Ik zit met een dilemma, ik ben van plan om mijn Sigma 24 70mm F2,8 te verkopen, en dan een canon 17 40 F4 L te kopen, enkel zit ik een beetje met het bereik en die F4.
Ik neem graag foto's in iets donkere omstandigheden, daarom dat ik twijfel. Bereik valt nog op te lossen, die 70mm gebruik ik eigenlijk zelden. En daarnaast heb ik nog mijn 50mm F1,8 voor echte donkere situaties.
Extensiontubes zorgen er simpelweg voor dat je dichterbij kan focussen. Mijn 50mm f1.8 kan bijv pas vanaf 60cm scherp stellen. En door die extension tubes kan ik er gewoon macro foto's mee maken.
Veel tijd kost zo een foto niet hoor is eigenlijk vrij simpel. Je hoeft er niks bijzonders voor in te stellen. Gewoon ringen er onder en fotograferen maar!
Jup gaat om die ringen kost je in totaal 8 tot 10 euro op ebay ofzo.
Je bent alleen wel alle automatische dingen kwijt zoals AF en het instellen van je diafragma. Als je een wat oudere lens hebt zoals ik dan kan je het diafragma op de lens zelf instellen en kan je daar dus ook nog mee spelen. Anders zet hij em gewoon op de grootst mogelijke opening geloof ik.
Ik gebruik ook extension tubes, maar je kunt gewoon je diafragma instellen. Bij die kitjes, waar je de lens omgedraaid op je body kunt zetten werkt dat niet.
Hier een paar foto's die ik heb geschoten met extension tubes en een Canon 50 F1.8 "plastic fantastic":
Look what i got
Tamron 70-200. Kwam ik tegen, nieuw ongebruikt voor maar 400 euro. Kon ik gelijk ophalen 15 min hier vandaan. Dus kon ik niet laten liggen.
Als het niks blijkt te zijn kan ik hem altijd nog verkopen misschien zelfs wel met winst.
Vond in eerste instantie de autofocus nogal langzaam, maar met de juiste instellingen op de cam was de focus toch wel ok. Zelfs bij een voetbalwedstrijd lukte het aardig.
Eerste plaatjes niet perse bijzondere foto's, maar wel goed om effe de lens te testen
Die lens heb ik ook Maarten, qua scherpte echt een goede lens, AF werkt bij mij niet altijd lekker, dat is soms wel irritant. Maar 2,8 is gewoon lekker .