Hai ik ben de beginner van deze topic ik vind het super cool dat hierin nog steeds word gesproken over leuke bijzondere dingen waar niet dagelijks iet over hoort.
Nu heb ik zelf weer iets opgevangen met me oortjes.
Het aanpassen van het koelsysteem doormiddel van plaatsen van ander lager in het koelrad omdat deze na verloop van tijd kapot lopen en veel weerstand ontwikkelen (dus na enkele duizende km en vele omwentelingen).
En nog iets in de cylinder zelf zitten allemaal plekken waar het water/koelvloeistof doorheen stroomd en als je dit oppervlak zo groot mogelijk wilt maken moet je nog meer sleuven aanbrengen
daardoor kan de warmte beter worden afgegeven en hoe zien jullie dat theoretisch is het natuurlijk waar hoe meer oppervlak hoe meer warmte afgifte. Maar je zit ook met de uitzetting van het materiaal op die plekken dus ik vraag jullie visie hierover??????
Nu heb ik zelf weer iets opgevangen met me oortjes.
Het aanpassen van het koelsysteem doormiddel van plaatsen van ander lager in het koelrad omdat deze na verloop van tijd kapot lopen en veel weerstand ontwikkelen (dus na enkele duizende km en vele omwentelingen).
En nog iets in de cylinder zelf zitten allemaal plekken waar het water/koelvloeistof doorheen stroomd en als je dit oppervlak zo groot mogelijk wilt maken moet je nog meer sleuven aanbrengen
daardoor kan de warmte beter worden afgegeven en hoe zien jullie dat theoretisch is het natuurlijk waar hoe meer oppervlak hoe meer warmte afgifte. Maar je zit ook met de uitzetting van het materiaal op die plekken dus ik vraag jullie visie hierover??????