Centraal Mobiele Telefoontopic #8

Status
Not open for further replies.
Dus trek je conclusies, het staat niet op de site van nokia als zijnde hardware. Dus moet het software zijn, dus:

bright.nl said:
Ik heb er ook 1.
Verschillen met de n97 zijn:
* n97 heeft 32 gig, de mini 8. Kan ook kaartjes slikken, dus voor mij niet zo'n probleem
* 3,2 / 3,5 inch scherm. zelfde resolutie
* mini mist de fm transmitter
* ander toetsenbord. De mini typt iets lekkerder (meer weerstand in de toetsen) en de spatie zit meer centraal. D-pad is vervangen door pijltoetsen.
* geen schuifje over de cameralens
* metalen achterkant
* meer werkgeheugen bij de mini (verbeterd tov n97)

en persoonlijk vind ik de mini vooral een behoorlijk stukje mooier!

Also the Mini doesn’t have a Compass or an FM transmitter. Course the FM Transmitter in the N97 is so weak it’s nearly impossible to ever use it.

Nokia has dropped the FM transmitter and the battery specs from the 1500 mAh in the original N97 down to a 1200 mAh battery in the N97 Mini, a significant fall in power.

just read steves article about the N97 mini and N86 and would like to say that I have an n97 mini and believe it does not have an FM transmitter.

Last edited:
Het scheelde heel weinig of ik had een manier gezocht om onder mijn contract uit te komen bij KPN.. Ik ben 5 jaar een heel tevreden klant geweest maar was er nu echt helemaal klaar mee.. Het enige wat ze nog gered heeft om mij als klant te houden is dat alle gesprekken terug worden betaald in een credit nota en ik morgen direct weer aangesloten word.. Als dat niet gebeurd was, had ik iig nooit meer verlengd en had ik gekeken hoe ik op wat voor manier onder dit contract uit had kunnen komen.. Echt ongelofelijk dit..

Dus trek je conclusies, het staat niet op de site van nokia als zijnde hardware. Dus moet het software zijn, dus:

Also the Mini doesn’t have a Compass or an FM transmitter. Course the FM Transmitter in the N97 is so weak it’s nearly impossible to ever use it.

Nokia has dropped the FM transmitter and the battery specs from the 1500 mAh in the original N97 down to a 1200 mAh battery in the N97 Mini, a significant fall in power.

just read steves article about the N97 mini and N86 and would like to say that I have an n97 mini and believe it does not have an FM transmitter.

Hmm ja dus dan zit het er std niet op.
Dat word dan dus ruilen.

Hmm ja dus dan zit het er std niet op.
Dat word dan dus ruilen.

Ik zou ook even kijken naar ervaringen met de FM transmitter, heb al op meerdere site's gelezen dat die niet echt denderend is. Dus als dit zo belangrijk is zou ik er goed naar kijken.

