Originally posted by bastenj
Zelf heb ik het idee om een bepaald patroon aan te brengen in de spoelers om zodoende de stroming te kunnen versnellen.
Ik kwam bij dit idee omdat er twee jaar terug de schaatspakken vol zaten met strips voor de luchtgeleiding/werveling. Toen las ik ergens dat in de auto industrie de spruitstukken nooit van binnen worden gepolijst omdat dit voor een minder goede mengsel vorming zorgt, (ps dit weet ik nu ook via school HTS autotechniek). Het gaat er dus om dat er wervelingen ontstaan waardoor er een beter mengel in de cylinder komt.
En dan ga je denken wat gaat er snel door de lucht en blijft stabiel en is richting aan te geven. Ja dan kom je bij de golfbal, hebben jullie wel eens naar het patroon van een golfbal gekeken!!!!
Ik wil dus een golfballen patroon gaan maken in een carter dat ik heb liggen voor een evo 70, maar om nu echt te weten of het werkt moet ik eerst het carter tunen zoals ik het altijd doe dan in elkaar zetten en een testbank meting doe (maakt niet uit op wat voor bank) en dan sleur ik het blok weer uit elkaar en maak het golfballen patroon erin en dan weer een meting op diezelfde testbank en kijken of er bij hetzelfde toerental een vermogens toename is te constateren.
Wat denken jullie daarvan??????