Foto's van mijn 'tuned' carter

Ben het met je eens Joel .... maar als ik dat zeg ben ik weer arrogant :p

De theorien zijn leuk maar ik zou graag een testresultaat zien voordat ik mijn carter naar de 7e hemel frees....
 
Er worden gewoon een hoop dingen geroepen die wel leuk lijken, mar waarvan het gunstige effect helemaal niet is bewezen en waar ook in de theorie nogal wat vraagtekens bij worden gezet.

Ik houd het mengsel liever op de juiste plek (zoals joel ook al aangeeft), wil geen uren met zuur aan het kloten zijn en wil het mengsel in 1 slag zo goed mogelijk daar krijgen waar het moet zijn, zonder centrifugaalgedoe.

Afdraaien lagers: Mischien toch wel interessant gezien de prijzen van die malossi lagers (nog bedankt voor tip, Joor, trouwens)...
 
Originally posted by The One
De theorien zijn leuk maar ik zou graag een testresultaat zien voordat ik mijn carter naar de 7e hemel frees.... [/B]

kijk het is wel leuk om te weten hoe je je carters moet frezen, maar als ik echt resultaat eruit zou willen halen en het niet wil verprutsen zou ik het toch echt laten doen...
 
Originally posted by jorick
die afgedraaide "malossi" lagers kan je ook gewoon in SKF doosje kopen. dan kosten ze alleen geen 45 euro per stuk maar per 2 ofzo :)

weet je toevallig het bestelnummertje daarvan?
 
Originally posted by $aint
weet je toevallig het bestelnummertje daarvan?

Sorry voor het oprakelen van een semi-oud topic, maar is er iemand die deze bestelnummers heeft, of die van Malossi?

Verder lijkt het me een goed idee om met het topic verder te gaan want het was een interessante discussie.

Is er van Goldfingers al prestatie-materiaal bekend?

Zijn er verder nog tuners die op de voorgaande materia hun licht willen laten schijnen (meer ruimte tussen de krukaswangen de de binnenkant van het carter, membraanzaken, etc).

Begrijp ik het trouwens goed dat Rudi met een Pia membraan (wat kleiner is dan het std mina membraan?) rijdt wat t.o.v. het standaard mina membraan een kwartslag gedraaid is? If so, is het dan nog mogelijk de inlaat wat te verlagen? Want volgens mij komt het membraan dan nogal snel tegen de krukas aan.
Is het dan winstgevender met een normaal (mina/pia/whatever) membraan in de originele positie te werken en de inlaat te verlagen, of om met een kwartslag gedraaid membraan te werken?
 
je kan denk ik bter op zoek naar een goeie uitlaat ipv die kleine dingetjes die het eigenlijk niet waard zijn. (hiermee doel ik dus op membramen draaien enz.)
 
Ach ik post weer ff in dit oude topic van me ben nu echt begonnen met een project (een sonic LC). Is een sonic AC met zelf gemaakte radiateur ophanging en een standaard mina radiateur (worden er 2 in serie). Setup op dit moment: power one 12 pen as, c4, evo 5 70cc getuned (uitlaatpoort grote en timing van spoelers en uitlaat), yasuni c16, mvt binnendraaier, 22mm, ben bezig met overrange!!!!!

Mocht iemand ervaring hebben met overrange in sonic neem dan eventjes contact met me op via msn of via PM zou ik helemaal top vinden.
 
nice job...


Originally posted by Joël
Oliekanaaltje is inderdaad zichtbaar op tweede foto...

Verder viel me die verspringing daar onderin het carter eigenlijk te laat op, anders had ik dat nog wel verholpen. Misschien dat ik de linkerkant alsnog effe voorzie van een laagje devcon voor de aansluiting...

Ook grappig om te vermelden is het feit dat ik behoorlijk wat uit het carter heb moeten frezen om de spoelgangen aan te laten sluiten op de STANDAARD spoelers in de cilinder... Dat sluit origineel dus voor geen meter aan...

Tot slot is op de eerste foto mooi zichtbaar hoe het membraan de stroming naar de booster een beetje belemmert.
 
Hmmm nu die toch weer up is post ik ook maar pic van mijn carter!

tim12.jpg


tim16.jpg


tim18.jpg


tim20


tim21.jpg


tim23.jpg


TUNED by MARCO_v_W }) }) })
 
Originally posted by $aint
Sorry voor het oprakelen van een semi-oud topic, maar is er iemand die deze bestelnummers heeft, of die van Malossi?

Verder lijkt het me een goed idee om met het topic verder te gaan want het was een interessante discussie.

Is er van Goldfingers al prestatie-materiaal bekend?

Zijn er verder nog tuners die op de voorgaande materia hun licht willen laten schijnen (meer ruimte tussen de krukaswangen de de binnenkant van het carter, membraanzaken, etc).

Begrijp ik het trouwens goed dat Rudi met een Pia membraan (wat kleiner is dan het std mina membraan?) rijdt wat t.o.v. het standaard mina membraan een kwartslag gedraaid is? If so, is het dan nog mogelijk de inlaat wat te verlagen? Want volgens mij komt het membraan dan nogal snel tegen de krukas aan.
Is het dan winstgevender met een normaal (mina/pia/whatever) membraan in de originele positie te werken en de inlaat te verlagen, of om met een kwartslag gedraaid membraan te werken?

Wie zal het zeggen??

Rudi

Test het zelf maar!!0?
 
Back
Top