Maandag ochtend kon ik geen smsjes meer versturen en voelde al nattigheid.. Maandagmiddag probeerde ik te bellen en kreeg te horen dat ik afgesloten was vanwege een openstaande betaling. Dat kan inderdaad kloppen, omdat de afgelopen 2 rekeningen die KPN mij stuurde €500,- en €800,- waren.. Klacht ingediend en hoefde deze rekeningen niet te betalen totdat de klacht afgehandeld was. Nu kreeg ik afgelopen vrijdag een SMS (vrij onpersoonlijk in mijn ogen, maar denk dat dat tegenwoordig normaal is?) dat de bedragen bijgesteld waren naar 33,03 en 74,nogwat. Ik wilde nog even wachten op de rekening specificatie, want 74 vind ik nog wat aan de hoge kant. Als alles op mijnhi-online in de rekening specificatie zou kloppen had ik het geld gelijk overgemaakt. Tot mijn verbazing stonden daar nog gewoon de oude rekening specificaties, gebelt naar KPN diezelfde vrijdag of ik de rekening in kon zien. Die zouden worden verstuurd en dan kon ik daarna het geld overmaken.. Niet dus, maandagochtend afgesloten.. Ik belde om 12:03, naar de algemene klanten service en die wist mij te vertellen dat ik de rekening specificatie niet in kon zien en dat deze er ook niet gingen komen. Dat vond ik een vrij appart verhaal en vertelde deze man dat ik dus ook niet ging betalen voordat ik specificaties had gezien. Hij zou mij doorzetten naar debiteuren en die konden mij pas aansluiten na betaling. Mijn gedachte; praat wel even met de lui van debiteuren want van deze man krijg ik iig géén rekening specificaties los.. Tot 12:55 in de wacht gestaan en opgehangen aangezien ik toch echt weer aan het werk moest.. Maandagavond 17:23 nadat ik klaar was met werken gelijk weer gebeld. 17:35 kreeg ik pas iemand aan de lijn. Ik wist dat ik bij debiteuren moest zijn dus daar ook gelijk om gevraagd. Dat kon niet, want mevrouw moest eerst bepalen of zij het niet zelf op kon lossen. Nou ik ben de moeilijkste niet, dus het hele verhaal nog eens uitgelegd. Ik moest inderdaad bij debiteuren zijn, maar die waren toevallig nét allemaal weg. Ik moest morgen maar om 0800 terugbellen. 17:40 hing ik op. Dinsdag ochtend geen kans gehad om te bellen. Om 12:19 kreeg ik wel de kans, kreeg wederom na een behoorlijke tijd pas iemand aan de lijn om vervolgens het verhaal nogmaals helemaal uit te moeten leggen voordat betrokkene tot de conclusie kwam dat ik debiteuren moest hebben. Ik had geluk, het was er niet druk dus ik zou zo geholpen kunnen worden.. 12:55 moest ik wederom ophangen omdat ik mijn werkzaamheden moest hervatten. Tot die tijd alleen nog maar een wachtdeuntje te horen gekregen. Dinsdag om 16:34 weer gebeld. Het hele verhaal NOGMAALS uit moeten leggen, meneer begreep mijn frustratie en ging gelijk zelf met debiteuren overleggen zodat hij mij zo snel mogelijk kon helpen. Ik werd in de wacht gezet en na 20 minuten nog niemand gehoord te hebben, heb ik er wederom de haak op gegooid. Nogmaals naar klantenservice gebelt en helemaal uit mijn ster gegaan.. Ook deze man kon weinig voor mij doen, en vertelde mij dat "debiteuren inderdaad heel erg moeilijk te bereiken was en hij er zelf ook zo weinig mogelijk zaken mee deed". Inmiddels was debiteuren natuurlijk alweer weg. Wel zou ik een creditnota van 2 uur telefoonkosten terug krijgen (52+17+36+20= 2 uur en 5 min). En dat als ik de openstaande facturen van €33 en €74 zou betalen dat ik dan morgen voor de middag aangesloten zou zijn, en hij ging achter de rekening specificaties aan die zou ik zsm thuis krijgen. Mocht er iets niet kloppen mocht ik terugbellen en om deze laatste meneer vragen, dan zou hij daar wederom direct een creditnota van maken. Deze optie geniet nog steeds niet mijn voorkeur aangezien ik er bang voor ben dat als ik eenmaal betaald heb weer een hele procedure door moet om geld terug te eisen. Maar aangezien ik nu al 3 dagen zonder telefoon zit en ik toch IETS zal moeten maar akkoord gegaan met deze oplossing..

Ik was het na de eerste 2 telefoontjes al spuugzat, en na het 4e telefoontje flitse de gedachte om met een bomvest het kpn gebouw binnen te lopen me ook even door m'n hoofd.

:dramaqueen:

Pfff, wat een teringzooi bij die organisatie's.

Heb een beetje het idee dat kiezen is tussen minst slechte.. Ik moet mn abbo zo verlengen maar ik vrees voor het ergste...

Ik zit nu bij Vodafone, maar heb dr alleen maar slechte ervaringen mee met dit abbo.

Respect Joshua dat je hier t hele verhaal gaat typen, ik zou t niet meer zoeken na zo lang te moeten bellen en het verhaal al 100x te moeten houden :P

Maar eerst koop ik dus een nieuwe telefoon, doet de pinautomaat t in de winkel niet. Nog een keer betalen omdat 1e keer niet lukt. Komk thuis, blijk k 2x afgerekend te hebben, jeuuuj. Nou boos gebeld en ze zouden me t geld geven. Komen ze t een uur later in een zakje brengen :D
Ok tot daar aan toe.

Dus beetje met telefoon spelen, jeeeuuuj splinternieuw! Niet dus, kwist na een week zeker dat t een gebruikte telefoon was aangezien er al nummers van Ferry nogwat en smsjes over een knappe moeder in me telefoon stonden :D Weer terug naar de winkel, ff flink stampij maken dat t niet kan dat ik een gebruikte telefoon meekrijg voor zo'n geld. Toch een nieuwe meegekregen. Ik dacht al, mooie 1e week met vodafone, als dat maar goed gaat. En dat ging t dus niet :P

1e zomervakantie, krijgk op me 3e 4e en 5e rekening dus in een keer kosten voor online gaan, en ook in t buitenland. Dikke knaken neer moeten leggen. En twas dus heel toevallig ook elke keer op de seconde precies een kwartier op internet. Na veel heen en weer bellen (nee ik heb t niet zo bijgehouden als Joshua, maar tis lang zat :P) toch maar de HELFT teruggehad.

