Centraal mobiele telefoon topic #11

Status
Not open for further replies.
Het is (volgens mij) nooit onbeperkt geweest bij Voda, enkel FUP. FUP noemden ze onbeperkt. Een FUP abo is gewoon enorm grijs gebied.

Dat gezegd heb ik weleens 6 maanden achtereen 40Gb bij Telfort getethert. Als gevolg werd ik afgesloten en verwachtte ze dat ik de resterende duur van de databundel direct zou afbetalen. Nadat ik ze op de (enorm) grijze gebieden en tegenstrijdigheden in hun AV met betrekking tot de FUP heb gewezen werd ik weer aangesloten. Daar was één brief voor nodig. Tetheren was overigens ook toen nadrukkelijk niet toegestaan.

Kortom, het is maar net hoeveel risico je wilt lopen en hoe bijdehand je bent.
 
Het is (volgens mij) nooit onbeperkt geweest bij Voda, enkel FUP. FUP noemden ze onbeperkt. Een FUP abo is gewoon enorm grijs gebied.

Dat gezegd heb ik weleens 6 maanden achtereen 40Gb bij Telfort getethert. Als gevolg werd ik afgesloten en verwachtte ze dat ik de resterende duur van de databundel direct zou afbetalen. Nadat ik ze op de (enorm) grijze gebieden en tegenstrijdigheden in hun AV met betrekking tot de FUP heb gewezen werd ik weer aangesloten. Daar was één brief voor nodig. Tetheren was overigens ook toen nadrukkelijk niet toegestaan.

Kortom, het is maar net hoeveel risico je wilt lopen en hoe bijdehand je bent.

Risico lopen boeit mij verder niet, wil toch al weg bij Vodafone. Mede door dit soort gezeik.

Heb nu iig Tethering al werkend, voorheen zou het alleen met een nieuw abonnement kunnen. Nu kan het dus toch in één keer met het oude abonnement :rolleyes:
 
Alle providers zijn kut mbt data verbruik... Afaik is T-Mobile nog de enige welke onbeperkt (in zekere zin, je hebt een limiet en als je deze overschrijd ga je naar 64/64, voldoende voor whatsapp maar meer ook niet) internet aan bied.
 
De internet snelheid bij sim only valt me ook goed tegen, vanmiddag ff snel gegeken en zag niks boven de 2 mb/s terwijl ik nu bij HI 14mb/s oid heb geloof ik...
 
De internet snelheid bij sim only valt me ook goed tegen, vanmiddag ff snel gegeken en zag niks boven de 2 mb/s terwijl ik nu bij HI 14mb/s oid heb geloof ik...

Die 14 Mb/s haal je ook alleen in de meest gunstige omstandigheden. Heb pas geleden een training van KPN gehad, en die dude haalde iets van 12 Mb/s dacht ik. En dat was bijna naast de antenne zei die :rolleyes:
 
2 mb/s is echt wel snel genoeg hoor. Dan kun je bestanden downloaden met 256 kbps, je gaat geen films downloaden van 14 gig met je telefoon dus zoveel snelheid heb je niet nodig. Om te browsen is het ook echt prima.

Overigens verkijk je niet op "mb/s" dat staat voor Mega Bit Per Second, 1/8e van een Mega Byte that is (heel veel mensen weten dit niet..)
 
Is het niet zo dan bij 1 van de 2 Officieel je de B van MB met een hoofdletter moet doen en bij de andere niet?..
 
M'n vriendin heeft een Samsung Galaxy TXT met vodafone abbo. 200 mb databundel, nu kreeg ze naar een paar dagen al een sms dat ze nog maar 50 mb over had. Dit terwijl ze helemaal niet veel online is geweest alleen beetje mail kijken en whatsapp. Iemand enig idee hoe dit kan ?

Verder hebben we nu een wifi router thuis, maar haar galaxy maakt wel verbinden met de router maar heeft dan vervolgens geen internet. Met mijn telefoon (nokia) en onze tablet werkt het wel perfect. Moet ik nog iets instellen ofze op die samsung ?
 
200 mb zit je zo aan, zeker zonder wifi. Op een of andere manier willen sommige galaxy's niet verbinden met bepaalde wifi routers. Ik heb dit probleem bijvoorbeeld ook, bij mijn schoonouders..
 
Dan idd zo'n Galaxy Ace. Mn vriendin heeft dit weekend zo'n Galaxy Mini gekocht, voor 100 euro (uit nood, BB kapot en nog geen mogelijkheid tot contract verlengen). Dat ding valt mij nog alles mee, vrij snel en werkt goed, alleen scherm is brak qua resolutie. Maar is een prima toestel voor een beetje internet, whatsapp en basic dingetjes.
 
M'n vriendin heeft een Samsung Galaxy TXT met vodafone abbo. 200 mb databundel, nu kreeg ze naar een paar dagen al een sms dat ze nog maar 50 mb over had. Dit terwijl ze helemaal niet veel online is geweest alleen beetje mail kijken en whatsapp. Iemand enig idee hoe dit kan ?

Verder hebben we nu een wifi router thuis, maar haar galaxy maakt wel verbinden met de router maar heeft dan vervolgens geen internet. Met mijn telefoon (nokia) en onze tablet werkt het wel perfect. Moet ik nog iets instellen ofze op die samsung ?

Misschien staat het synchroniseren met bijv. facebook aan (wat overigens veel mb's slurpt).
En een paar sites bekijken met wat plaatjes kan ook al redelijk wat mb slurpen...
 
En wat dacht je van de eeuwige updates, als je die gewoon laat bijwerken via 3G/E dan ben je idd zo door je limiet heen...
 
Ik gebruik met mijn S2 zo'n 200/250mb per maand en zit constant op whatsapp, twitter, facebook en mail, ook zonder wifi...
Heb een 1gb databundel.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top