Centraal Mobiele Telefoontopic #8

Status
Not open for further replies.
Ik vroeg me ook nog wat af, heb een belbundel van 450 minuten bij vodafone, nu kreeg ik mijn telefoonrekening en moest ik gebruikskosten betalen omdat ik over mijn bundel heen gegaan zou zijn. Dit leek me al erg apart dus heb die rekening opgezocht en heb het nagerekend. Ik heb de tijd van alle gesprekken opgeteld bij elkaar waar op de rekening €0.00 achter stond (dit zouden dan gesprekken binnen mijn bundel moeten zijn) ik kwam uit op 240 min. Ver onder mijn bundel zou je denken? Maar toch heb ik er 44 euro overheen gebeld :s
(evt. servicenummers enzo heb ik apart gehouden want moet je vaak extra betalen)

Ook heb ik zo'n sms bundel, 1000 smsjes voor 9.95. Nou vroeg ik me af, als ik sms zou het dan eerst uit die algemene bundel gaan? Dan snap ik dat ik erover heen kan zitten met bellen als er ook smsjes uit gaan. Of halen ze dat direct uit die sms bundel? Lijkt mij eigenlijk wel dat ze die eerst uit de sms bundel moeten halen anders heeft zo'n bundel weinig zin lijkt me?

Kan eigenlijk nergens op internet vinden hoe dit werkt.

Sjoerd, je kan het goed praten, maar het is en blijft natuurlijk een trucje om geld uit de zak van de consument te kloppen. Als je m vroeger verlengde ging het namelijk wel automatisch.

Zie:

http://www.hi.nl/1266.htm

Dus vroeger kon het wel, en nu opeens niet meer...zegt mij al genoeg.

Last edited:
nu al 7 jaar klant bij HI, nooit van plan geweest om over te stappen... maar hoe het nu gaat daaro, kan ik niet wachten om over te stappen.

weet niet waar ze mee bezig zijn, maar lijkt net of ze de boel gewoon aan oplichten zijn... hele huishouden met 3/4x 't bedrag wat ze normaal betaalden, terwijl er voorheen nooit problemen waren? leg mij dat maar uit.

Wat is een umts simkaart en wanneer heb je er 1 nodig? En hoe weet je of je er 1 hebt?
Als je 3G verbinding wil kunnen maken (voor internet) dan heb je wel een Usim nodig (staat op de simkaart). Ik had nog een oude, vandaar.

Dit hebben ze overigens netjes gecrediteerd.

Maar ben het verder helemaal eens met wat er gezegd wordt, de telecombranche is verrot. En wat Johnny zegt, voorheen niks aan het handje, nu ken ik meerdere mensen (mn Gf, Arne's GF, andere vriend van me) die allemaal Hi hebben en nu opeens allemaal over de bundel heen gaan...

Ik vroeg me ook nog wat af, heb een belbundel van 450 minuten bij vodafone, nu kreeg ik mijn telefoonrekening en moest ik gebruikskosten betalen omdat ik over mijn bundel heen gegaan zou zijn. Dit leek me al erg apart dus heb die rekening opgezocht en heb het nagerekend. Ik heb de tijd van alle gesprekken opgeteld bij elkaar waar op de rekening €0.00 achter stond (dit zouden dan gesprekken binnen mijn bundel moeten zijn) ik kwam uit op 240 min. Ver onder mijn bundel zou je denken? Maar toch heb ik er 44 euro overheen gebeld :s
(evt. servicenummers enzo heb ik apart gehouden want moet je vaak extra betalen)

Ook heb ik zo'n sms bundel, 1000 smsjes voor 9.95. Nou vroeg ik me af, als ik sms zou het dan eerst uit die algemene bundel gaan? Dan snap ik dat ik erover heen kan zitten met bellen als er ook smsjes uit gaan. Of halen ze dat direct uit die sms bundel? Lijkt mij eigenlijk wel dat ze die eerst uit de sms bundel moeten halen anders heeft zo'n bundel weinig zin lijkt me?

Kan eigenlijk nergens op internet vinden hoe dit werkt.

Gewoon je telefoon in de fik steken :D

Sjoerd, je kan het goed praten, maar het is en blijft natuurlijk een trucje om geld uit de zak van de consument te kloppen. Als je m vroeger verlengde ging het namelijk wel automatisch.

Zie:

http://www.hi.nl/1266.htm

Dus vroeger kon het wel, en nu opeens niet meer...zegt mij al genoeg.

Oh shit, het gaat om de verdubbelaar. Ik was even in de veronderstelling dat het om Eindeloos SMS ging. Te lang uit de running he ;). Verandert eigenlijk niets aan het punt wat ik maak, maar dit is wel een speciaal geval. Die verdubbelaar stond voorheen altijd 'aan', je had gewoon 2 SMSen voor 1 belminuut, die 'bundel' bestond gewoon niet. Dus sja dan is het nogal logisch dat dat met verlengen hetzelfde blijft (zijn gewoon de voorwaarden van het abonnement). Maargoed 1-2 jaar terug hebben ze er ineens een bundel van gemaakt.