Recente ontwikkelingen: Op mn laatste rekeningen heb ik smsjes berekend gekregen naar Rusland... Ik zou bij god niet weten wat ik mijn vrienden in Rusland moet melden, of mn broer moet toevallig met mijn telefoon een Russian Bride besteld hebben :P Dan hoopk wel dat ze lekker is, want t kost mij weer 20euro buiten me bundel.

Me abo loopt in mei af, dus ga maar op zoek naar wat anders. voor mij dus GEEN vodafone meer.

Ik zit bij tele2. Eigenlijk helemaal geen slechte ervaringen mee. Rekeningen vallen altijd wel mee eigenlijk. En ze zijn redelijk normaal bereikbaar (onder 5 minuten een mensch aan de lijn). Netwerk van T-mobile, dat dan weer wel.

Ja wat die lui je aansmeren het is echt waardeloos. Je staat zo super machteloos tegenover dit soort organisaties. Je kan weinig doen, veel stampij maken helpt maar af en toe.

Kwam net overigens op studentmobiel.nl de aanbieding die ik van hi heb gehad voor mijn verlenging tegen. Morgen maar even bellen hoe dat dan zit, hoe kan het nou een aanbieding zijn voor verlenging als je hem ook gewoon op internet vind :D

Weet iemand trouwens hoe dat zit met verlengen? Stel ik kies voor hi morgen, en ik verleng mijn abbo met een nieuw toestel en andere voorwaarden. Gaat deze dan in als mijn huidige abbonement afloopt, of gaat deze bijvoorbeeld volgende week al in als ik mijn nieuwe telefoon ontvang?

Ja wat die lui je aansmeren het is echt waardeloos. Je staat zo super machteloos tegenover dit soort organisaties. Je kan weinig doen, veel stampij maken helpt maar af en toe.

Kwam net overigens op studentmobiel.nl de aanbieding die ik van hi heb gehad voor mijn verlenging tegen. Morgen maar even bellen hoe dat dan zit, hoe kan het nou een aanbieding zijn voor verlenging als je hem ook gewoon op internet vind :D

Weet iemand trouwens hoe dat zit met verlengen? Stel ik kies voor hi morgen, en ik verleng mijn abbo met een nieuw toestel en andere voorwaarden. Gaat deze dan in als mijn huidige abbonement afloopt, of gaat deze bijvoorbeeld volgende week al in als ik mijn nieuwe telefoon ontvang?

als het goed is gaat die in als je huidige abbo afloopt, tenminste zo gaat het bij mij altijd.

1e zomervakantie, krijgk op me 3e 4e en 5e rekening dus in een keer kosten voor online gaan, en ook in t buitenland. Dikke knaken neer moeten leggen. En twas dus heel toevallig ook elke keer op de seconde precies een kwartier op internet
Dit heeft de vriendin van me baas ook al laatst gehad met Vodafone, ook maar de helft terug van d'r geld.8P

Toch maar verlengd, toestel gratis en dan met 300 min / 1000 sms en internet. Toestel komt morgen of vrijdag binnen.

Vanaf dan gaat ook het nieuwe abbo in. Opzich best gunstig want dan kan ik over 9 maanden dus alweer een nieuw toestel uitzoeken als ik verleng bij hi.

Je hebt nu ook Hi he? Dan gaat je abo per DIRECT in. Stel dat je 2 maanden van te voren verlengt, wordt je nieuwe contract opgesteld (voor bijvoorbeeld 1 of 2 jaar) PLUS die 2 maanden. Wel zo handig omdat je anders bv. nog niet van internet op je mobiel gebruik kan maken...

Toch maar verlengd, toestel gratis en dan met 300 min / 1000 sms en internet. Toestel komt morgen of vrijdag binnen.

Vanaf dan gaat ook het nieuwe abbo in. Opzich best gunstig want dan kan ik over 9 maanden dus alweer een nieuw toestel uitzoeken als ik verleng bij hi.

In de winkel direct, telefonisch idd wanneer je hem ontvangt ongeveer.

Voor het 2e moet ik je corrigeren, want over 9 maanden PLUS het aantal dagen/maanden dat je nu te vroeg bent, mag je pas verlengen ;)

In de winkel direct, telefonisch idd wanneer je hem ontvangt ongeveer.

Voor het 2e moet ik je corrigeren, want over 9 maanden PLUS het aantal dagen/maanden dat je nu te vroeg bent, mag je pas verlengen ;)

Oke, dus ik heb dit abonnement in principe 15 maanden?

Status
Not open for further replies.
Back