Centraal Mobiele Telefoontopic #8

Status
Not open for further replies.
Wie had het hier laatst nou over hoge rekeningen bij Hi? Heb er nu ook 1 ontvangen, ff gebeld, stond mn 'sms verdubbelaar' niet aan. Die moet je dus handmatig aanzetten, ook al had je het al op je vorige abbo :S

Dat is wel logisch ja. Je gaat je contract verlengen dus moet je opnieuw de voorwaarden checken / bespreken.

Dat is wel logisch ja. Je gaat je contract verlengen dus moet je opnieuw de voorwaarden checken / bespreken.

ja maar ze verlengen het ;) ze sluiten het niet opnieuw af.
dus er zullen inderdaad een hoop mensen zijn die er niet bij stil staan,
of vanuit gaan dat het het zelfde blijft

ja maar ze verlengen het ;) ze sluiten het niet opnieuw af.
dus er zullen inderdaad een hoop mensen zijn die er niet bij stil staan,
of vanuit gaan dat het het zelfde blijft

Je sluit een NIEUWE overeenkomst af. Daarom moet je tekenen. Met die overeenkomst gaan voorwaarden gepaard, 2 jaar eraan vastzitten bv. of een bepaalde telefoon krijgen, of een bepaalde hoogte vd bundel, of extra bundels.... etc.

Wie had het hier laatst nou over hoge rekeningen bij Hi? Heb er nu ook 1 ontvangen, ff gebeld, stond mn 'sms verdubbelaar' niet aan. Die moet je dus handmatig aanzetten, ook al had je het al op je vorige abbo :S

Hmm. denk dat dat Marijes probleem ook is. Waar doe je dat?

Krijg de E72 volgende week voor mn telefoon vh werk. Beetje jammer dat ik m prive niet kan gebruiken :+

Ik heb niks getekend en teruggestuurd, ik heb het telefonisch verlengd. Er is alleen een nieuw toestel toegestuurd en ik heb een nieuwe simkaart gehaald bij de Hi winkel (UMTS sim), maar die voorwaarden daar stond dit niet in. Ik vind het in ieder geval goed achterbaks en weet t nu zeker, dit is het laatste jaar dat ik een Hi abbo heb.

@ Arne, SMS DUBBEL AAN naar 1266

Ik heb niks getekend en teruggestuurd, ik heb het telefonisch verlengd. Er is alleen een nieuw toestel toegestuurd en ik heb een nieuwe simkaart gehaald bij de Hi winkel (UMTS sim), maar die voorwaarden daar stond dit niet in. Ik vind het in ieder geval goed achterbaks en weet t nu zeker, dit is het laatste jaar dat ik een Hi abbo heb.

Lekker kortzichtig. Dat is echt geen policy hoor, dus Hi erop afrekenen slaat nergens op. Wat wel zou moeten gebueren is dat de telefonische verkoper/verkoopster dit zou moeten opmerken tijdens het verlengen. Het is immers ook een target om zon extra belbundel erbij te verkopen. Maargoed, gelukkig is er hier ook een vangnet voor, want als jij dit afspreekt, sturen zij het pakket naar je op met de nieuwe telefoon EN je nieuwe contract. Dit zit er 100% zeker bij en daar staat dan dus bij extra bundels 'geen'. Dat is dus je eigen fout dat je dat niet goed checkt. Zo werkt trouwens een Vodafone of T-mobile, etc. ook.

Noem het kortzichtig of niet, je voelt je anders wel mooi genaaid als je normaal gesproken altijd zo'n 25 tot 30 euro per maand betaalde, nu iets meer belt en opeens een rekening van 110 euro door je strot geduwd krijgt.

Overal op het internet wemelt het ook klachten over Hi/KPN, dus ik ben zeker niet de enige.

Noem het kortzichtig of niet, je voelt je anders wel mooi genaaid als je normaal gesproken altijd zo'n 25 tot 30 euro per maand betaalde, nu iets meer belt en opeens een rekening van 110 euro door je strot geduwd krijgt.

Overal op het internet wemelt het ook klachten over Hi/KPN, dus ik ben zeker niet de enige.

Ik vind dat je gelijk hebt. Het is een verlenging, dus voorwaarden horen dan toch hetzelfde te blijven.

KPN heeft 5 miljoen gebruikers, natuurlijk zitten er altijd wat tussen die een probleem hebben en dat op internet zetten. Kijk bij Vodafone of T-Mobile en je ziet ook overal klachten op internet.

Ik vind dat je gelijk hebt. Het is een verlenging, dus voorwaarden horen dan toch hetzelfde te blijven.

Kun je wel vinden, maar zo zit het niet in elkaar. Jullie heb een verkeerde perceptie van een verlenging. De Engelse term 'renewal' maakt het al wat logischer.

Kijk je HOEFT niet te verlengen. Na 1 of 2 jaar wordt het gewoon een contract voor onbepaalde tijd. Dan vind ik het inderdaad zo, dat je voorwaarden hetzelfde moeten blijven.

Maar ga je 'verlengen' (vernieuwen) kies je voor een andere telefoon, andere belminuten wellicht, etc.. Dan wordt alles herzien en krijg je ook een nieuw contract (welke je -zoals bij elk contract- natuurlijk even checked).

Kun je wel vinden, maar zo zit het niet in elkaar. Jullie heb een verkeerde perceptie van een verlenging. De Engelse term 'renewal' maakt het al wat logischer.

Kijk je HOEFT niet te verlengen. Na 1 of 2 jaar wordt het gewoon een contract voor onbepaalde tijd. Dan vind ik het inderdaad zo, dat je voorwaarden hetzelfde moeten blijven.

Maar ga je 'verlengen' (vernieuwen) kies je voor een andere telefoon, andere belminuten wellicht, etc.. Dan wordt alles herzien en krijg je ook een nieuw contract (welke je -zoals bij elk contract- natuurlijk even checked).

-:-

De mobiele telecom branche is verrot, te weinig aanbieders imo om het zaakje competitief te houden. Dan krijg je dergelijke streken, net als het afrekenen per minuut.

Status
Not open for further replies.
Back