Centraal Mobiele Telefoons #12

Advertisement - register to remove this

Mm mijn mobiel update dus echt niet automatisch... Lees nu net dat de Android Jelly Bean 4.1.1 update er is. Mijn telefoon draait nog steeds op 4.04....

Moet ik een backup van het hele ratteplan maken en dan updaten? Whatsapp berichten, telefoon nummers etc?
 
Last edited:
update zou je in het instellingen menu, onder over de telefoon en dan software versie moeten kunnen checken en updaten.. back-uppen hoeft opzich niet.. onverstandig is het echter ook niet.

Mijn galaxy nexus heeft de micro-usb connector stuk.. balen.. kan me foto's er niet meer afhalen en hij is ook al leeg.. laad nu ff de accu los op in een dock en gooi dan de pics ff in dropbox..
Daarna maar even ter reparatie aanbieden
 
Mm mijn mobiel update dus echt niet automatisch... Lees nu net dat de Android Jelly Bean 4.1.1 update er is. Mijn telefoon draait nog steeds op 4.04....

Moet ik een backup van het hele ratteplan maken en dan updaten? Whatsapp berichten, telefoon nummers etc?

Welke telefoon heb je dan? Niet alle telefoons krijgen de update dezelfde tijd, dat gaat verspreid over een periode.
Met de update naar ics destijds kreeg een maat van mij ruim een maand later de update pas, zelfde telefoon.
Niet alle telefoons krijgen uberhaubt een update naar jb.
 
Ik krijg wel automatisch de updates, Stuntsnuiver. Ik heb ook gewoon 4.0.4. en ik heb 2 dagen terug de laatste gehad van samsung.
 
Moet hem blijkbaar handmatig doen.... Tijd om JB er op te zetten dan denk ik. Dat is de nieuwste update. Maar moet ik dan van alles een back-up maken? Geen zin dat al mijn gegevens van whatsapp, foto's en telefoonnummers weg zijn.
 
bij een rom flashen via recovery word alleen je /system en /data gewist, (bekijk dit als C:/windows & Program Files) je SD kaart (Intern & Extern) worden niet gewist.

Hoe het zit met een officiele update weet ik niet, bij de S2 van mn broertje stond alles er nog op, met mijn LG officiele update was mn interne SD gewist.
 
Heb je wel eerst de topics doorgelezen ? :p

Als er dingen zijn die niet werken , die jij wilt hebben, moet je hem natuurlijk niet flashen :p
 
bij een rom flashen via recovery word alleen je /system en /data gewist, (bekijk dit als C:/windows & Program Files) je SD kaart (Intern & Extern) worden niet gewist.

Hoe het zit met een officiele update weet ik niet, bij de S2 van mn broertje stond alles er nog op, met mijn LG officiele update was mn interne SD gewist.

Gewoon back-up maken dus, die op externe sd zetten, en die er daarna gewoon uit halen. Moet alleen zien hoe ik mijn nummers nu op mijn SIM krijg. Had ze altijd op mijn SIM kaart staan bij mijn vorige telefoon.
 
Als je nou gewoon met Google synced, hoef je nooit meer je contacten via sim te regelen..

Updaten -> Google inloggen en bellen/smsen maar :)
 
Tja, dat is gewoon een gevoel. Er zijn dingen die echt handig zijn als je ze aan andere dingen koppelt. Maar mijn contacten koppelen aan google, heb ik geen zin in. Dan drop ik ze wel op mijn computer of zo.
 
Je kunt gerust updaten zonder back up. Er is echt wel aan gedacht niet zomaar de nr's te verwijderen bij de makers van de update. Er zal hoogst waarschijnlijk ook eerst 100 keer getest zijn voordat de update de lucht in ging. Ik zou me er iig niet druk over maken...
 
Ook mooi, Ik probeer CM10 Night build te flashen op mijn S3. Maar steeds als ik in recovery zit krijg ik geen "install zip file from SD card" button. Nu heb ik hem al een paar keer geroot, geen verschil. Ga ik zoeken op mijn basebandversie : I9300CELH1 en zie ik dat er veel meer mensen zijn die ook hun S3 niet kunnen flashen omdat die versie erop staat. Toevallig zag ik ook dat erbij waren die KPN als provider hadden, zou KPN een mod aangebracht hebben zodat de telefoon niet geflasht kan worden?

Ik zou dat iig zeer frappant vinden.

Wel mooi klote, ik weet niet echt wat ik hiermee aan moet.

Weet jij misschien een oplossing Marcel flashkoning :D?
 
Back
Top