Toen ze dat introduceerden vond ik het ook een naaistreek ja. Het verhaal was dat het een heldere propositie weergaf, je kan dus nu met SMS codes je SMS bundelS beheren, dus Eindeloos aan, de Dubbel aan, vakantiebundeltje, etc. Praktijk is alleen dat het vergeten wordt en dat ze er op korte termijn mooi ff wat geld mee konden pakken (of wellicht op lange termijn er een x bedrag voor kunnen vragen). In de winkel toentertijd schreef ik hetaltijd op het contract, maarja dat vergeet je soms weleens natuurlijk...

Wel weet ik dat als je met een goed verhaal de klantenservice belt, ze je daarin gewoon tegemoet komen. Dit heb ik in de winkel weleens geregeld (lees laten bellen in de winkel) voor mensen.

Als je 3G verbinding wil kunnen maken (voor internet) dan heb je wel een Usim nodig (staat op de simkaart). Ik had nog een oude, vandaar.

Op de mijne staat alleen tele2. Ik heb een E71 en internet wel regelmatig. Moet ik dan tele2 contacteren en vragen om een umts simkaart? Ik heb dat nooit echt begrepen allemaa. Ik kan dan sneller internetten met zo'n kaart?

Naast de chip (aan de andere kant) staat een code + SIM of USIM. Met een SIM kaart kun je alleen maar GPRS verbinding maken met internet. Dat is langzamer. Je kunt gewoon even informeren bij je provider of je wel de juiste simkaart hebt.

Met een beetje goede telefoon (ook met E72) kun je gewoon zien met wat voor datanetwerk je verbonden bent. Op KPN kaartjes staat het gewoon, of dat bij Tele2 ook zo is weet ik niet.

Iemand die weet wanneer de "nieuwe" iphone uitkomt? hoor allemaal verschillende verhalen en op het internet vind ik ook verschillende data's? De een zegt eind 2010, de ander juni 2010?

Heb een nieuwe telefoon sony ericsson aino :W

Normaal gesproken zou ik 200euro bij moeten betalen met de minuten die ik wil..
Even nadacht en toen KPN gebelt dat ik mijn abbo wou op zeggen..
Waarop ik natuurlijk de vraag kreeg waarom..
"Nou bij vodafone krijg ik die telefoon gratis bij een 1 jarig abbonement, maar bij jullie moet ik 200euro bij betalen en betaal ik ook nog is meer voor minder minuten en smsjes"

Als andwoord daarop kreeg ik "via deze afdeling kunnen we gratis telefoons verschaven"
Best een mooi dealtje gemaakt.. gratis telefoon en onbeperkt internet voor 5euro per maand..

Heb een nieuwe telefoon sony ericsson aino :W

Normaal gesproken zou ik 200euro bij moeten betalen met de minuten die ik wil..
Even nadacht en toen KPN gebelt dat ik mijn abbo wou op zeggen..
Waarop ik natuurlijk de vraag kreeg waarom..
"Nou bij vodafone krijg ik die telefoon gratis bij een 1 jarig abbonement, maar bij jullie moet ik 200euro bij betalen en betaal ik ook nog is meer voor minder minuten en smsjes"

Als andwoord daarop kreeg ik "via deze afdeling kunnen we gratis telefoons verschaven"
Best een mooi dealtje gemaakt.. gratis telefoon en onbeperkt internet voor 5euro per maand..

Kan je nou smsen met touchscreen, of is dat echt alleen met multimedia?

Kan je nou smsen met touchscreen, of is dat echt alleen met multimedia?

je kunt alleen multimedia met touchscreen, muziek filmpjes foto's kijken en foto's maken

maar dat kun je ook allemaal zonder het touchscreen, behalve foto's maken, voor dat in te stellen moet je wel touchscreen gebruiken.

Touch is alleen multimedia..
Moet sowieso niet alleen touch hebben! normaal telefoon toetsenbord vind ik veel chiller..
Zat te denken aan de Satio maar dat is het toch net niet voor mij..

weet iemand of het makkelijk is om een scherm van N97 te verwisselen/maken?
Kan hem wel naar zo'n telecomwinkel brengen, maar die turk die die toko runt gun ik het niet..

Ik heb momenteel een Sony Ericsson Xperia X1 in mijn bezit.

Deze telefoon draait op windows mobile 6.1 Professional.

Echter als ik via windows update via 3G of wifi probeer te updaten doet deze dat niet. Ook via de computer geen resultaat.

Iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen? Of raden jullie me aan naar een winkel van mijn telecomaanbieder te gaan om het daar te laten repareren?

Edit : Foutmelding is:
De verbinding met de updateserver is niet beschikbaar.

Status
Not open for further replies.
Back