This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Algemeen fotografie topic #9

Status
Not open for further replies.
de 50mm f1.8 is een leuk lensje!

zal hem vandaag eens meenemen onderweg naar mn stage.. kijken of ik nog wat leuks kan schieten (vooral vanavond.. lowlight conditions even testen)

Nieuwe lens gekocht. Een Tamron SP AF 10-24mm f/3.5-4.5 Di II LD Aspherical (IF). Leuke lens hoor. Me vader heeft hem nu mee, maar ik ga misschien vanavond nog wat foto's schieten. Met name gekocht om landschappen te fotograferen.

Nice, staat ook op mijn lijstje, 10mm. Merk dat ik bij mijn 17-40L telkens tegen de 17 zit te rammen :+

iets in die trant moet hier ook nog echt komen!

canon 10-22
tokina 12-24
tokina 11-16
tamron 10-24

keer voor sparen

en dan vooral de tokina 11-16.. F2.8 heerlijk!

Zo'n 10-22mm lijkt me erg vet, maar vind die prijzen echt too much, zelfs 2e hands is het een dure grap.

10.5 gaat hem niet worden of je moet helft van je MP willen schieten he 16mm wordt het dan.

Weinig geschoten de laaste tijd.

@ Youri, je hoeft niet op elke pic ''copyright youri zoon'' te zetten hoor, als je dat gewoon in de bestandsdata zet is al voldoende

Kun je in de camera, in lightroom en in PS oa doen. Bijvoorbeeld in LR kun je al je foto's importeren en je data eraan hangen dmv synchroniseren.

Mocht je foto ergens voor gebruikt worden door iemand anders kun je daar altijd op terugvallen tbv toch nog geld voor je foto krijgen.

Toch zie ik het nut van je url onderaan de foto plaatsen nog wel in.
Denk dat 90% van de mensen niet eens naar die bestandsinfo kijkt. En zo kunnen ze je toch contacten via je site.

Toch zie ik het nut van je url onderaan de foto plaatsen nog wel in.
Denk dat 90% van de mensen niet eens naar die bestandsinfo kijkt. En zo kunnen ze je toch contacten via je site.

Een beetje serieus dagblad, krant, magazine kijkt daar juist als eerst naar

is idd wel zo ja pep, me LR staat standaard zo ingesteld vandaar. Moet ook me bestandata weer even goed zetten.

Een beetje serieus dagblad, krant, magazine kijkt daar juist als eerst naar

Niet dat ik de ervaren vormgever ben hier, maar ik heb bij 2 grafische bedrijven stage gelopen en bij 1 een jaar gewerkt zonder ooit iemand over die bestands info te horen.
Kranten e.d. die vaker dat soort dingen gebruiken zullen daar vast naar kijken, maar dat is niet reden genoeg om alle wat kleinere website/flyer/film makers e.d. er maar vandoor te laten gaan met de foto's.
Ik zeg lekker logo er onder laten staan. Goed voor het verspreiden van je naam onder alle wat minder professionals die ook wel eens een fotograaf o.i.d. in willen huren (kan ook zijn voor iemand die gewoon mooie foto's van zijn/haar bedrijf of evenement wilt hebben).

Logo kan je altijd weghalen als iemand jou daar voor heeft betaald toch?

Wel nice! Vind alleen links de paar bladeren die nog zichtbaar zijn een beetje storend..

Youri wat voor camera had jij nou eigenlijk ook alweer?

Pas nog deze geschoten, jammer van de grauwe lucht

Last edited:
Status
Not open for further replies.