalot.
Ik moet hem dus eerst goed schuren hoe lang ong.? En dan met een ronddraaiende staalborstel waar vind ik dit ?? En dan is ie weer roest vrij... dan pak ik een gas brander en 2t olie en brand die olie er in.???

is dit correct ???
 
ronddraaiende staalborstel is dus gewoon een opzetstukje voor je boormachine....... zijn overal te koop.........
 
nou, je moet zorgen dat de uitlaat helemaal blank staal is. dus gewoon puur metaalkleur. en als je diepe roest hebt blijven er nog wel putjes enzo in zitten. en dan heel voorzichtig met een gasbrander over de lasnaden heengaan, wat anders krijg je een hele grote gekleurde plek, en dat is niet mooi. je kunt het beste aan de achterkant beginnen om een beetje te kijken hoe dat gaat met die kleur. als het mislukt is moet je hem weer opnieuw schuren anders kun je geen nieuwe kleurlaag erop maken maar dan loopt de andere laag gewoon verder uit(vaag, ik weet het). en dan als ie klaar is niet meer met de vingertjes aan komen. beetje laten afkoelen en dan spuiten. wij hebben het met motip hittebestendige blanke lak gedaan, deze moet je eerst laten drogen, dan weer warmstoken en dan weer laten drogen(staat achter op de bus). anders wordt de lak weer plakkerig als ie warm wordt. dus wel een dag ofzo laten drogen, dan weet je zeker dat het goed is.

onduidelijk verhaal, maar ja. stel maar vragen als het niet duidelijk is.

gr
bert
 
Dus je doet alleen de lasnaden met een gasbrander ? ennuh de rest dan ? gewoon tering goed schuren enzo ofwat ?

ik heb nl. ook nog een originele beta pijp hangen , maar die's gewoon zwart gespoten, maar dit sit er vel vetjeser uit
smile.gif


[This message has been edited by Xerious (edited 24 June 2001).]
 
ja tuurlijk alleen de lasnaden, dat is origineel ook. dat komt door het lassen, dan wordt het ook heet en verkleurd het.

gr
bert
 
Als je schuurt schuur je alle lasnaden weg, alles wordt dan ailverkelruig, en met een gasbrander kun je dan weer die naden maken, slim hoor.

Ziet er puik uit.

SvR
 
Ja bart, maar toen was er nog iets niet goed aan de uitlaatpoort. Deze heeft Joel nu opnieuw bewerkt. Remco heeft de cilinder al, maar er was nog iets waarom hij hem er niet oplegde..waarom weet ik niet...ej Remco, waarom ligt hij er nog niet onder?? Als je hem eronder hebt liggen dan kom ff langs!!
 
Back
Top