Foto's van mijn 'tuned' carter

Originally posted by Joël
Uhm... logisch nadenken?

Ik bedacht me het me gisteren pas hoor, het is niet zo dat ik het van iemand gehoord heb ofzo...

Hebben jullie dit op de bank getest? Ik zou denken dat het wel iets zou schelen, misschien hooguit een paar tienden pk´s, maar toch...


Scheelt niets denk ik .. maar goed .. we kunnen het eens testen .. .maar hoezo dacht jij dit dan Joel ... gedachtenkronkels??

:p

8P
 
Hoezo ik denk dat het iets zal schelen?

Omdat er ongunstige wervelingen ontstaan bij dat membraan, de stroming wordt ermee verstoord, met name naar de booster.

Natuurlijk is er nog een heleboel volume waar het mengsel naar kan uitwijken, dus een merkbaar verschil zal er niet zijn...

Maar alle beetjes helpen, en is het is supereenvoudig te testen, dus waarom niet?
 
Omdat het nogal wat aanpassingen vergt in het carter om het geheel pas te maken ... dus een eerlijk vergelijk is er niet om er dan simpel ook een standaard membraan in te zetten .. Cartervolume is immers gewijzigt door ophoging en uitfrezen, dit hoeft niet als je een minarelli membraan monteerd en dus is het eerlijkste om dan twee blokken klaar te maken en daar hebben wij van Calve geen zin in ....

Rudi
 
Als iemand het wil testen, nodig ik ze uit om het hier gratis te komen doen in ieder geval.

Oja: Waarom toch een groter membraan gekozen, Rudi, terwijl bij valentino de orginele het beste zou zijn?
 
Toen ik dit kreeg kende niemand Tino en nog wat het membraan wat ik gebruik is veel kleiner dan dat van minarelli...


en waar kunnen we op testen dan??
 
om nog ff terug te komen op die oliekanaaltjes, dus de olie die er bij de wangen inkomt in de lagers, worden zeg maar door die gaatjes weggezogen omdat daar een vaccum ontstaat? kan ik volstaan met alleen daar gaatjes? ik denk erover om dan die gaten bij me membraam dicht te purren:P :)
 
Daar ontstaat inderdaad een vacuum, wet van Bernouilli...

Ja, je kunt volstaan met alleen daar gaten, kijk naar Piaggio, en naar de ruimte tussen krukwangen en lagers.

Ik zou die gaten bij je membraan alleen niet direct met purschuim dicht zetten... :)

Originally posted by JohanS
om nog ff terug te komen op die oliekanaaltjes, dus de olie die er bij de wangen inkomt in de lagers, worden zeg maar door die gaatjes weggezogen omdat daar een vaccum ontstaat? kan ik volstaan met alleen daar gaatjes? ik denk erover om dan die gaten bij me membraam dicht te purren:P :)
 
Op de vermogensbank in dew werkplaats waar ik tegenwoordig zit.

Ennuh: interessant over dat membraan. Ik ben op het moment ook bezig met wat dingen die ermee te maken hebben.

Met bijv. een 24mm lijkt een kleiner membaraan me ook wel interessant, mar voor 29,5 ibea leek mij mina org. juist wel geschikt. Je moet trouwens niet alleen naar de doorlaat bovenaan kijken, maar ook bij de kleppen. WIl je onthullen wat jij gebruikt?

Originally posted by The One
Toen ik dit kreeg kende niemand Tino en nog wat het membraan wat ik gebruik is veel kleiner dan dat van minarelli...


en waar kunnen we op testen dan??
 
Is dat interressant dan??

Lijkt me niet dat ik alle dingen die ik doe hier op het forum ga zetten ...... Zoveel dingen worden door anderen hier ook weer niet verteld...

Dus helaas ....

Maar met wat voor dingen ben jij bezig dan met membranen??

Dit is rudi onder xanders naam
 
het was eigenlijk niet bedoeld als reactie op die membraam dillemas (waar er veel mee te doen is), maar als reactie als ik zie wat er allemaal van carters en cilinders 'verneukt' wordt.
 
Back
Top